Ga naar inhoud
  • 0

probleem automatische versnelling


dropje

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een vraag, ik heb totaal geen verstand van auto's vandaar dat ik even mijn verhaal kwijt wil en jullie mening hoor want ik heb nu al zo veel geld aan auto's uitgegeven de laatste 3 jaar dat ik eigenlijk van plan ben om alleen nog maar auto's van 500 euro te kopen dan heb ik weinig te verliezen!

 

Twee maanden geleden hebben we een Passat gekocht uit 1999, diesel en 230.000 km gelopen.

Helemaal blij rijd perfect!

Totdat ik vorige week bedacht een stuk vloerbedekking te kopen. Ging prima in de auto tussen de voorstoelen door, totdat ik moest remmen, op het moment dat ik stil sta, stand drive op de rem, schuift de rol tegen de versnellingspook en die schuift een stand naar voren. Ik schrik me dood maar er lijkt op dat moment niets aan de hand. Ik zet de pook terug in zijn drive en kan gewoon naar huis rijden. Het lijkt of hij een beetje anders op de weg ligt, waarschijnlijk, denk ik stond de pook in drive maar de inhoud op stand 3. Bij iedere bocht schakelt hij keurig terug en ook met optrekken schakelt de auto keurig als altijd.

Thuis aangekomen parkeer ik naast het huis en omdat ik altijd precies wil weten hoe of wat probeer ik alle standen nog even uit, en alles werkt maar niet in de juiste stand. De verhouding van de pook en binnenkant is verschoven. Maar hij kon gewoon in neutraal, hij ging gewoon vooruit en ook gewoon achteruit. Probleem, hij ging dus niet in de parkeerstand en de sleutel kon er dus niet uit.

Ik even in neutraal gezet, mijn man gehaald. Die heeft de motor uitgezet en heeft hem zonder problemen in P gezet maar helaas even later wilde hij weg en had de hele versnellingspook in de hand.....

Op naar de VW dealer, nou dat hadden ze nog nooit meegemaakt (heb ik weer!). Auto opgehaald met ambulance, nieuwe pook besteld.

Na week konden we de Passat ophalen, 540 euro afrekenen, maar heel blij dat het maar 540 euro was!

 

Maar goed de blijdschap duurde ca 15 km. Toen begon de auto raar te schokken bij het gas geven, nou zo had ie nog noooit gedaan. Toen reed ie weer even goed, na ca 1km parkeren, boodschapjes doen en terug naar huis.....dachten we, mooi niet, vooruit ging prima, maar achteruit helemaal geblokkeert, helemaal vast, noooit eerder gedaan......

 

Weer met auto ambulance terug naar garage, weer 100 euro armer.

 

Het garage bedrijf zegt dus nu dat de automaat als problemen had en slecht was, even later zei hij dat hij dat niet kon weten omdat de auto niet rijdend binnen gekomen is. Nou bij mij op de stoep deed ie alles nog alleen is het zonder pook een beetje lastig......

 

Ik heb gezegd dat ik de leek ben en hij de expert en dat ie dat misschien had kunnen zeggen dat hij al zo slecht was of repareren misschien wel verstandig was ofzo. Nee hoor zegt mr. u man zei dat er een pook op moest komen dan doen wij dat...... tuurlijk...... Als ik een klapband heb en ik zeg plak hem ff doet ie het zeker ook......

Mijn man heeft heel duidelijk uitgelegd wat er gebeurd is zodat je dan beter een diagnose kan stellen lijkt mij.

 

Maar goed nu kunnen ze bij de VW dealer er een andere bak onderzetten kost 5100 euro, meer dan waar ik de auto 2 maanden geleden voor gekocht heb.... en ik ben nu ook al 640 euro kwijt.

 

Gezien het feit wij geen verstand van auto's hebben zal de garage/monteur het vast beter weten dan ik. Maar toch heb ik hier een rottig gevoel bij, zeker omdat deze mr toen ik na 15 km direct belde meteen op zijn achterste poten stond omdat ik zogenaamd suggereerde dat zij een fout hadden gemaakt. En dat hij daar geen zin in had en toen kwam het verhaal dat de versnellingsbak al slecht was bla bla. En dat hij nu het gsprek ging beeindigen.......

In mijn ogen is dit niet een man die zijn fout zomaar toe zou geven, lijkt me gezien zijn klantvriendelijke reactie terwijl ik net 1,5 uur geleden 540 euro afgerekend heb.

 

Tja nou ze wilen hem graag maken hoor voor 5100 euro..... tja dat dankt me de donder, maar ik vertrouw dr bar weinig van!

 

Ik moet er wel bij zeggen, ik heb de hele tijd gezegd nooit problemen te hebben gehad met deze auto.

Maar ik was vergeten dat we vorige maand met de auto naar Parijs zijn geweest. Toen ik smorgen ontbijt ging halen ga hij en beetje weerstand met schakelen naar achteruit, net of er en hobbeltje zat. Mijn vader zei toen dat dat misschien kon komen door de kou, dat de schakelolie iets dikker was

Het is daarna ook niet meer voorgekomen en probleemloos honderden..... duizenden km. gereden vandaar ook niet meer aan gedacht.

 

Nou ik wil heeeeeeel graag jullie mening horen en wat is wijsheid in dit geval?????

Reviseren een optie en wat kost dat ongeveer?

 

 

Misschien toch nog happy het nieuwe jaar in als iemand een tip heeft?

 

Grtjss

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je de auto daar gehaald 2 maand retour?

 

ps heb mij vanmiddag nog zon ding in flarden gedrukt, moest er even bij,en kwam mij beter uit dat hij stuk was.

Inmiddels is daar niks van over,maar ligt de bak er wel onder.

Als ik wist dat die dingen zo duur waren, had je beter bij mij kunnen komen, dan had ik rustiger gedaan,en was die 540 euro 25 euro geweest. Sorry dat ik het nu nog meld.

Maar vind het wel erg makkelijk dat ze gelijk met een andere bak komen, a 5100 das veel geld voor een 99 er auto.

Sorry ben niet de deskundige wat automaten betrefd. Anders een keer langs rijden bij Vdub, die weet best wel erg veel van dit soort bakken, die komt uit Vorden, weet niet waar de weere ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien dat onze versnellingsbakdeskundige er eens naar kan kijken: diesel986 heet 'ie. Stuur 'm anders eens een PB.

Ik heb geen flauw benul waar De Weere ligt, maar als dat in de buurt van Nijmegen is is dat misschien nog een optie. Hij droomt volgens mij 's nachts nog over versnellingsbakken :wink:

Misschien is het inderdaad toeval dat net nu die bak de geest geeft. Als de hendel vanuit de D-stand naar voren wordt gedrukt gaat 'ie naar zijn vrij (N) en dat kan nooit je bak beschadigen. Nog verder naar voren zou hij in z'n achteruit komen en als de auto niet stilstaat zou dat wel je bak een oplawaai kunnen geven. Maar die stand is vergrendeld, daar kan hij niet inschieten door een rol vloerbedekking. Het feit dat de keuzehendel daarna ontwricht was wijst erop dat de vergrendeling zijn werk heeft gedaan en dus kan alleen in het keuzemechanisme schade op zijn getreden. Ook daar kan de bak zelf dus volgens mij niet door kapot zijn gegaan.

Ik zou er dus zeker een second opinion tegenaan gooien...

 

Hoe dan ook denk ik dat hij de klus een stuk goedkoper kan uitvoeren, wellicht ook met een gereviseerde ruilbak.

 

Edit: zie net dat je uit noord-Holland komt, maakt het wel wat lastiger. Toch zou ik wel even contact met 'm opnemen als ik jou was, wie weet valt er iets te organiseren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ihgv een 4-trapsautomaat heb ik een complete set liggen had je voor een klein prijsje kunnen kopen..

TEVENS kan ik me niet voorstellen dat de rol tapijt je bak heeft gesloopt. Je keuzehendel alla, maar niet je bak..

 

5100 euro vragen voor een simpele automatenbak is je rijnste oplichting.. een revisie kost hooguit 3000 euro en dat is al aan de hoge kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden