Ga naar inhoud
  • 0

Problemen met Touch Adapter


navi16

Vraag

Sinds een dag of twee heb ik problemen met mijn Touch Adapter. Vanaf het moment dat ik de auto heb heeft hij het perfect gedaan, maar de laatste tijd krijg ik het niet voor elkaar om verbinding te maken.

Ik heb verschillende Nokia telefoons geprobeerd maar helaas :(

Heel af en toe krijg ik verbinding met UHV en gaat mijn telefoon gelijk uit zich zelf Volkswagen bellen, heel vreemd.

De Touch Adapter heeft firmware versie 1.24.

Is hij nu al kapot of doe ik iets fout.

PS. Heb nog 11 maanden garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Met VCDS 10.6.0 aan het 'rommelen' en ben een instelling tegengekomen om touchadapter uit te krijgen direct na moment afsluiten motor (enkele seconden daarna).

 

Module 77 Telephone --> Adaptation --> Afterrun time --> gezet op waarde 0 (stond op 30).

Nu gaat dus direct Touchadapter/bluetooth uit na afsluiten motor.

 

Helemaal top!

 

 

Nou toppie..?? de bluetooth verbinding gaat wel uit dat klopt maar de Touch-adapter blijft aan tot de auto op standby gaat.

Dus brand het schermpje nog een dik half uur tot een uur voor het uit gaat. Is hier ook een oplossing voor dan inmiddels.

Dat met de "timer" functie krijg ik niet aan de praat. Alleen de slaap modes op de Touch zelf werkt maar dan is het schermpje ook uit tijdens het rijden, en dat vind ik op zich wel weer jammer.

Of is de situatie bij jou anders..?

 

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij doet ie dat ook, schermpje brand ook even door, hoe lang weet ik niet, maar zekers geen half uur, dat weet ik wel zeker.

vdub heeft dit voor mij ingesteld, daar mijn kabel echt stuk is en ik van de leverancier geen nieuwe krijg(ja ook de Chinezen kennen geen coulance)

Misschien dat je vdub eens moet vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ook ik heb regelmatig een terug kerend probleem met mijn Touch adapter. Mijn software versie is 1.24. Het probleem is dat bij het starten van de auto soms wel en soms niet de UHV wordt gevonden. (passat variant comfortline 2008)

 

Voor zover ik nu heb kunnen traceren heeft het wel of niet koppelen van de UHV te maken met de tijd tussen het openen van de deur en de sleutel insteken in het dashbord (c.q starten auto). Bij bv inladen van spullen in de auto en na bv 1 min instappen en auto starten is er geen verbinding.

 

Oplossing is na de auto van contact, touch adapter uit houder halen en opnieuw plaatsen. Op contact, (c.q starten), hierna wordt er wel een verbinding gemaakt met de UHV. Bij het NIET opnieuw plaatsen touch adapter, wordt er ook na verloop herhaaldelijk opnieuw starten geen verbinding gemaakt.

 

Vraag hoe is dit probleem op te lossen? Downgraden naar software versie 1.23?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zojuist de software van v1.24 terug gezet naar 1.23.

 

Na een kort test lijkt mijn probleem te zijn verholpen. (na 2 minuten achterklep open dan op contact wel een goede verbinding).

 

Vallen mij 2 dingen op t.o.v versie 1.24.

Bij versie 1.23 lijkt het contact de touch adapter te activeren (versie 1.24 de deur/achterklep openen)

Tevens wordt bij v1.23 meteen bij stoppen motor de touch adapter uitgeschakeld.

 

Zover ik nu dus kan beoordelen wordt bij v1.24 de touch adapter geactiveerd door de portieren, en v1.23 door het contactslot.

 

De tijd zal uitwijzen op het probleem is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanochtend ook een Touch TA aangeschaft, na alles te hebben geïnstalleerd had ik ook gelijk het probleem van uitvallen na 30 sec en dan weer werd er met VW gebeld! Ik dacht heb ik weer mooi klote ding aangeschaft via Marktplaats (was wel nieuw in doos geseald in plastic) Ik wist dat er verschillende topics over waren hierover en kwam dus in dit topic terecht. Had de software versie al gecontroleerd en kwam er achter dat de 1.24 veel problemen veroorzaakte bij een passat van voor 2008. Heb dus eerst gedowngraded naar 1.23. Toen nog wel problemen. Heb toen alles gewist ook de verbindingen in de auto en alles opnieuw geïnstalleerd Nu heeft hij al ruim een half uur probleemloos een verbinding en ga er dan ook vanuit dat het nu klaar is. Dacht eerst dat het wel eens aan de Iphone 4S kon liggen maar met de Samsung van de vrouw deed hij het ook. Nu beide telefoons hopelijk probleemloos gesynchroniseerd. Ook gelijk maar de Downtijd naar 0 gebracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar hoe doet die het? heeft ie al vanzelf gebeld naar personen?

 

 

Hij doet het goed. Als mijn telefoon niet in de buurt is pakt hij automatisch de andere. Heeft nog niet gebeld naar anderen. Alleen met 1.24 software belde hij als ik contact maakte met de UHV met volkswagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag zou ik vertrekken maar wou de auto niet meer, Accu helemaal leeg. Toen ik instapte stond de touch wel aan weet niet of die inschakelt wanneer de deuren van het slot gaan maar meende gisteren dat deze pas aan ging na auto op contact. Ook wou de MFD2 niet meer uit ook niet na de auto van contact en op slot. Vreemd allemaal iemand enig idee??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Peter ik maakte een grapje over dat vanzelf bellen ;) Nu heb je een lege accu gehad? dit lijkt me niet dat het door die adapter komt, bij mij gaat die aan wanneer ik de wagen van 't slot haal met de ab.

Dat je MFD2 niet uit wil, dat is helemaal niet erg, dat doet ie vanzelf na iets van een minuut. (als je het over het schermpje hebt van je teller)

Heb je niet toevallig de lampen (dimlicht) aan laten staan, dan kan je idd een platte accu krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik probeer mijn Touch Adapter ook de downgraden naar 1.23 via Windows7 en Bluetooth. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om een verbinding te maken tusen de adapter en de laptop. Telkens als ik probeer een verbinding te maken en de pincode ingeef, geeft de laptop aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Kan iemand mij op weg helpen, wat doe ik verkeerd?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand of je de nalooptijd van de carkit kunt instellen van een Passat uit juli 2006. Net bij de garage geweest omdat de Bluetooth adapter 30 minuten blijft aanstaan en ik gelezen heb dat je dat kunt laten instellen. Mijn VW-dealer/garage zegt dat dit bij deze Passat niet is in te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de firmware van mijn TA gedowngrade naar 1.23 (was 1.24) adapter terug gezet naar fabrieks instellingen. In eerste instantie lijkt de verbinding tot stand te komen met UHV en mijn telefoon, deze wordt ook weergegeven op het display. Echter na ca. een minuut schakelt de TA uit en start ie opnieuw op en wordt er soms wel en soms geen verbinding tot stand gebracht met UHV. Is dit een bekend probleem en weet iemand wat er aan te doen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de versie 1.27 en dat werkt ook gewoon met mijn blackberry. Ik wil wel eens geen verbinding kunnen krijgen maar dat is veel minder vaak dan met de 1.23 versie.

Het valt mij op dat ik meestel geen verbinding krijg als er een andere telefoon gepaired is geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden