Ga naar inhoud
  • 0

problemen komen nooit alleen :( [VR5] extreem inhouden?!


DesertWind

Vraag

berichtje in het verkeerde topic gepost dus hier opnieuw:

 

van de week begon mijn vr5 (1999) steeds meer te stotteren en te haperen. Vanmorgen was hij echt niet vooruit te branden. In z'n 2 bij 3000rpm volgas en gewoon doodleuk een seconde of 10 op 3000rpm blijven hangen en langaam hortend en stotend verder in toeren te gaan (af en toe vol vermogen dan weer geen vermogen, dan weer vol vermogen) met als resultaat een goede misselijkheid en bijna een paar bulten op mijn hoofd omdat ik bijna tegen m'n stuur aan vloog omdat hij in 1 keer vol inhield.

Ook werkte de cv niet meer met de sleutel in de deuren, alleen in de kofferklep met de afstandsbediening werkte het nog wel. Ook het zoemertje dat de verlichting aanstaat werkte niet meer.

 

Uit laten lezen gaf het volgende: foutieve waardes lambda sonde. Voor de rest helemaal geen foutcodes.

Alles gereset: cv werkte weer, zoemertje werkte weer, maar nog nog steeds als een gek horten en stoten en inhouden.

Daarna weer uitgelezen: geen foutcodes maar wel een lambda van 1.08 bij 3000 rpm.

 

dus toch maar even een nieuwe lambda sensor gehaald en hopen dat het zo is opgelost. Best leuk, weer 100 euro kwijt terwijl de kettingrevisie en koppakking en draagarmen voor (net binnen) ook al op de agenda staan

 

en dat allemaal na 8000km in 2,5 maand dat ik hem heb te hebben gereden. Nou maar hopen dat wanneer alles gemaakt is, hij het weer een hele tijd probleemloos gaat doen...

 

 

als iemand nog meer suggesties heeft voor het inhouden, hoor ik dat graag, lmm is brandschoon, gasklephuis opnieuw kalibreren hadden ze nou geen tijd voor...

inhouden gaat over het hele toeren bereik bij meer dan een klein beetje gas geven

 

bvd Marijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Net de lambda sensor vervangen, lmm schoongemaakt en gasklephuis schoongemaakt. Helaas 0,0 resusltaat.

 

Ik heb de motor even laten draaien op de oprit (ong 5 minuten) met zo nu en dan gas geven. Ligt toch een aardige natte plek onder de uitlaat.

1000km geleden de kvs bijgevuld, en ook die staat alweer net onder minimum. Hij rookt eigenlijk niet, en ook nergens sporen van lekkage....

wie o wie zet me op het goede spoor?

 

zou een lekke koppakking alle problemen kunnen veroorzaken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@vwdimipassat: nee hadden ze geen tijd voor, ik heb zelf geen vagcom

 

@35ib4: ik heb maar 1 bougie kunnen controleren (verlengstuk was te kort voor de andere bougies) deze was goed. morgen maar een verlengstukje halen en de rest controleren.

 

het gekke is ook dat hij soms wel goed doet, maar meestal niet.

Hij loopt stationair nou ook beroerd, de motor schudt zo erg dat de hele auto staat te trillen.

Ik heb ook gelezen dat het de ontstekingsmodule kan zijn, hoop niet dat die stuk is, want die zijn richting de 300 euro. En deze schijnen niet uit te lezen te zijn, klopt dat?

Want uitlezen gaf zoals in de eerste reactie na resetten geen foutcodes meer terwijl hij nog steeds beroerd loopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
@vwdimipassat: nee hadden ze geen tijd voor, ik heb zelf geen vagcom

 

@35ib4: ik heb maar 1 bougie kunnen controleren (verlengstuk was te kort voor de andere bougies) deze was goed. morgen maar een verlengstukje halen en de rest controleren.

 

het gekke is ook dat hij soms wel goed doet, maar meestal niet.

Hij loopt stationair nou ook beroerd, de motor schudt zo erg dat de hele auto staat te trillen.

Ik heb ook gelezen dat het de ontstekingsmodule kan zijn, hoop niet dat die stuk is, want die zijn richting de 300 euro. En deze schijnen niet uit te lezen te zijn, klopt dat?

Want uitlezen gaf zoals in de eerste reactie na resetten geen foutcodes meer terwijl hij nog steeds beroerd loopt.

 

By the way, inderdaad; de ontstekingsmodule kan ook kapot zijn (bij mijn V5 ook het geval geweest). Maar dan gaat je uitlaatgas ook naar zwavel stinken dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

net nog even het wat getest. 2 vacuumslangen niet meer helemaal jofel. Deze straks met duct tape afeplakt (morgen nieuwe bestellen) maar dat gaf geen resultaat. 1 hiervan gaat naar de rembekrachtiger, 1 op het doosje dat op de slang die van het kleppendeksel komt (een hele dunne).

 

Net bij lopende motor ook de stekker van de LMM eraf getrokken en dit veranderde niks in het gedrag van de motor. Dus waarschijnlijk dat daar dan het probleem toch zit?? de stekkers van de lmm en het gasklephuis zagen er wel netjes uit. Bij het gasklephuis wel wat olie eraan, maar niet bij de connectors.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

sorrie voor de late reactie. Het was de Lmm die kapot was. Zonder stekker in de lmm liep hij met beter dan met. (noodloop)

Hierna waren die problemen opgelost. 150km later begon hij weer raar te doen, dit was de stekker van de gasklep die losgetrild was. Stekker terug erop, even contact uit en weer aan en hij rijdt weer als vanouds :)

Er waren ook 2 vacuumlekjes, maar die waren niet van invloed op de storing

 

bedankt voor de reacties en het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden