Ga naar inhoud
  • 0

Lage oliedruk / hoge motor temp

Vraag

Geplaatst

Volkswagen Passat Variant - 1.8 Benzine 66KW E2 uit 1995

Als de motor temp tussen de 80/90 graden blijft heb ik geen problemen, maar soms wordt de temperatuur hoger (100/110) en dat gaat gepaard met een lage oliedruk lampje en zoemer. Ik kan het probleem niet vinden, de motor gebruikt geen koelvloeistof/olie.

Heb inmiddels het oliefilter/olie (vw502) wederom vervangen. Oliedruk sensoren vervangen. Oliepomp bekeken maar mist geen tanden en heeft weinig slijtage. Er zat geen sludge of ander materiaal in het carter, carter ontluchting schoon gemaakt maar was ook niet extreem verdicht door vuil. De olievuldop heeft geen teken van witte sludge of verhoogde koolstofaanslag.

Alles weer in elkaar gezet en heb 50Km gereden zonder problemen, dan later op de terugweg gaat de temperatuur zomaar opeens omhoog en krijg ik weer de melding van lage olie druk. De melding kan vaak ook opeens weg gaan en dan zie ik de temperatuur ook weer zakken.

Welk probleem kan deze combinatie veroorzaken?

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

IS de oliedruk ook daadwerkelijk lager? Of is het gewoon je dashboard wat niet spoort?

Mijn Polo 86c heeft ook een dash wat momenteel niet spoort.. als het groot-licht uit staat brand het blauwe lampje wel, staat het groot-licht aan dan is dat lampje uit en knippert het lampje voor de koelvloeistof..

• 0
Geplaatst

Dashbord probleem heb ik ook gehad, maar met het schoonmaken van de pinnetjes was dat probleem bij mij opgelost. Toch maar richting Frankrijk gereden en dat ging 900 Km goed. Bij de laatste stop 20 km voor bestemming kreeg ik na de stop veer een hoge temp en lage oliedruk.

Op bestemming de thermostaat eruit gehaald om te kijken of het koelsysteem werkt, maar dat was het probleem niet. Want de motor werd nog steeds heet, met een lage olie druk.

Nu heb ik hier via Oscaro.com een oliepomp besteld (50 Euro goedkoper dan in NL) deze vervangen en nu is het probleem weg. Gelukkig konden we weer terug rijden.

• 0
Geplaatst

Probleem is toch weer terug gekomen.

Nadat ik de oliepomp heb verwisseld, is na een aantal dagen toch weer de toeter en het lampje gaan branden.

De hele weg naar huis weer geen problemen. Daarna ben ik naar Denemarken vertrokken en ook hier geen problemen.

Ik heb wel een probleem met mijn dashbord, want als ik het stadslicht/dimlicht aan heb, verdwijnen vaak een aantal functies en krijg ik alleen het blauwe lichtje van groot licht te zien. Maar met een tik bovenop het dashbord werkt alles weer naar behoren.

Wat mij dus opviel is dat ik tijdens die lange ritten het licht aan heb gehad en als het dasahbord wegviel ik er een tik op gaf. Nu heb ik weer de zoemer en het lampje gekregen, dus zette ik het licht aan, blijkt er een aantal functies te zijn weggevallen. Tik erop en het werkt weer, tegelijkertijd hield dus ook de zoemer op en het lampje stopt met branden.

Ziet er naar uit dat het toch een dashbord probleem is.

Ga nu kijken of ik een transistor erin heb zitten, want ik begrijp via een ander forumstuk dat het mogelijk is dat de pootjes hiervan los kunnen raken waardoor er dus functies uitvallen. Of hebben jullie een ander optie?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden