Ga naar inhoud

Morgen proefrit - keuze gemaakt (pag 4)


passatb6

Aanbevolen berichten

  • Reacties 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dag Jos... als je garantie hebt moet het goedkomen. Maar jij als consument hebt nu 2 keuzes: je vertrouwt erop dat het goed gemaakt gaat worden of je geeft de auto terug en je geld komt retour. Jij mag het natuurlijk zelf zeggen.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit dat het goed opgelost wordt (geen reden iets anders aan te nemen tot nu toe). Gaat dat niet lukken dan sta ik als consument denk ik wel sterk en dan heb ik niet voor niets een rechtsbijstandsverzekering :-)

 

Volgens mij kan ik de auto niet zomaar teruggeven en mijn geld ophalen, de verkopende partij zal eerst in de gelegenheid gesteld moeten worden om de boel te herstellen. Lukt dat na een aantal keer niet, dan kan ik de koop ontbinden.

 

Maar zoals gezegd, ik heb er alle vertrouwen in.

 

Het enige wat bij mij vreemd overkomt is dat de auto door een Audi-specialist is verkocht, hij nog een beurt heeft gehad bij een Skoda-dealer, gekeurd is door de Dekra (incl. testrit) en dat niemand het is opgevallen (en ik baal nog het meeste dat het mij ook niet was opgevallen :| ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, Jos... het komt vast goed. Wellicht een software probleem dat met een update op te lossen is. Of een sensor in de bak. Maar als hij goed schakelt, dan ga je ook niet naar storingen zoeken. Het geeft te denken en uiteraard heeft de verkopende partij het recht om het op te lossen. Jammer inderdaad dat je het zelf niet gezien hebt.... wat wil je eraan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo.... de dealert heeft er zin in:

 

Regelapparaat voor de 5-traps automatische versnellingsbak EUR 927

Parkeersensoren (4x) EUR 327

 

Beetje BTW erbij en ook nog arbeid a EUR 92,50 p/u

 

Mijn verkoper kan zijn lol op. Maar er wordt nog steeds zeer correct gehandeld, Autotrust is ook ingeschakeld en die zijn o.b.v. de foutcodes ook nog anderen aan het raadplegen (de auto schakelt prima, dus waarom zou het regelapparaat vervangen moeten worden vragen zij zich af).

 

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update, Autotrust gaat correct te werk, ik zou alleen wat meer willen doorpakken, maar vooruit. Vandaag verzoek gekregen om een accutest te laten uitvoeren, zie bijlage.

 

Niet helemaal ok begreep ik, dit zou de storing kunnen veroorzaken. Wie kan mij hierover wat uitleg gegeven?

 

Ik zou het wel heel bizar vinden indien de accu de storingen veroorzaakt en de Audidealer zo'n reparatie adviseert...

 

Matthijs, je tip neem ik mee en zal ik doorgeven.

post-1773-1423825654,9104_thumb.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update-je...

 

Morgen twee weken de auto op de oprit :-( Er is nog geen reparatieopdracht gegeven omdat de meningen wat verschillen over de oplossingsrichting, maar vooral ook even wie wat gaat betalen.

 

Ik hoop dat de verkoper nog tot 'inkeer' komt anders wordt het een beroep op het non-conformiteitsbeginsel... te starten met een formele ingebrekestelling en alles wat daar op gaat volgen.

 

Tip... kijk eens wat er met je rechtsbijstand gedekt is... ik heb de auto niet met bovaggarantie gekocht > geen recht op rechtsbijstand... (ik kon het eerst niet geloven, maar het staat echt in de voorwaarden). Maar dat gaat mij niet stoppen, dit is een principiële aangelegenheid aan het worden.

 

Jammer... ik had liever vrolijk rondgereden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij mag je bij zo'n auto verwachten (ik ga er vanuit dat je een "normale" prijs betaald hebt) dat je een redelijke termijn met deze auto moet kunnen rijden zonder problemen (redelijk is relatief maar niet een paar dagen iig). Dit vertelde "mijn" jurist mij een tijd geleden. Kwam daarmee in gesprek na wat zakelijke problemen en we hadden het hier ook over.

 

Er bestaat een telefoonlijn voor juridische vragen, zou dat eens proberen en vragen wat je kansen zijn. Daarna toch eens een nette brief door een jurist naar de garage sturen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovag garantie heb je ook niks aan....had ik wel op de auto.

Bovag is een overkoepelend orgaan voor de garages niet voor de koper. Ik neem nooit weer Bovag garantie liever korting.

Je moet alles zelf doen...sturen je constant terug naar de verkoper....en zolang die de auto een dag inneemt...wat tegen je wiel aanschopt...een schroefje aandraait en hij vind dat het weer ok is mag je hem komen halen.

Dat je dan weer terug kan later is duidelijk....kost dus enorm veel tijd en de meeste mensen hebben hun auto nodig voor werk etc.

Wat doe je dus na weken aanklooien....je laat het ergens maken en betaald het zelf.

Doe je dat niet kan je maanden gaan klooien....heen en weer naar de verkoper.....ingebrekestellen etc....verkoper doet dan ineens wel een beetje...en je begint weer van voor af aan. Tot aan de rechtszaak etc.....

Echt gaan maanden overheen en de meeste mensen hebben niet zoveel tijd....bovag doet in de tussentijd niks voor je.

 

Hoop dus dat je de auto voor een leuke lage prijs hebt gekocht en dat er toch nog een goede regeling komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou toch voor de jurist gaan..... eerste uur kost nl vaak niks.. Die garage weet heel goed dat hij fout is, ook al heeft hij misschien niet bewust een auto met wat problemen verkocht. Dit is tegen de verwachtingen van deze auto in en daarin sta je juridisch best sterk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ricardo, Foppe, Ik heb van de week al juridisch advies ingewonnen en ik sta zeer sterk. De auto is een vervanging voor de auto van mijn vrouw, maar zij heeft haar Golf nog en die houden we nu, met dit gedoe, nog even aan. Zelf heb ik een auto van de zaak. M.a.w. we zijn niet afhankelijk van de Audi, ik heb dus de tijd.

 

De verkoper laat het dus afweten op het moment, maar Autotrust doet bijzonder zijn best om het op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap die verkoper niet. Die wil toch ook streven naar 100% tevredenheid met hart voor de zaak en tevreden klanten? Ik zou die auto daar neerzetten en zeggen: hier is tie, zoek het maar uit en als je het niet oplost dan ga je het weten. En dan de jurist een pittige brief laten schrijven en alle registers opentrekken. Je hebt zelfs recht om de koop te ontbinden en je geld terug te eisen. Overigens had ik geen beeld van het feit dat de Bovag dan ineens zo een belangrijke voorwaarde blijkt te zijn... Goed om eens in de polisvoorwaarden na te kijken......

 

Sterkte Jos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nard,

 

ik ben ook teleurgesteld in dit autobedrijf op dit moment, hij heeft (aantoonbaar) geblunderd en probeert het nu af te schuiven op Autotrust en mij. Ik wacht vandaag nog even af (Autotrust probeert te bemiddelen) en anders gaat de brief die klaar ligt de deur uit... ik heb hem twee maal gevraagd via de mail hoe hij het gaat oplossen, tot nu toe niet dus.

 

Blijft hij weigeren, dan ga ik voor een ontbinding van de koop o.b.v. het non-conformiteitsbeginsel. Bijzonder jammer als het zover moet komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jos,

 

Wel fijn dat Autotrust zo coöperatief is. Dat geeft veel vertrouwen voor de toekomst. Ik hoop dat de verkoper alsnog tot inkeer komt en het goed oplost. Wellicht goed om op te nemen dat na reparatie eerst door een onafhankelijke deskundige of de officiële dealer de zaak uitgebreid bekeken en getest wordt. Op die manier heb je dan toch nog een extra zekerheid om zeker te weten dat alles goed is. Je wilt het natuurlijk niet meemaken dat het 3 maanden goed is en de ellende opnieuw begint.....

 

Succes man!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden