Ga naar inhoud
  • 0

koplamp bestuurders kant doet het wel en dan weer niet


BARRY_TDI

Vraag

Hallo beste mensen

 

 

Ik ben vandaag bezig geweest met de auto van Rifhster, hij belde gisteren avond dat op de A9 de verlichting was uitgevallen. Dus voor vanmorgen afgesproken en de Xenon uitgebouwd en de gewone H7 pitten erweer in.

Na het controleren met de lichten aan te doen bleek dat de bestuurders kant het weer niet deed. Bij de Xenon deed de bestuurders kant het ook niet, dus het probleem was niet een kapotte lamp.

Ik heb de lamp losgenomen met de stekkerverbinding om door te meten of er wel spanning op zat.

Bij het aanraken met de pin van de multimeter sprong ineens de pit aan. Verlichting weer uit en weer aan bleef het doen, dus weer ingebouwd en weer niet doen.

In ieder geval als ik 3 keer op de unit klop doet de lamp het.

 

Wie kent dit probleem, het is dus geen zekering en het lampje is ook goed. Help!

 

Alvast bedankt voor de hulp namens Rifhster

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Volgens mij worden ze apart aangestuurd. Is het ook niet zo dat er aparte zekeringen voor zitten?

Ik heb namelijk vaker gehoord dat de schakelaar wel eens wil haperen.

Ik zou daar beginnen te meten.

 

Ok, was bij mij niet bekend. Het is wel zo dat als de lamp het niet doet ik wel 13.2v meet. Als ik de pin van de meter over de contact stekker zeg maar schuur, dan zie ik in de pit een vonkje.

 

Weet jij dat als de schakelaar kapot zou zijn er wel spanning op de stekker van de lamp zit, of moet het met een kapotte schakelaar de spanning "dood"zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo op het oog zagen ze er mooi goudkleurig uit. Ik zou om het uit te sluiten ook mijn eigen schakelaar omzetten.

Het zou toch niet aan het lapje kunnen liggen, dat heb ik nog niet geprobeerd.

Contact puntjes van de lamp ook maar meteen nakijken.

Nico heeft nu middag diensten en ikzelf ga de nachtdiensten in dus eerder als woensdag kunnen we niet kijken/ sleutelen.

Ik zal de contacten zoals je zegt behandelen en als het nog niet goed is zet ik mijn schakelaar over om te kijken of dat helpt. Zag op marktplaats een nieuwe voor 25 euri.

In iedergeval bedankt voor je reacties en tips. Wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden