Ga naar inhoud

  • 0

Geklop aan passat 3c , wie heeft de oplosing ???


energie

Vraag

Hallo

 

sinds een paar weken heb ik een geklop aan mijn passat 3c en het komt van links voor !!

 

*dit is waneer ik in putten of op slechte (kasei) wegen rijd

 

* dit is sinds kort ook als ik stil sta (en dat vind ik raar) en draai aan mijn stuur voll af dan hoor ik 1 tok en dan is het weg

 

wat is er al veranderd : alle 4 de rubbers van de draagarmen en ook de schokdemper van de AP kit

 

tis precies na de demper te veranderen ff weg geweest maar nu is het terug (was waarschijnijk nooit weg geweest)

demper veranderen heeft niks opgebracht want was waarschijnlijk ook ni stuk

 

Nu word ik er gek van en moet het geluid echt weg , garage vind niks de auto is al 3 keer binnen geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

om 15 uur zijn ze al binne

het blijken spacers en schroeven te zijn voor het 2011 modell

die hebben dezelfde ophanging maar daar hebben ze er preventief al een spacer tussen gezet , zal goedkoper zijn dan een volledig nieuw subframe ontwikkelen zeker

dus als ze er daar al spacers tussen zetten dan moeten ze weten dat er speling op dat subframe komt , weer een fout van pon en volkswagen :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Had bij mijn VW Dealer dit technical bulletin ook laten zien.

Is bekend bij VW Amerika. Hier hadden zie dingen nog nooooooit gemonteerd vertelden ze....onderdelen waren wel te bestellen in het systeem.

 

Ben erg benieuwd naar het resultaat. Zou makkelijk te monteren zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou direct monteren en het resultaat hier neerzetten.

 

Je zou het moeten kunnen zien daar waar de spacers komen daar zou het subframe wat moeten bewegen wat je kan zien aan slijtsporen.

Bij mij bonkt het ook wat maar nergens in de ophanging is speling te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oke deze morgen den auto maar eens op 2 krieken gezet ( autolift)

ik kon er net aan , bouten los gedraaid en met behulp van schroevendraaier het subframe wat open gewrongen en plaatje er tussen , nieuwe bouten er in en op 8.1 kilo getrokken

auto laten zakken en test ritje

bij de eerste heuvel hoor ik al direct die vervelende knots , dus moraal van het verhaal , bij mij helpt het niet , was wel gelukkig maar een 13 euro dus das de kop nie af

ga nu maar eens de schokdempers zelf vervangen :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kameraad van mij heeft dezelfde kit als ik , ook geklop gehad , dien heeft da toch kunnen oplossen door nieuwe schokdempers

weet het voor de rest nie meer , er is ook geen machien wa zo ne heuvel kan simuleren dan kunt ge echt langs buiten gaan zoeken

zelfs op de keuring hebben ze het niet gevonden , niks aan de hand zeggen ze

ik had er nochtans op aangedrongen om te zoeken naar speling ergens , dan was ik afgekeurd en da had ik nie erg gevonden want dan was ik van da vervelend geklop af

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag mr proper over de vloer gehad en samen eens lopen brainstormen over da stom geklop

mits hij veel met banden en schokdempers bezig is zijn mening eens gevraagd

en vandaag waren we met 2 dat was genoeg om de wagen eens omhoog te kriken en eens aan die schokdemper te rammelen

als je het wiel vast pakt vanonder ben je best sterk, zo het wiel eens op en af kunnen duwen en wat horen we in de schokdemper , tok tok tok

het is dus de schokdemper die stuk is bij mij

na de meeting deze er onderuit zwieren en op sturen naar h&r om em te laten repareren

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden