Ga naar inhoud
  • 0

How to: klapsleutel (AB) inleren


Jee13

Vraag

Hier korte beschrijving om klapsleutel in te leren:

 

 

Volg deze procedure om de afstandbediening van de centrale vergrendeling in te leren van VAG sleutels met inklapbare sleutelbaard:

 

- Sleutelbaard in contaktslot steken

 

- Contact binnen 5seconden in-, uit- en weer inschakelen

 

- Na opnieuw inschakelen van het contact max. 15 sec wachten om handmatig deuren te vergrendelen met de 2e sleutel of de vergrendelingknop in het portier

 

- Vervolgens binnen 30 seconden na vergrendelen, 2 maal de ontgrendelingsknop of de vergrendelknop indrukken

 

- De nieuwe sleutel is ingeleerd

 

- Er kunnen maximaal 4 afstandsbedieningen ingeleerd worden.

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Klopt, staat ook zo in titel.

 

Sleutel inleren op IMMO is andere procedure waarbij sleutelcode vereist is

 

deze handleiding is alleen voor klapsleutels waarmee de auto wel gestart kan worden, maar bijv door lege batterij niet meer op AB reageert.

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kijk hier heb je wat aan heb het ff op geslagen in een word bestandje.

 

Heb ik gelijk ook even een vraagje, dat ik mijn passat kocht was er een sleutel die het maar van 1 meter doet, toen dacht ik het zal de batterij zijn.

Dus een nieuwe batterij er in maar die meter werdt niet meer.

Weet jij daar mischien nog wat op Jee.

 

Groeten Marcel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Daar heb ik ook last van ! ik heb een afstandsbedienning setje van Votex die druppelvormige met 2 grijzen knopjes, ontvangt ook niet meer vanaf 1 M :(

 

Iemand ???

 

Ik heb dit topic gevonden met de search functie.

De inhoud van dit topic komt dicht in de buurt bij mijn vraag, maar nog net niet helemaal.

 

Ik heb namelijk ook zo'n Votex afstandbedienbare sleutel. Echter het batterijtje is leeg. En na een nieuwe erin gedaan te hebben, krijg ik em niet meer aangemeld op de auto.

 

Kan iemand mij vertellen hoe dit moet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit heeft volgens mij niets met het aanmelden te maken, ik denk dat hij het niet doet. Het kan de volgende oorzaken hebben:


  • - batterijtje zit niet goed in.
    - batterijtje maakt niet goed contact

heb ik ook nog een vraagje als je op de knop drukt, doet het lampje ook branden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit heeft volgens mij niets met het aanmelden te maken, ik denk dat hij het niet doet. Het kan de volgende oorzaken hebben:


  • - batterijtje zit niet goed in.
    - batterijtje maakt niet goed contact

heb ik ook nog een vraagje als je op de knop drukt, doet het lampje ook branden?

 

Ja, het lampje gaat branden.

 

In de VW handleiding staat dat je de sleutel opnieuw moet synchroniseren... Maar ik heb geen idee hoe dit moet...

 

Misschien toch maar even langs de dealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo

 

Ik heb deze week een tweede sleutel bij de auto besteld, er was er een kapot.

Bij de dealer moesten ze hem synchroniseren, dat gebeurde volgens de monteur niet met de testkast of vag com maar ging via internet. Er komt dan een unieke code van de importeur waarna de wegrijblokkering aan de sleutel wordt 'gekoppeld'

kosten sleutel € 47 ex btw, synchroniseren € 30 en sleutelnummer opvragen €10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor mijn 3BG van 2001 werkt de tip van Jee13 prima. Ik kocht de auto met 2 klapsleutels waarvan er bij een de batterij (waarschijnlijk al langere tijd) leeg was. Na vervanging van de batterij reagerde de vergrendeling alleen nog op de middelste toets (achterklep ontgrendelen). Na het doorlopen van de handelingen zoals beschreven functioneert de afstandsbediening weer volledig. Bedankt Jee13!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dus je hebt 1 AB die t van meter of 3 doet en 1 op afstand van 1 meter?

 

vaag

 

gr Jee

Hi,

 

Heb ik dus ook.....althans....had.....toen ik 1,5 jaar geleden mijn B5 kocht, zat er een sleutel bij waarvan de AB t niet zo goed deed en eentje die top was. (slechte naar mijn vrouw, goeie aan mijn eigen bos natuurlijk)

 

Van de week aan mijn vrouw gevraagd of ze toevallig onze sleutels omgewisseld had, maar nee......sinds een week is dus mijn AB ook klote en moet ik met mijn afstandsbediening bij mijn voorruit zitten wil hij reageren.....

 

Weet iemand de oplossing?

 

gr Pieter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi,

 

Heb ik dus ook.....althans....had.....toen ik 1,5 jaar geleden mijn B5 kocht, zat er een sleutel bij waarvan de AB t niet zo goed deed en eentje die top was. (slechte naar mijn vrouw, goeie aan mijn eigen bos natuurlijk)

 

Van de week aan mijn vrouw gevraagd of ze toevallig onze sleutels omgewisseld had, maar nee......sinds een week is dus mijn AB ook klote en moet ik met mijn afstandsbediening bij mijn voorruit zitten wil hij reageren.....

 

Weet iemand de oplossing?

 

gr Pieter

Een goeie batterij erin doen. Zal wss zwak zijn geworden.

Met goeie batterij bedoel ik goed merk. Niet 5 voor 1 euro bij de A.C. Tion ofzo. Ik heb bij batterijhuis 2 voor 7 euro incl verzenden.

Probeer maar eens :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden