Ga naar inhoud
  • 0

Roestblaren achterklep Variant 3C garantie


Willem nunspeet

Vraag

Na de winter ontdekte ik rond de kentekenverlichting van de achterklep van mijn variant 3c roestvorming en voelbare blaren tussen de kenteken verlichting en de rand van de achterklep. Passat is van 2005, je denkt "dit kan toch niet waar zijn anno 2011!"

 

post-10228-1423825727,4218_thumb.jpg

post-10228-1423825726,9375_thumb.jpg

 

Eerst maar naar de dealer in Harderwijk gegaan, hier zijn foto's gemaakt en opgestuurd met een rapportje naar PON, werd 2 weken later gebeld dat ik hem mocht aanbieden voor inspectie bij Schueler in Nijkerk omdat die een spuiterij heeft en mij werd meteen verteld dat Schueler niet verplicht was tot reparatie omdat de onderhoudshistorie van de wagen niet helemaal te achterhalen was. Ik vond dit een vreemde redenatie omdat ik na 5 jaar geen relatie zag tussen onderhoudshistorie en slecht plaatwerk, auto ziet eruit om door een ringetje te halen en heeft er bijna 2 ton opzitten.

Naar Schueler getogen, hier werd de dikte van de lak gemeten en geconstateerd dat de auto geen schade had gehad. Weer foto's en rapportje richting PON, weer 2 weken later werd ik gebeld door Schueler dat ik hem ter reparatie aan mocht bieden.

Ze gingen de roest vakkundig verwijderen en bij ernstige roestschade zou met PON overlegd worden. Met het verwijderen van de roest was ik niet zo blij omdat ik daar toch twijfels over heb. Werd een dag later gebeld door Schueler dat er onder chroomstrip van de achterklep ook roest was ondekt en dat na overleg met PON de hele klep onder garantie werd vervangen.

Mij werd verteld dat het een TPI te zijn d.w.z. dat het bij deze serie vaker voor schijnt te komen en bekend is bij de importeur.

 

Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met deze service en complimenten voor de afhandeling door PON en Schueler.

 

ter info zet ik het op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
Die roest blijkt wel een probleem te zijn zo te horen. Die van mij is net over de 5 jaar en in de rand onder de achterruit ook kleine blaasjes ontdekt. Al met de dealer gebeld en ze zouden dat in orde brengen (eventueel met een lakstift maar daar ben ik niet zo voor...) Bij daglicht heel het zaakje eens inspecteren, vooral rond de lampjes lijkt mij geen slecht idee.

 

Vorige week een afspraak gemaakt bij de dealer en foto's laten nemen. Vandaag telefoon: VW neemt 75% van de kosten voor haar rekening, de overige 25% mag ik zelf ophoesten (+- 200 €)

Hier ben ik niet gelukkig mee dus importeur D'Ieteren gaat een brief in de bus krijgen en als die er geen oren naar hebben zullen ze er in Duitsland van horen.

 

Ik ben benieuwd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wauw jij krijgt nog antw. Zelf moest ik er achter lopen om uit eindelijk als antw. Te krijgen " het is niet doorgeroest" wagen was 5j tijdens aanvraag. En roest onder de verf dus van binnen naar buiten en toch njet krijgen.

Ook naar importeur geschreven zonder gevolg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op aanvraag vandaag een bestek per email ontvangen. De prijs valt eigenlijk best mee met net geen 114,- € dat ze mij aanrekenen maar dit is een principekwestie.

De oorsprong van de roestblaren is niet aan mezelf te wijten maar een productiefout naar mijn mening. Vanavond dus een email richting dealer dat ze mogen motiveren waarom ik er een deel moet voor betalen.

Update volgt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Op aanvraag vandaag een bestek per email ontvangen. De prijs valt eigenlijk best mee met net geen 114,- € dat ze mij aanrekenen maar dit is een principekwestie.

De oorsprong van de roestblaren is niet aan mezelf te wijten maar een productiefout naar mijn mening. Vanavond dus een email richting dealer dat ze mogen motiveren waarom ik er een deel moet voor betalen.

Update volgt :-)

 

Ik vind het wel meevallen. Los van het principe had ik dit aanbod geaccepteerd. Het is dan goed opgelost en dan ben je af en klaar met het getouwtrek en kun je weer rustig slapen. Maar goed; dat is mijn mening natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft er iemand enig idee wat de standaardnorm is voor de lakdikte bij VW of in het algemeen ? Ik vond iets over 80 µm minimum en een gemiddelde van 120 a 150 µm.

Ik wil eerst de resultaten van hun meting opvragen zodat ik weet waar ik ze mee rond de oren moet slaan :-P

Foutje gemaakt met de prijs hierboven, het moet net geen 134 € zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heeft er iemand enig idee wat de standaardnorm is voor de lakdikte bij VW of in het algemeen ? Ik vond iets over 80 µm minimum en een gemiddelde van 120 a 150 µm.

Ik wil eerst de resultaten van hun meting opvragen zodat ik weet waar ik ze mee rond de oren moet slaan :-P

Foutje gemaakt met de prijs hierboven, het moet net geen 134 € zijn.

 

Bij mij boden ze ook 75 % coulance aan, ik moest uiteindelijk zelf 100 euro betalen, totale kosten van het opnieuw spuiten van de achterklep was 500 euro.

 

Ik was wel tevreden zo,ze konden ook helemaal geen coulance bieden natuurlijk, en doorgaan met veelgetergde brieven te gaan schrijven vond ik niet de moeite waard voor die 100 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de wagen afgehaald bij de dealer. Het was rond 18.30u en dus al donker. Even oppervlakkig gekeken en het zag er op het eerste zicht goed uit tot ik thuis kwam.

Ze hebben de achterruit moeten verwijderen om de onderste rand bij te werken. Aan het 3de stoplicht rechts en links zaten er ook 2 blazen en dat is allemaal mooi opgelost.

Thuis onder de straatverlichting zag ik echter dat ze het onderste paneel niet opnieuw gelakt hebben maar afgeplakt. Er zit dus een rand van vernis over de breedte op de bovenste lijn van de nummerplaat verlichting.

Dit vind ik echt niet kunnen want ik heb zelf een tijdje in de carrosserie gewerkt als monteerder. Dat kleine stuk hadden ze even goed mee kunnen lakken of er op zijn minst voor gezorgd hebben dat die rand weg gepolijst was.

Ik heb de wagen maar sinds gisterenmorgen moeten missen dus het is allemaal heel snel gegaan. Er vertrekt een email dat ze dit maar kunnen oplossen... 2 tinten kan ik niet appreciëren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update: vorige week vrijdag de wagen terug binnen gebracht na een klacht per email. Een uur later telefoon van de baas en een hoop discussie.

Ik heb duidelijk gemaakt dat ik met wolkenvorming in de spoiler geen genoegen nam. Intussen hebben ze verf op staal laten maken en als het goed is dan heb ik 'm morgen terug met een geheel opnieuw gelakte achterklep.

Het was niet erg naar hun zin maar de dealer heeft dan toch toegegeven. Ik ben benieuwd naar de resultaten :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren de Passie terug gehaald bij de dealer. Schitterend werk geleverd, ze hebben de kleur op staal laten maken en de hele achterklep opnieuw gedaan zonder extra kosten.

Deze keer uitgevoerd volgens het boekje dus een dikke pluim voor garage Van der Elst te Tremelo !

Ik heb dan maar een fles wijn cadeau gedaan aan de baas :smile:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden