Ga naar inhoud
  • 0

standaard maat Band 3C


giromaat

Vraag

Heb mijn passat 3c met winterbanden gekocht met de maat 215 55 16, er zaten nog zomerbanden bij maar lagen nog bij Kwikfit dus opgehaald nadat de deal met auto gemaakt was. Er werd me verteld die banden zijn goed.

 

Nadat de zomerbanden er om lagen zag ik een verschil in maten

voor goodyear 205 55 16 achter conti contact2 215 55 16. en die maken een herie = gecupt

verkoper gebeld met de vraag waar wil je die banden hebben die zooi moet ik niet.

geld terug gekregen voor die banden en ik mocht ze houden. Moet binnenkort (snel) de winterbanden er weer af gooien maar wat is de nu juiste maat1) 205 55 16 of 2) 215 55 16 ?

 

En waarom zou ik optie 1 of 2 nemen Wie spreekt uit ervaring.

Ander punt is heb een reservewiel achter in liggen met 205 45 16 band als nood aangezien ik geen voorstander heb van die vulmiddelzooi kan ik die band wel gebruiken bij pech ( ja de velg is idem wat er nu op op zit)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb mijn kenteken even nagekeken en officiële maat voor mijn 3c is; 205 55 16".

 

Ik zou, als je grotere wielen wilt, lekker bij de originele maat blijven.

 

Bredere banden hebben de eigenschap wat meer geluid te maken. Als je de keuze maakt voor grotere wielen, accepteer je dat en heb je waarschijnlijk meegenomen bij de keuze. Bij de standaard 16" is het zonde vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
hoi Fopperr

 

Waar heb je gekeken online kenteken registratie?

 

wil niet grotere wielen die 16 " bevallen goed maar ben een zeur als het gaat om geluid dus kan ik beter die 205 55 16 nemen = minder geluid

Dat is een van die zielige Duitse regeltjes... Staat hier in Duitsland op het kenteken....

 

Mag standaard tot 235 45 17". Daarboven moet ik op kenteken laten vermelden of anders OEM velgen die voor de passat gemaakt zijn...

 

Zucht! In Duitsland wonen heeft toch ook wel nadelen :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij aankoop zaten er bij mij 215/55-16 onder en heb 205/55-16 winterbanden gemonteerd
Bij mij idem. Bij LM-velgen monteert VW standaard 215/55-16, bij standaardvelgen 205/55-16. Voor winterbanden wordt 205/55-16 aanbevolen om ruimte in de wielkast te houden voor sneeuwkettingen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij LM-velgen monteert VW standaard 215/55-16, bij standaardvelgen 205/55-16. Voor winterbanden wordt 205/55-16 aanbevolen om ruimte in de wielkast te houden voor sneeuwkettingen

 

Dit klopt voor NL, in Duitsland leverde VW echter sommige LM velgen ook met 205/55-16.

Het kan dus allebei.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dank allen dus 215 55 16 geef alleen meer grip bij droog weer en iets hoger brandstof gebruik?

dus 205 55 16 minder grip, minder geluid en minder brandstof gebruik?

Waarom doet VW er dan 215 55 26 onder deze passat Heeft deze auto niet die grip nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij LM-velgen monteert VW standaard 215/55-16, bij standaardvelgen 205/55-16. Voor winterbanden wordt 205/55-16 aanbevolen om ruimte in de wielkast te houden voor sneeuwkettingen

 

Dit klopt voor NL, in Duitsland leverde VW echter sommige LM velgen ook met 205/55-16.

Het kan dus allebei.

Heb orgineel LM velgen met 205/55/16 op steken. (zijn nog orginele banden)

Heeft het niet te maken met milieu zoals bluemotion technologie (smallere banden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden