Ga naar inhoud
  • 0

Problemen met Touch Adapter


navi16

Vraag

Sinds een dag of twee heb ik problemen met mijn Touch Adapter. Vanaf het moment dat ik de auto heb heeft hij het perfect gedaan, maar de laatste tijd krijg ik het niet voor elkaar om verbinding te maken.

Ik heb verschillende Nokia telefoons geprobeerd maar helaas :(

Heel af en toe krijg ik verbinding met UHV en gaat mijn telefoon gelijk uit zich zelf Volkswagen bellen, heel vreemd.

De Touch Adapter heeft firmware versie 1.24.

Is hij nu al kapot of doe ik iets fout.

PS. Heb nog 11 maanden garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hier ook veel problemen (gehad) met de touch adapter. Bij mij viel die regelmatig uit tijdens een gesprek. Heb een keer gehad dat die uitviel tijdens een gesprek, daarna weer aan ging en het gesprek weer terug nam. In de tussentijd had de andere kant de radio aan de lijn...

 

De boardcomputer is vervangen en valt nu niet meer uit. Heb wel soms met mijn nokia dat de touch adapter niet gelijk ophangt als ik via mij telefoon ophang. Dan heeft de touch adapter nog zo'n 10 seconde nodig om het ophangen te verwerken. Dit probleem heb ik nog niet gemerkt met mijn iPhone.

 

De software versie is ondertussen ook vernieuwd aangezien die ouder was. Zal nakijken welke versie het is.

 

Als de TA geen verbinding kan krijgen met de uhv, dan kan je onder de bijrijderstoel een klepje afhalen en even de pluggen goed aandrukken. Deze tip van een vw werkplaats monteur hielp best vaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb vandaag geprobeerd systeem te downgrade naar versie 1.23 maar ik kan met mijn laptop geen verbinding maken.

Op mijn laptop heb ik Windows 7, zou dat aan de besturing systeem liggen of gaat ergens anders fout ?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hieronder de automatisch vertaalde instructies zoals op de site staan. Het mag m.i. niet aan W7 liggen. Had je eerst de Update Manager gestart en toen pas de blauwe tand?

 

Instructies

Download dan de update manager en de software om uw Bluetooth ®-compatibele laptop.

Installeren en vervolgens start de Update Manager.

Zet op de Touch-adapter in uw auto, plaats uw laptop ernaast.

Dan het activeren van de Bluetooth ®-interface op uw laptop.

Neem dan staat de Software Update-functie op het touch-adapter door de volgende stappen: Ga-> Instellingen-> Apparaatbeheer-> System-> Software-update.

Zoeken naar beschikbare Bluetooth ®-apparaten naar uw laptop -> Raak de adapter zal automatisch worden weergegeven.

Kies uit de touch adapter en bevestig de koppeling met de PIN-code "0000"

Opmerking: Als u het nummer van de tussentijd zijn veranderd de PIN-code, dus geef het nieuwe nummer.

Daarna, in het Bluetooth-menu van uw laptop, de verbinding type "Serial connection".

Activeer de verbinding door rechts te klikken op het touch-adapter icoon in de Bluetooth ® Manager.

Pas daarna in de Update Manager.

Druk op de knop Bladeren en download de nieuwste software versie (ZIP-bestand).

Volg de instructies van de Update Manager, en bevestig deze met "next".

Opmerking: Dit moet ook, onder hoofdstuk 10 aangewezen haven te worden ingevoerd

De gegevens uiteindelijk automatisch uitpakken na een geslaagde update op uw Touch Adapter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Met VCDS 10.6.0 aan het 'rommelen' en ben een instelling tegengekomen om touchadapter uit te krijgen direct na moment afsluiten motor (enkele seconden daarna).

 

Module 77 Telephone --> Adaptation --> Afterrun time --> gezet op waarde 0 (stond op 30).

Nu gaat dus direct Touchadapter/bluetooth uit na afsluiten motor.

 

Helemaal top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Ik heb er ook zo 1, hij heeft het een tijdje lekker gedaan, moest hem wel steeds zelf de BT verbinding verbreken, vooral omdat ik mijn wagen ongeveer 10 meter voor mijn werkplek heb staan.

  • - [ ] actie punt: even met VCDS aanpassen

 

Maar sinds deze week, moet ik steeds dat ding "resetten" door het uit de houder te halen, en dan opnieuw er in doen.

elke keer weer "Bluetooth info

A.U.B.met UHV verbinden"

20jhjxl.jpg

klikt weer in het beeld en dan h e l e maal niets, geen verbinding.

terug naar fabrieksinstelling... nice! alles weg, heb alles opnieuw moeten instellen, ook op m'n BB.

Kreeg steeds maar geen verbinding, m'n BB vond m'n Touch Adapter wel, ook pincode ingevoerd, maar dan weer, geen verbinding.

ow ja.. BT op m'n BB uitzetten eerst verbinden met UHV... :bash:

weer niets he? weer fabrieksinstellingen er in 1 keer tataa! verbinden met BT van m'n BB ook in 1 keer.

 

Same here, gedowngrade naar 1.23 en hij doet het al heel lang prima de luxe.

 

Maar nu mij vraag, ik heb een BB Bold 9700, dat ik toch geen oude telefoon, moet ik hem, als ik weer problemen heb ook downgraden?

Wat maakt het verschil in deze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, heb hem zo gekocht van een duitser, (wil er mee zeggen dat ik aan de SW versie niets heb aangepast)ook makkelijk dat deze origineel ook in Duitsland is aangeschaft, maar ik zal het wel een tijdje aan kijken, mogelijk dat er nu helemaal niets meer aan de hand is.

Misschien dat er een bytje op z'n kant lag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waar ie vandaan komt maakt niet zo heel veel uit, welke versie sw geinstaleerd is wel.

Achterop de touch adapter zit bij mij een stikker met de geinstalleerde versie.

De juiste versie heeft inderdaad alleen te maken met het bouwjaar van de auto er de daarbij bijbehorende BT module.

 

http://www.volkswagen.de/de/servicezube ... apter.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ow, ik zie het al.... alle passat's voor 2008- week 22 v1.23 (behalve passat CC)

en alles na week 22 - 2008 (incl. passat cc) v1.24.

 

Vertaling en uitleg uit het duits:

release Notes

Software 119:

 

  • Pieptoon wanneer succesvol verbonden met de luidspreker elimineert
    Automatische proces van het aansluiten op de headset, zelfs wanneer het voertuig begint te bewegen tot de nieuwste twee minuten
    Bluetooth ® stabiliteit geoptimaliseerd

Software 120:

 

  • Nieuwe talen worden uitgevoerd:
    - Tsjechisch
    - Deens
    - Noors
    - Pools
    - Russisch
    - Zweeds
    - Turks
    Bluetooth ® stabiliteit geoptimaliseerd

 

Software 123:

 

KW 22/2008 vóór correctie voor voertuigen (uitgezonderd Passat CC)

  • Bluetooth ® stabiliteit geoptimaliseerd

 

Software 124:

 

  • Kortere tijd om weer na ontsteking cyclus (het uitschakelen van de druk adapter)
    Bluetooth ® stabiliteit geoptimaliseerd

 

referentie

 

Voor auto's vanaf week 22 / 2008 (Passat CC vanaf week 09/2008) is uitgeschakeld als gevolg van een verandering van de elektronica van het voertuig van de aanraking als het contact adapter.

Dit is in een gesprek, het gesprek teruggeschakeld naar de mobiele telefoon (Private-modus).

Het interview kan worden door terug te trekken en plaats van de contactsleutel wordt overgeschakeld naar de Touch Adapter (handsfree).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als iemand me kan helpen, ik krijg geen verbinding met m'n laptop, hij kan hem niet vinden, ja alleen de telefoon van m'n buurman.

Maar als ik de laptop laat zoeken vind hij niet, maar wil ik iets verzenden, dan ziet ik hem wel als op bestand verzenden klik in w7.

Ik kan hier echt niet tegen he? wilde ik even naar huis bellen kan die geen verbinding maken met UHV.

Als 1 van jullie willen/kunnen graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja, dus heb je die laptop geprobeerd met bijv. een telefoon te 'paren'. zodat je weet of de laptop instellingen van BT juist zijn (zichtbaarheid bijv.).

Zoals gezegd, auto BT module, doet het of doet het niet. Geen instellingen zijn te doen (zonder tussenkomst VCDS). Dus in extreem geval is BT module defect, maar not likely mi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou... de wonderen zijn de wereld niet uit!! komt de buurman met een USB BT uit het jaar 0, was m'n laatste poging...

CD erin.. allemaal drivers over en weer, moest laptop opnieuw opstarten, usb dongel er uit gehaald, Tataaaa.

Zal wel een bit opzij hebben gelegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden