Ga naar inhoud

Fietsendrager op achterklep


pmroos

Aanbevolen berichten

Dat mag alleen als je zo'n hoog gemonteerde drager monteert, die dus boven je achterlichten hangt. Ik zou wel goed nadenken of je dat wel wilt, het is een crime om je fietsen erop te krijgen, het is een enorme windvanger en door het hoge zwaartepunt wordt je stabiliteit ook duidelijk minder.

Als het je gaat om een combinatie met een caravan is een disseldrager m.i. een beter alternatief.

 

Overigens hartelijk welkom op dit forum :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb geen trekhaak, en wil maar heel af en toe een paar lichte atb fietsen mee nemen. Dan zou zo,n achterklep drager toch de snelste en goedkoopste oplossing kunnen zijn?

Op internet al diverse oplossingen gezien, o.a. van Thule http://www.rose.nl/artikel/thule-clip-o ... /aid:23744

Maar weet nog niet of de Passat 2011 details heeft gewijzigd waardoor deze niet zou passen. (past namelijk wel op de passat tot 10-2010)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik een (afneembare) trekhaak laten monteren en zoals Arjen al aangeeft een disseldrager nemen.

Veel makkelijker om de fietsen erop te zetten en minder kans op beschadigen. (tenminste als ik zo de constructie bekijk)

Is misschien wat duurder maar dan heb je wel meteen een trekhaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is denk ik dat ik geen gat in de achterbumper mag maken voor de trekhaak omdat ik een leasebak heb. En omdat ik parkeersensoren heb, zal ik ook hier rekening mee moeten houden.

Een trekhaak met afneembare kogel, en voertuigspecifieke bekabeling(nodig voor CAN bus) kost inclusief montage zover ik kan vinden minimaal € 700,- en daar komt dan nog een fietsendrager bij. En dat alleen maar omdat we graag een keer onze ATB fietsen mee op vakantie willen nemen (en de kofferbak al vol hebben)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een keer zo,n ding gehad en vond het helemaal niks zo instabiel als iets heb hem uiteindelijk ook niet gebruikt.daar komt bij dat je auto er nog van beschadigt ook met die stomme banden.

ik zou er niet aan beginnen jmmr van je geld kun je beter een x een fiets huren op vakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een keer zo,n ding gehad en vond het helemaal niks zo instabiel als iets heb hem uiteindelijk ook niet gebruikt.daar komt bij dat je auto er nog van beschadigt ook met die stomme banden.

ik zou er niet aan beginnen jmmr van je geld kun je beter een x een fiets huren op vakantie.

 

 

Ook van Thule?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor mijn dochter en mijzelf een ATB fiets op maat, en wil er graag een keer mee in Italie fietsen, huren is voor ons geen optie. Een goedkope fietsdrager had ik ook al bekeken http://www.eckla.de/english/Porty.html

Maar had een beetje hoop op goede ervaringen met Thule kofferklep dragers, is toch een A-merk dacht ik.

Op Marktplaats zijn de Thule dragers wel eens te koop, maar het moet uiteraard wel passen, stabiel zijn, en niets beschadigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mij beziel het totaal niet de drager trilt wiebelt enz en continu schuren die banden over je lak.de goedekope die ik daarna had had ik omdat mijn fiets echt niet in de auto paste die ik toen reed.maar die beviel net zo goed eigelijk.

Weet je nog welk type Thule drager je had, en welke goedkope je had?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb in het verleden wel fietsen op het dak gehad, daarbij is het dan wel weer belangrijk dat je een goede drager neemt, van Thule bijvoorbeeld. Voordeel is dat je fietsen daar in de lengterichting op staan waardoor ze toch wat minder wind vangen. Verhoudingsgewijs dan natuurlijk, het blijven enorme brandstofslurpers...

Persoonlijk vind ik het een beter en degelijker alternatief dan die kofferklepdragers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

mij beziel het totaal niet de drager trilt wiebelt enz en continu schuren die banden over je lak.de goedekope die ik daarna had had ik omdat mijn fiets echt niet in de auto paste die ik toen reed.maar die beviel net zo goed eigelijk.

Weet je nog welk type Thule drager je had, en welke goedkope je had?

 

 

nee ik zou het niet meer weten sorry is al ff geleden

Link naar reactie
Delen op andere sites

is op het dak een optie?

Dak is denk ik ook een optie, heb alleen geen idee of dat goed gaat met al die tunnels in Italie. Ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met de fietsen op het dak

 

 

Natuurlijk gaat dat goed met de tunnels in Italie. Ik heb zelf ook fietsen op het dak (andere auto) meegenomen naar dat land. De meeste tunnels zijn gewoon 4.20m. Anders zou een vrachtwagen daar dus niet onderdoor kunnen... :roll:

 

Zo'n fietsendrager op je achterklep heeft een kennis van me ook op een volvo s40. Kofferklep is daar helemaal beschadigd omdat de drager toch gaat schuiven, schuren, knarsen enz... Ik zou het mooi op het dak houden! Qua verbruik ga je toch een heel eind achteruit, of je de fietsen nu achterop zet of op het dak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden