Ga naar inhoud
  • 0

probleem automatische versnelling


dropje

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een vraag, ik heb totaal geen verstand van auto's vandaar dat ik even mijn verhaal kwijt wil en jullie mening hoor want ik heb nu al zo veel geld aan auto's uitgegeven de laatste 3 jaar dat ik eigenlijk van plan ben om alleen nog maar auto's van 500 euro te kopen dan heb ik weinig te verliezen!

 

Twee maanden geleden hebben we een Passat gekocht uit 1999, diesel en 230.000 km gelopen.

Helemaal blij rijd perfect!

Totdat ik vorige week bedacht een stuk vloerbedekking te kopen. Ging prima in de auto tussen de voorstoelen door, totdat ik moest remmen, op het moment dat ik stil sta, stand drive op de rem, schuift de rol tegen de versnellingspook en die schuift een stand naar voren. Ik schrik me dood maar er lijkt op dat moment niets aan de hand. Ik zet de pook terug in zijn drive en kan gewoon naar huis rijden. Het lijkt of hij een beetje anders op de weg ligt, waarschijnlijk, denk ik stond de pook in drive maar de inhoud op stand 3. Bij iedere bocht schakelt hij keurig terug en ook met optrekken schakelt de auto keurig als altijd.

Thuis aangekomen parkeer ik naast het huis en omdat ik altijd precies wil weten hoe of wat probeer ik alle standen nog even uit, en alles werkt maar niet in de juiste stand. De verhouding van de pook en binnenkant is verschoven. Maar hij kon gewoon in neutraal, hij ging gewoon vooruit en ook gewoon achteruit. Probleem, hij ging dus niet in de parkeerstand en de sleutel kon er dus niet uit.

Ik even in neutraal gezet, mijn man gehaald. Die heeft de motor uitgezet en heeft hem zonder problemen in P gezet maar helaas even later wilde hij weg en had de hele versnellingspook in de hand.....

Op naar de VW dealer, nou dat hadden ze nog nooit meegemaakt (heb ik weer!). Auto opgehaald met ambulance, nieuwe pook besteld.

Na week konden we de Passat ophalen, 540 euro afrekenen, maar heel blij dat het maar 540 euro was!