Ga naar inhoud
  • 0

Airco laten werken in de winter


Ruben Bron

Vraag

Beetje aan de late kant aangezien de lente er aan zit te komen, maar ik stel hem toch.

De afgelopen maanden is het nagenoeg niet boven de 5 graden uitgekomen. Er wordt gesteld om toch geregeld de airco te laten werken in verband met uitdrogen en dergelijke.

Nu zit er een Climacontrol in mijn auto, die alles automatisch regelt. Bij mijn Seat zat dat ook, maar kon ik toch nog handmatig de airco aanzetten, behalve bij extreme koude.

Kan dit met het Climacontrol ook, of is het gewoon afwachten tot de temperaturen hoger worden. Ik zit niet te wachten op een kapotte airco omdat hij al een aantal maanden aan het niks doen is.

Verneem graag jullie reacties.

 

Groet,

 

Ruben

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast TheoStek

Je vergist je niet Peter, econ functie schakelt de compressor uit.

Nu zit er een Climacontrol in mijn auto, die alles automatisch regelt.

Er wordt niets automatisch geregeld, hiermee wil ik aangeven dat de ingestelde temperatuur automatisch wordt geregeld. Als je de airco niet uitzet dan gaat de airco automatisch uit bij verbreken contact en automatisch aan bij het starten.

Ik zit niet te wachten op een kapotte airco omdat hij al een aantal maanden aan het niks doen is.

Ik wel, :cool2: heb alleen de winter moeten afwachten en zijn al vroeg bezig.

Maar zonder gekheid, als je niet zit te wachten op een kapotte airco omdat hij al een aantal maanden aan het niks doen is, kan ik je alleen adviseren om het systeem te laten controleren.

Er wordt door veel menssen nog altijd gedacht zolang die koelt is niets aan de hand, maar de problemen gaan pas echt ontstaan als de temperatuur hoger komt te liggen dan 20 °C of meer.

Meer info kun je hier lezen, http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=147&t=35485

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

dank voor de info.

Ik zal me aan de voorgeschreven tips gaan houden, en wanneer de temperaturen omhoog gaan, de aircoboer contacten voor een beurt.

Ik hoop dat het systeem nog in orde is, en anders mag de expert zich er over buigen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden