Ga naar inhoud
  • 0

3bg variant achterklepschakelaar defect wat kost een nieuwe?


oholtman

Vraag

de schakelaar in mijn achterklep is helaas defect geraakt. het begon ermee dat ik tijdens het rijden onafgebroken de melding (en bijbehorende irritante pieptoon :angry: ) "luggage compartiment open".

Na een paar goede klappen op de achterklep ter hoogte van het slot en het probleem was opgelost, dat wil zeggen nu deed de schakelaar het helemaal niet meer.

Vanmiddag ben ik er even mee bezig geweest,bekleding er af, een beetje knoeien met contact spray e.d. maar het mocht niet baten.de stekker op de schakelaar heeft 3 draden de middelste is de + en van de buitenste is de ene voor het lampje bovenin de kofferbak, deze werkt gek genoeg nog wel,maar de andere,voor je dashboard is defect(als ik de stekker doorverbind piept hij wel dus het kabeltje is goed), nu heb ik dat draadje doorgeknipt om er zeker van te zijn dat ik niet weer verrast wordt door die pieptoon en melding.(heb het wel op een plek gedaan dat het makkelijkt te repareren is :wink: )Nadeel is nu dat als je de auto opend met de ab en je doet alleen de klep open,dan merkt de auto dit niet en gaat binnen een aantal seconden zelf weer op slot.Ik heb het uitgebreide alarm erop zitten dus dat begint dan te loeien als je de auto niet opnieuw opend.

 

Volgensmij zit de schakelaar vast in het slot,en moet je dus het hele slot vervangen.Dit lijkt niet veel werk.

 

Heeft iemand een idee wat zo'n slot kost? of een ander oplossing?

 

alvast bedankt voor het lezen van deze lap tekst :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb hetzelfde probleem.

Heb een alarmsysteem ingebouw, aparte schakelaar voor motorkap maar als het goed is hoeft dit niet voor de kofferbak omdat hier al een schakelaar op zit en de boardcomputer zou moeten herkennen dat deze defect is en zo niet open staat.

Echter geen van beide gebeurt....

Lampje van interieur in kofferbak werkt tevens niet.

Zekering is in orde en lampje is ook niet kapot. Ik kan alleen bedenken dat de schakelaar van de kofferbak niet helemaal jofel is.

Is de prijs van dat metalen stuk onderaan de kofferbak deksel (waar vermoedelijk die schakelaar zit) echt 120€????

Gr.

Adin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even inhakend op deze draad; omdat ik mijn passat koud een week heb, zit ik met de volgende vraag, omdat ik een donkerbruin vermoeden heb, dat de schakelaar van de achterklep bij mij ook niet helemaal in optima forma is.

 

Wat ik weet van de FIAT Grande Punto van m'n vriendin is dat je de klep daadwerkelijk hoort opengaan plus geluid van een servomotortje (zo stel ik me dat dan iig voor).

 

Zoiets verwachtte ik dus ook op de Passat, maar gebeurt niet. Ook na het indrukken van de knop op de AB van de sleutel, niets. Met de handgreep is de koffer overigens zonder probleem te openen en dan hoor je wél dat 'servo geluidje'. Mag ik er van uit gaan dat dit bij mij een defect betreft?

 

Groetjes,

Robbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even inhakend op deze draad; omdat ik mijn passat koud een week heb, zit ik met de volgende vraag, omdat ik een donkerbruin vermoeden heb, dat de schakelaar van de achterklep bij mij ook niet helemaal in optima forma is.

 

Wat ik weet van de FIAT Grande Punto van m'n vriendin is dat je de klep daadwerkelijk hoort opengaan plus geluid van een servomotortje (zo stel ik me dat dan iig voor).

 

Zoiets verwachtte ik dus ook op de Passat, maar gebeurt niet. Ook na het indrukken van de knop op de AB van de sleutel, niets. Met de handgreep is de koffer overigens zonder probleem te openen en dan hoor je wél dat 'servo geluidje'. Mag ik er van uit gaan dat dit bij mij een defect betreft?

 

Groetjes,

Robbie

 

Bij mij hetzelfde hier, maar ik heb niet de indruk dat dat kapot is. Het is slechts het uitzetten van alarm op de achterklep. Het openen en ontgrendelen moet je nog steeds handmatig doen. Het verschil met geheel openen van de auto via de AB is dat de auto weer meteen sluit incl alarm als je de achterklep dichtgooit.

 

Gr Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even inhakend op deze draad; omdat ik mijn passat koud een week heb, zit ik met de volgende vraag, omdat ik een donkerbruin vermoeden heb, dat de schakelaar van de achterklep bij mij ook niet helemaal in optima forma is.

 

Wat ik weet van de FIAT Grande Punto van m'n vriendin is dat je de klep daadwerkelijk hoort opengaan plus geluid van een servomotortje (zo stel ik me dat dan iig voor).

 

Zoiets verwachtte ik dus ook op de Passat, maar gebeurt niet. Ook na het indrukken van de knop op de AB van de sleutel, niets. Met de handgreep is de koffer overigens zonder probleem te openen en dan hoor je wél dat 'servo geluidje'. Mag ik er van uit gaan dat dit bij mij een defect betreft?

 

Groetjes,

Robbie

 

Bij mij hetzelfde hier, maar ik heb niet de indruk dat dat kapot is. Het is slechts het uitzetten van alarm op de achterklep. Het openen en ontgrendelen moet je nog steeds handmatig doen. Het verschil met geheel openen van de auto via de AB is dat de auto weer meteen sluit incl alarm als je de achterklep dichtgooit.

 

Gr Jos

 

Ok, dat kan ik volgen. Maar dat wetende, wat is dan de toegevoegde waarde van de ontgrendelingsschakelaar in het bestuurdersportier? De brandstofklep, bijvoorbeeld, het schakelaartje ernaast, wordt niet alleen ontgrendeld, maar opent ook op een kier. Al is dat laatste natuurlijk ook wel nodig, omdat die anders niet makkelijk geopend kan worden. Ik verwachtte iets dergelijks ook bij de achterklep, te meer omdat bij het vergelijkingsmateriaal dat ik heb (i.c. de achterklep ontgrendeling op de GP wél ontgrendelt en op een kier opent. Maar eerlijk is eerlijk, dat laatste is ook wel noodzaak vanwege het ontbreken van een handgreep. Het is verder geen onoverkomelijkheid, maar ik ben dan gewoon in dat opzicht wat autistoïde en wordt heel onrustig van het kleinste kleinigheidje wat 'niet hoort' :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is idd goed te doen. Kijk even of het idd je schakelaar is. Bij mij was het de hendel zelf die bleef hangen. Uit elkaar gehaald goed schoon gemaakt en met vasaline de puntjes waar die in draait ingesmeert. Toen was bij mij het probleem ook opgelost

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vanmiddag de boel open getrokken. Was even puzzelen waar de knop zat en wat ik los moest halen.

uiteindelijk de boel gedemonteerd en het micro schakelaartje was nog goed en werkte perfect.

Dus de knop zelf helemaal uit elkaar gehaald en die liep heel stroef. Alles schoon gemaakt, aanslag weg gekrabd. Gesmeerd en weer in elkaar gezet.

Met terug monteren kon ik allen het kunststof binnenwerk niet meer terug op z'n plek krijgen. Dus die maar eruit gelaten. Heeft zo te zien niet veel nut.

 

Klep kan ik nu weer gewoon normaal openen.

Bedankt voor de tips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vanmiddag de boel open getrokken. Was even puzzelen waar de knop zat en wat ik los moest halen.

uiteindelijk de boel gedemonteerd en het micro schakelaartje was nog goed en werkte perfect.

Dus de knop zelf helemaal uit elkaar gehaald en die liep heel stroef. Alles schoon gemaakt, aanslag weg gekrabd. Gesmeerd en weer in elkaar gezet.

Met terug monteren kon ik allen het kunststof binnenwerk niet meer terug op z'n plek krijgen. Dus die maar eruit gelaten. Heeft zo te zien niet veel nut.

 

Klep kan ik nu weer gewoon normaal openen.

Bedankt voor de tips.

Kijk das mooi.

toch fijn he zon Forum.

de Stealer zou je gewoon een nieuwe schakelaar aansmeren :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden