Ga naar inhoud
  • 0

k&n paneelfilter


Passaturbo

Vraag

Ik ging daarstraks mijn orginele luchtfilter wisselen voor een k&n paneelfiltertje. Toen ik de k&n filter er in wou leggen bleek deze een half centimetertje te lang te zijn. Ik heb dan de productcode opgezocht op de site van k&n en deze bleek toch te kloppen. Kan het zijn dat je deze filter een beetje bijeen moet duwen of moet deze als gegoten passen? Het gaat over een passat 1.8T aeb motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

hey,

 

ik heb hem terug bij de verdeler binnen gebracht. Productcode op de doos klopte wel maar er zat gewoon een verkeerde filter in de doos... Ben nu dus nog ff aan het wachten op het nieuwe filtertje. Maar van het geluid laat ik wel weten. Ik ben wel van plan om de luchtfilterbak ook aan te passen zodat de wagen zijn lucht beter krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde euvel gehad met mijn Mazda Xedos V6. Productnummer klopte, alleen bij navraag bij K&N in Eindhoven bleek dat K&N de specificaties van de Amerikaanse Xedos V6 had gebruikt en er vanuit was gegaan dat de Europese Xedos dezelfde afmetingen zou hebben. Niet dus! De vorm was zelfs anders. Hoe heb je het inmiddels opgelost? Ben erg benieuwd, wil het zelf ook gaan plaatsen in m'n Passat TDI. Gr. Telly

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey,

 

redelijk drukke dagen gehad daarom ook een late reactie... Geluid is praktisch niet veranderd, gewoon zoals WYSIWYG zegt "iets rauwer". Ik heb toen ik het luchtfilter plaatste ook mijn dv vervangen door een 710n dv van een s3, deze heb ik reverse gezet (ik weet niet wat het beste is maar iemand die ik ken zei van dit zo te doen). Aan mijn luchtfilter heb ik tot nu toe nog niet veel veranderd. Enkel te "tussenschotten" heb ik verwijderd. 1st het grove gedeel met een goede kniptang en dan het precisiewerk met de dremel. Nu moet ik er nog een gat inmaken en dan met een luschtslang naar de voorkant van de auto met natuurlijk een gaasje ervoor. Maar tot nu toe ben ik al wel blij met de aanpassingen. Auto neemt beter aan en gaat over het algemeen gewoon vlotter (kan ook zijn omdat het oude luchtfilter potdicht zat). Had ook wel gehoopt om toch een heel klein beetje een afblaasgeluidje te horen maar dit is dus niet het geval... Weet iemand of dit misschien komt omdat de dv in reverse staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je echt dat afblaas geluid wilt hebben, (ervaring met een vorige auto) kunt beter

Zo'n kit hebben:

air_intake_pg.jpg

De afbeelding is niet voor een passat maar het gaat om de vorm.

Alleen weet ik niet hoe het dan zit met aanpassingen voor de luchtinlaat en of daar

sensoren zitten. En hoe die dan weer gaan reageren op deze verandering.

 

Misschien dat iemand daar ervaring mee heeft :?:

 

(bij mijn vroegere auto, toyota starlet, was dit een mod die heel leuk geluid gaf voor 1.3 12v)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

echt afblaasgeluid krijg je alleen met een goede (half-open) DV, aanzuiggeluid hoor je wel beter met een buis en een open filter.

 

Op onze Octavia zit nu een K&N met een alu buis naar de TIP, een VFEngineering DV zit er in reverse op en het ding sist en blaast alsof ie de kwart mijl in 2 sec. moet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden