Ga naar inhoud
  • 0

"nadraaien" pomp o.i.d. na uitzetten motor


H4rry

Vraag

Gisteravond kwam ik terug gereden van mijn werk. Zet de auto op de oprit, onder de carport en doe de motor uit, pak m'n spulletjes en stap uit.

 

Toen ik langs de voorkant van de auto liep, klonk er een zacht zoemend geluid van onder de motorkap. Dit werd na een tijdje wat harder om na +/- 2 minuten te stoppen.

 

Was 't nu zomer geweest en warm, dan had ik de link gelegd met een ventilator. Maar om 23:30 met 0 graden en een rustige laatste paar kilometer... Temp.meter stond keurig op 90 graden. Ik was hier dus nogal verbaasd van. Kan me namelijk ook niet heugen dat ik het eerder gehoord heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hebben wij het hier over een diesel. Zoja, dan heb ik het vermoeden, dat je auto is uitgerust met een webasto bijverwarming. De diesel van vandaag de dag worden niet meer warm genoeg en onder de 6gr, draait deze kachel mee om de boel snel op te warmen. En deze draait inderdaad ongeveer 2 minuten na.

 

Gr.Speedy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het gaat inderdaad om een diesel... een 03-2005 1.9TDI een van de eerdere 3C's dus.

 

Was stomverbaasd.

Kijk maar eens onder je reservoir van je ruitensproeier. Daar moet hij ergens zitten. En anders moet je de auto starten ( onder de 5gr) en eens kijken of het rookt onder de auto, ongeveer op de helft.

En anders ruik je het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

had die ook maar toen bleek dat de EGR klep defect was

Heb de klep geopend en gekeken waar het geluid vandaan kwam (wist toen niet wat dat voor een onderdeel was) ik langs de stealer

die meldt is geen probleem is de airco die nog even naloopt, ik zeg nog weet je het zeker, ik doe de klep open , start de motor, doe hem uit en wijs naar de EGRklep, Die die sukkel oh ja dan is de EGS Klep het probleem, moet een nieuwe in sw update en klaar.

 

Ja ik was weer +/-300 euro lichter

 

Dus maak je klep open start en kijk waar die nabrommen vandaan komt en zet die foto hier op het forum wie weet (ik hoop het niet voor je natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden