Ga naar inhoud

Morgen proefrit - keuze gemaakt (pag 4)


passatb6

Aanbevolen berichten

Bovag garantie heb je ook niks aan....had ik wel op de auto.

Bovag is een overkoepelend orgaan voor de garages niet voor de koper. Ik neem nooit weer Bovag garantie liever korting.

Je moet alles zelf doen...sturen je constant terug naar de verkoper....en zolang die de auto een dag inneemt...wat tegen je wiel aanschopt...een schroefje aandraait en hij vind dat het weer ok is mag je hem komen halen.

 

Is denk ik meer een mening, geen vaststaand feit. Dit zijn wel de feiten:

http://www.bovag.nl/media/Alg_Garantiev ... 11_lr1.pdf

 

Ik heb mijn auto 'duurder' gekocht met Bovag garantie. Bij mij is er inmiddels een kleine € 7.500,- vervangen onder deze voorwaarden. Heb ik zelfs nog een leenauto gehad ook...

 

En dat een accu zorgt voor noodloop lijkt mij wel sterk. Ik heb er nog niet eerder over gehoord.

 

Succes met de afwikkeling, ik hoop dat het allemaal in orde komt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Overigens, als de auto door Dekra is gekeurd en de keurmeester ziet een dergelijk gebrek over het hoofd, is Dekra aansprakelijk te stellen. Kijk maar eens achterin het rapport. Ook zeker de moeite waard om werk van te maken! Ik denk dat je rechtsbijstand je hier wel bij MOET helpen. Je hebt immers betaald voor een dienst voor het bepalen voor de 'kwaliteit' en gebreken van de auto!

 

Lees de 2e alinea maar eens:

http://dekra-claims-and-expertise.nl/Up ... euring.pdf

 

Sterkte!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo en dan nu het goede nieuws... gisteren bericht gehad van Autotrust dat de auto kosteloos gerepareerd gaat worden. :P

Mijn brieven lagen klaar om de deur uit te gaan, maar dat is gelukkig niet nodig dus.

 

Vandaag of morgen hoor ik waar de auto naar toe moet (naar één van de bedrijven waar zij mee samenwerken).

 

Complimenten voor Autotrust zoals zij zich hebben opgesteld in deze vervelende zaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Oepsss... foutje bedankt. Afgelopen dinsdag, op mijn aandringen, een diagnose laten stellen door Coen Donkers, Veghel. Nou... dat was even schrikken. Het blijkt dat er een zwembad in de Audi zit (stond niet op de optielijst). De stuurcomputer van de automaat was lekker vochtig als ook de aansluitpunten et cetera. Auto zit vol met storingen (ABS, parkeersensoren, comfortsysteem).

 

Kosten... die worden nog even niet genoemd door CD gezien de hoeveelheid aan storingen.

 

Overigens geweldige service van CD, petje af!

 

En nu verder... morgen met de verkoper bellen, ik heb er geen vertrouwen meer in dat dit goed gaat komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oepsss... foutje bedankt. Afgelopen dinsdag, op mijn aandringen, een diagnose laten stellen door Coen Donkers, Veghel. Nou... dat was even schrikken. Het blijkt dat er een zwembad in de Audi zit (stond niet op de optielijst). De stuurcomputer van de automaat was lekker vochtig als ook de aansluitpunten et cetera. Auto zit vol met storingen (ABS, parkeersensoren, comfortsysteem)..

 

Typische passatkwaal...

 

 

Re: Morgen proefrit - keuze gemaakt (pag 4)

door Vdub » 09-03-2011 23:38:02

 

Laat ze de (automaatecu)stekker in de A-stijl aan de passagierskant eens bekijken op corrosie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Audi ook dus :-) Zit bij de Passat daar ook een stuurcomputer voor een automaat?

 

Hoe schat jij de kans op een goede reparatie? Zelf heb ik zo van "Ontbinden die koop" of "Volledig laten herstellen door CD, zonder discussie over de reparaties en kosten voor de verkoper". Waarbij ik heeeeeeel sterk neig naar de eerste keuze en dan weer voorzichtig opzoek naar iets anders...

 

Apart dat overigens de Audi-dealer alleen naar het uitleesapparaat kijkt en CD gewoon ook de mat optilt om echt te kijken hoe of wat. Ovrigens hadden ze het ook over een ander type stuurcomputer die dit probleem niet meer kent.

 

En je had gelijk overigens, maar naast de corrosie dus ook een zwembad... ik keek toch wel even heel gek toen ik al dat water zag....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, de A6 en de Passat(en A4) zijn technisch gelijk.

 

Ik zou niet weten welk probleem een ander type stuurcomputer niet zou hebben als je em een paar keer verzuipt..

 

Tja.. Dealers..praat me er niet van.. er zijn tegenwoordig nog maar een paar goede...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Alloha... beetje late reactie, maar ik zit in Frankrijk... lekker vakantie te vieren (moet ook gebeuren immers).

 

De auto heb ik de dag voor de vakantie weer kunnen ophalen bij CD. Hij heeft daar een week gestaan en veel aandacht gekregen en alles is nu opgelost (en inderdaad Nard, het water heeft ook goed kunnen verdampen!).

 

Vervangen is de stuurcomputer voor de automaat, twee parkeersensoren, aanstuurmechanismes van de sloten, stekkers aan de kabelboom hadden erosie (zoals Matthijs aangaf) en in een eerdere poging de accu. Al met al de moeite (en bij elkaar goed voor EUR 2.400). Maar de rekeningen worden allemaal door de verkoper betaald, dus daar heb ik weinig pijn aan.

 

Na de vakantie nog een boompje opzetten met de verkoper hoe we omgaan met het feit dat ik de auto 6 weken niet heb kunnen gebruiken en de kosten die daarmee gepaard zijn gegaan (verzekering, wegenbelasting, garantieperiode die afloopt terwijl ik de auto niet kan gebruiken, 3 x op en neer naar Veghel, vrije tijd).

 

Het belangrijkste voor nu is dat hij gerepareerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden