Ga naar inhoud
  • 0

stotteren/stuiteren op snelweg met cruisecontrol


fusuy_23

Vraag

gisteren op de snelweg reed ik 110 met de cruisecontrol nadat er een bord kwam met een streep door de 100 heb ik via de cruisecontrol de snelheid verhoogd naar 130 km/h

en wanneer de snelheid wijzer rond de 120 kwam begon de auto te stotteren/stuiteren/trillen (hevig).

vandaag naar de garage geweest van een bekende die toevallig open was en te horen gekregen dat da normaal was bij deze auto's en dat bij hem dit ook gebeurd(hij heeft een a3).

 

ohja dit was dus niet eenmalige want ik heb het later nog een aantal keer geprobeerd met de cruisecontrol en iedere keer maar weer da gestuiter.

 

iemand mischien een idee van wat dit is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat is in ieder geval niet normaal.

Rijdend uitlezen dan kun je kijken wat er gebeurd.

 

- LMM

- EGR

- 2 massa vliegwiel

- kabelboompje

- verstuiver

- brandstofpomp in de tank

 

Om maar wat te noemen. Gericht zoeken zodat er niet van alles onnodig wordt vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

 

Ik kom deze discussie tegen bij het zoeken naar een oplossing voor exact hetzelfde probleem. Is dit ooit opgehelderd wat dit was??

Auto stottert bij vernellen op de cruise control van 110 naar 130 rond de 120 km/uur, geen wisseling in toerental, geen foutmeldingen.

Is minimaal merkbaar bij een rustige versnelling over dezelfde snelheid zonder CC.  Uitsluitend in versnelling 5/6 en daardoor niet toerental afhankelijk.....

Bij flink optrekken/doortrekken van .. naar 150+ geeft dit geen problemen.

 

 

Ik heb een 2.0 TDI 140 PK Highline.

Pompverstuivers zijn bij 198K vervangen

Turbo bij 298K

dubbelmassavliegwiel + drukgroep etc bij 300K

Luchtinlaatmeter ook vervangen

 

Groet en hopelijk een antwoord.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn zwager rijdt ook een Passat 2.0tdi cr 140 pk uit nov 2010. Deze begint ook opeens puur in z'n vijf en zes heel licht te schokken als je het gas intrapt voor te versnellen. Even kort schokken en daarna niet meer. Nu rijdt hij gemiddeld 4.5/100 km dus zit te denken aan vervuiling van gasklep...? Rijdt puur snelweg iedere dag. Iemand nog tips? Geen storingen op dashboard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden