Ga naar inhoud

  • 0

Geklop aan passat 3c , wie heeft de oplosing ???


energie

Vraag

Hallo

 

sinds een paar weken heb ik een geklop aan mijn passat 3c en het komt van links voor !!

 

*dit is waneer ik in putten of op slechte (kasei) wegen rijd

 

* dit is sinds kort ook als ik stil sta (en dat vind ik raar) en draai aan mijn stuur voll af dan hoor ik 1 tok en dan is het weg

 

wat is er al veranderd : alle 4 de rubbers van de draagarmen en ook de schokdemper van de AP kit

 

tis precies na de demper te veranderen ff weg geweest maar nu is het terug (was waarschijnijk nooit weg geweest)

demper veranderen heeft niks opgebracht want was waarschijnlijk ook ni stuk

 

Nu word ik er gek van en moet het geluid echt weg , garage vind niks de auto is al 3 keer binnen geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou rubbers van de stabi kunnen niet los gewisseld worden. Moet je een compleet nieuwe stabi laten monteren voor.

Daarvoor moet het subframe los dus duur. Heb dat maar niet laten doen.

 

Maar het grote vermoeden is nu dat het aan het stuurhuis ligt. Op het duitse motor talk forum heb ik ook al veel gelezen over defecte stuurhuizen bij de Passat 3C die onder garantie vervangen worden ivm gelijkwaardige klachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit ook nog steeds met dat probleem. Ik ben bij de garage geweest met het verhaal over kloppend geluid aan de linker voorkant. De monteur van de garage melden dat het beslist niet de homokineet is. Dat wordt als eerste afgeroepen als je verteld dat het geluid linksvoor vandaan komt. Maar ik heb de berichten zitten lezen van het smeren bovenkant veerpoot en het lijkt ook wel dat het geluid daar vandaan komt. In ieder geval linksvoor maar ook van die hoogte. Eigenlijk lijkt het wel of er een zit te kloppen tegen je dashboard links voor in de motorruimte. Mijn auto is meerdere malen op de brug geweest maar rond om de wielen is gewoon niks te zien en de standaard symtomen van een defecte homokineet is het dus niet.

 

Maar wat wel tja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En op een klinkerweg? dan vooral eens testen als je op een klinkerweg rijdt dan de koppeling intrappen en de auto laten rollen.

Hoor je dan een geluid alsof er iets los zit aan je vooras?

Als de hele ophanging gecontroleerd is en daar is niks mis dan mag je het stuurhuis gaan verdenken.

Die zit op je subframe en als die uitgeslagen is dan krijg je dit soort symptomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf heb ik ook eens een vreemd geluid gehad. Wist ook niet waar het van kwam.

Probeer dit eens:

Voorwielen los halen en weer vast zetten. Zorg dat ze echt goed zijn aan gedraaid.

Daarna proefrijden.

evt. ook de achter wiellen los en vast.

het kan nl. de wielen zijn.!

Klinkt raar, maar ik het het een keer mee gemaakt.

laat maar weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

9 kansen op de 10 is het de verlagingskit zelf

die dempers worden steeds van een slechtere kwaliteit gemaakt

mijn h&r ultra low inox , een kit van 1200 euro , dan dank je ik heb het beste

dikke gfgfgkffkff ja , de 2 voorste dempers al stuk na 12000 km

krijg er wel nieuwe , ma moet het doorvoor weer lekker zelf demonteren

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden