Ga naar inhoud

  • 0

Geklop aan passat 3c , wie heeft de oplosing ???


energie

Vraag

Hallo

 

sinds een paar weken heb ik een geklop aan mijn passat 3c en het komt van links voor !!

 

*dit is waneer ik in putten of op slechte (kasei) wegen rijd

 

* dit is sinds kort ook als ik stil sta (en dat vind ik raar) en draai aan mijn stuur voll af dan hoor ik 1 tok en dan is het weg

 

wat is er al veranderd : alle 4 de rubbers van de draagarmen en ook de schokdemper van de AP kit

 

tis precies na de demper te veranderen ff weg geweest maar nu is het terug (was waarschijnijk nooit weg geweest)

demper veranderen heeft niks opgebracht want was waarschijnlijk ook ni stuk

 

Nu word ik er gek van en moet het geluid echt weg , garage vind niks de auto is al 3 keer binnen geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb het alleen als ik met en lage snelheid dus zo,n 10 a 15 km naar rechts toe stuur dan krijg ik ook een kloppend geluid van de linkervoorkant.

 

Heg geen problemen met een trillend stuur of remmen. Heb wel toevallig een of 4 maanden geleden aanlopende remklauw gehad aan de linkerkant maar de garage kon verder niks vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

ik heb het zelfde probleem maar dan rechts, stabilisatorstangen reeds vervangen, bouten subframe vervangen, spoorstangen vervangen.

Maar geen resultaat. 2 dealers na laten kijken die vinden niks. Wiel ook gelift zoals guyke maar dan hoor je niks. (originele dempers overigens)

Het is alleen bij kleine kuilen, putten in het wegdek e.d. Niet alleen bij 10km/h maar ook bij 50 a 60.

Heb het vermoeden dat het uit het stuurhuis komt. Als je stilstaat en je beweegt het stuur snel heen en weer hoor je ook ge-tok.

Maar als ik 20km/h rijd en die het zelfde hoor je weer niks. Vertel het me maar ik weet het niet meer. Het kunnen nog de rubbers zijn waar de triangel in hangt.

Zijn die trouwens makkelijk te vervangen? VW is niet meer VW volgens mij. Het is niet meteen een prioriteit maar je hebt niet meer het gevoel dat je in een degelijke auto rijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou net gedaan. Paravaan kan er aan een kant af zonder de ruitenwissers te verwijderen maar aan de andere kant moeten de ruitenwissers er op zich wel af.

Heb het zonder de ruitenwisser te verwijderen gedaan...goed veel siliconen spray erop gespoten....kan nu de hele nacht inwerken en dan morgen maar hopen dat het geholpen heeft.

Kon met een zaklantaarn even van boven naar mijn stabilisator rubbers kijken en aan 1 kant ziet die er kapot uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou heb er een hoop ingespoten. Als het niet helpt dan hoop ik dat donderdag met het wisselen van de stabi rubbers het wel over is.

Ze gaan ook de nieuwe bouten met die speciale shims plaatsen zijn de kosten niet en wie weet helpt het.

Als ik dat irri gebonk kwijt ben dan rijdt de auto eindelijk fijn...wil het gewoon vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden