Ga naar inhoud

Het Grote Meguiars Topic


VisionRoy

Aanbevolen berichten

Na wat gesprekken met een aantal leden is hier dan het "Grote Meguiars Topic".

 

Show hier je collectie en deel je ervaringen, of stel je vragen.

 

Ik zal de aftrap geven :

 

-------------------------------------------------------------------------------------

 

Mijn Collectie :

 

  • - Gold Class Car Wash Shampoo & Conditioner
    - Deep Crystal Paint Cleaner (Step 1)
    - Deep Crystal Polish (Step 2)
    - NXT Tech Wax
    - NXT Glass Cleaner
    - Hot Wheels All Rims Cleaner
    - Scratch X
    - 3 x Supreme Shine Microfiber
    - 3 x High Tech Applicator Pads
    - 1 x Even Coat Applicator Pads
    - Ultimate Wash Mitt
    - Water Magnet Drying Towel
    - Slide Lock Detail Brush
    - Meguiars Coolingbag
    - Meguiars Duffelbag
    - Meguiars Poetsschort

Mijn ervaringen met de producten :

 

  • - De shampoo is een uitstekend product. Als je auto niet in de wax staat levert dit al een perfect resultaat op. Je auto gaat er echt mooi van blinken.
    - De paint cleaner is niet een product wat echt zichtbaar resultaat oplevert.
    Je voelt na behandeling wel dat je lak wat gladder is, en evetuele krassen worden minder zichtbaar omdat het vuil er grondig uitgepoetst word. Gebruik je na de pait cleaner de wax dan is het daarentegen wel duidelijk te zien. Betere glans, gladder oppervlakte. Prima spul dus.
    - De polish moet ik nog uit gaan proberen, die heb ik afgelopen week pas binnengekregen.
    - NXT tech was is de beste wax die ik ken. Als je turtle wax gewend bent dan kan je je hart ophalen als je hiermee aan de slag gaat. De bescherming is top, de glans is top, het ruikt heerlijk, de fles gaat ontzettend lang mee, je krijgt er een poetspad bij... al bij al, heel veel waar voor je geld.
    - NXT Glass Cleaner, dit product heb ik eerlijk gezegd nog niet heel erg veel gebruikt. Ik heb het idee dat nadat ik dit gebruikt heb op mijn ramen, dat mijn ramen toen extra snel vochtig werden in de herfst en winter. Hier is op het meguiars forum ook al over gesproken, maar volgens mij nog geen officieel antwoord op geweest. Misschien dat ik het niet goed genoeg uitwreef. Binnenkort nog eens proberen.
    - Hot Wheels All Rims Cleaner is echt wonderspul. Aanslag op de binnenkant van je velg verdwijnt als sneeuw voor de zon, en je ziet weer hoe mooi je velgen waren toen ze er net onder lagen. Een echte aanrader voor mensen met veel last van remstof in de binnenkant van de velg.
    - Scratch X, ik heb dit product ook nog niet erg veel gebruikt. Heb het aangeschaft om een aantal lichte krassen in de wagen van mijn moeder uit te poetsen maar zonder resultaat. Verder heb ik niet echt krassen die je uit zou kunnen poetsen met een dergelijk middel, dus weinig testvoer.
    - Supreme Shine Microfiber's zijn echt superieure doeken. Ik gebruik ze zo ongeveer voor alles. Om wax en paint cleaner bijvoorbeeld uit te poetsen, maar ook voor de ramen en het dashboard. Ze stoffen niet, ze voelen lekker zacht aan, en als je ze uitgewassen hebt en in de droger hebt gehad zijn ze weer zo goed als nieuw. Deze doeken zijn eigenlijk een must als je gaat beginnen met meguiars.
    - High Tech Applicator Pads zijn de standaard poetspadjes zoals je die ook bij de NXT wax krijgt. Je kan er redelijk grote oppervlakken relatief snel mee waxen, maar ook de kleine details kan je hiermee bereiken. Prima padjes dus om je wax of paintcleaner en dergelijke mee aan te brengen.
    - Even Coat Applicator Pads ben ik niet zo enthousiast over. Ze liggen niet fijn in de hand en dat vind ik toch wel belangrijk. Als ik mijn wagen volledig poets moet ik hem 3 keer compleet aanraken met zo'n padje dus dan wil ik wel iets fatsoenlijks.De vorm gaat er snel uit en ze zijn gemaakt van een microfiber stof volgens mij, en dat poetst gewoon niet zo lekker als de high tech pads. Na het uitwassen was trouwens de naad van het padje losgegaan. En hier hebben meer mensen last van. Niet echt degelijk dus. Geen aanrader.
    - Ultimate Washing Mitt is niet een geschikt product voor mij. Ik denk dat ik te kleine handjes heb voor deze handschoen. Het ding neemt erg veel water op, dus word ook erg zwaar en glijd linea recta van mijn hand af als ik ga poetsen. Mijn oordeel hiervan moet je dus niet volgens als je niet net zoals ik kleine handjes hebt. Voor mensen met grote handen zal hij vast en zeker prima werken. Hij voelt erg aangenaam aan in ieder geval.
    - Water Magnet Drying Towel... Wat zal ik hierover zeggen. De eerste keer dat ik hem gebruikte nam hij water op als een kameel, maar na het drogen ontdekte ik een flinke kras op mijn dak waarvan ik het vermoeden heb dat het een resultaat van deze doek is. Zeker weten doe ik het overigens niet. Hierna durfde ik hem eigenlijk niet meer te gebruiken, maar toen ik dit toch deed bleek dus ook dat hij niet meer zo goed water opnam als de eerste keer. Heb hem hierna eigenlijk bijna nooit meer gebruikt.
    - Slide Lock Detail Brush is een ontzettend handig borsteltje. Nouja, borstelTJE, het is een flinke borstel. Hij ligt mij behoorlijk fijn in de hand, en binnen no time is mijn interieur stofvrij. Ook de moeilijk bereikbare plaatsen zoals je ventilatieroostertjes zijn goed bereikbaar met dit ding. Een waardevolle aanvulling in je dashboardkastje voor in de file. Aanrader.
    - De Coolingbag en de Duffelbag zijn erg handige tassen om je spullen in te bewaren. De coolingbag gebruik ik voor mijn flessen, die passen hier precies staand in. En de duffelbag is voor mijn doeken en padjes. Erg handig.
    - Het schort is niks anders dan een normaal schort, maar word gesierd met een Meguiars logo op de borst dus is zoiezo wel leuk om aan te doen tijdens het poetsen. Zo blijft mijn witte trui mooi schoon.

 

Ik zal morgen even een foto van alles samen nemen.

Tot zover mijn collectie en ervaringen. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben, en natuurlijk hoor ik ook graag jullie ervaringen. Dus.. Show je collectie :wink:

(moderator: even aangepast.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, vandaag weer een lekker poetsdagje gehad. Heb de Deep Crystal Polish uitgeprobeerd, en ik verklaar dat product vanaf vandaag officieel heilig. Wat een glans! Als je gewoon het stappenplan volgt ken je je wagen niet meer terug. Paint Cleaner, Polish, Wax.

 

@ Wirepassat,

Als je geen zin hebt om je collectie even te typen dan hoeft het niet hoor.

Maar er worden hier behoorlijk veel vragen over meguiars gesteld, dus zo'n topic leek me wel handig. Beetje ervaringen uitwisselen enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 months later...

Even een vraagje; Ik heb inmiddels ook wat zaken van dat merk gekocht en inderdaad prima spul hoor, verrekte duur, maar nogmaals prima. Er is in het verleden ooit eens een workshop geweest over meguiars. Is het misschien mogelijk om zoiets nog eens te herhalen ? Dit speciaal voor de mensen die toen nog niet actief waren op dit forum of die verhinderd waren ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, laat even weten wat je ervan vond rené ! :)

 

Als er intresse voor is, dan is er zeker de mogelijkheid om weer zo'n poetsclinic te organiseren. Leen van Chevyparts heeft aangegeven bereid te zijn om dat voor ons te verzorgen. Dat kon bij zijn winkel in bruinisse of als er ergens anders een geschikte locatie was wou hij daar ook wel heen reizen.

 

Dus, het kan wel als jullie willen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, weet iemand een adres waar je meguiars kunt kopen in de buurt van nijmegen?

Ralva in elden veel op voorraad, Carfantasy in Elst heeft het ook maar nog niet zoveel.

 

 

 

Thxx zal eens gaan kijken het weekend...als je iets koopt kan het maar beter goed zijn.....

 

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden