Ga naar inhoud
  • 0

Handrem 3C


vwevers

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb het met de hand gedaan. Had geen vagcom voorhanden voor mijn 3c dus heb ik de motortjes losgedraaid en daarna de rem met de hand terug gedraaid. Ik rijd er nu al weer dik een jaar mee en heb geen problemen ondervonden. De motortjes draaien gewoon door tot ze de blokken goed aanduwen dus dat gaf nadien ook geen problemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb het met de hand gedaan. Had geen vagcom voorhanden voor mijn 3c dus heb ik de motortjes losgedraaid en daarna de rem met de hand terug gedraaid. Ik rijd er nu al weer dik een jaar mee en heb geen problemen ondervonden. De motortjes draaien gewoon door tot ze de blokken goed aanduwen dus dat gaf nadien ook geen problemen.

 

Beste Anton,

 

Als ik het goed begrijp kun je dus de handremmotortjes losmaken van de klauw?

En als dat gebeurd is kun je met bijv een klauwlepel (of hoe dat heet) de zuiger ouderweds terug duwen,

nieuwe blokjes en schijf monteren en als dat klaar is de motortjes van de handrem weer terug zetten?

Geen vagcom nodig en geen schade aan systeem?

 

Bedankt

Arnout

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het zwarte gedeelte, rechtsboven is de handremmotor. Ik zou het met VCDS/ VAGcom doen, is heel eenvoudig en je voorkomt dat het dure motortje of de bedrading beschadigd, echt handig kun je er ook niet bij zonder brug. Ik heb de schijven en blokken achter pas vervangen en er wat foto's van gemaakt, zal hier binnenkort een topicje van maken omdat er toch wel webbreed regelmatig vragen opduiken over deze handrem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet niet precies wat je wil maar je kunt de motortjes terugstellen d.m.v. VAGCOM.

Dan remklauw demonteren

Daarna de zuigers met de hand verder terugduwen

Daarna de rempads vernieuwen

Daarna de remklauw weer monteren

Daarna outputtest met VAGCOM uitvoeren en klaar is Kees.

 

De remmotortjes niet van de klauw afschroeven behalve als die toch al defect is en daarom vervangen moet worden.

 

Remvloeistof raak je daarbij niet kwijt, en hoef je dus niet bij te vullen.

Wel je remvloeistof vervangen om de twee jaar omdat deze door hygroscopische werking vocht aantrekt.

 

En als je niet weet waar je aan begint, breng hem dan naar de garage. Remmen zijn toch wel een essentieel onderdeel van de werking van je auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Martijn,

 

Ik wil mijn achterste schijven en blokken vervangen, ik zou dat prima zelf kunnen, ware het niet dat je dus vagcom nodig hebt voor die motortjes, VC heb ik dus niet en kan ik het dus ook niet zelf doen.

Toen ik ahp78's post las dacht ik HA uitkomst.

Maar wilde eerst wat dingen zeker weten voordat ik ging schroeven.

En ik ben nog niet zo lang actief op dit forum dus ik weet ook niet wie er eventueel bereid zou zijn me te helpen met vagcom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helpen met VAGCOM is geen probleem er zijn er hier zat.

Probleem is dat als je wil sleutelen, je de VAGCOM op de sleutelplaats moet hebben, omdat het geen optie is om ergens de motoren terug te stellen en dan naar de sleutelplaats te rijden.

Er zijn hier mensen die de kabel en de software verkopen. Dat is misschien ook een optie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt helemaal.

Ik ben niet a technisch, maar ik ben wat huiverig voor vagcom.

Zoals ik mn klanten ook adviseer, ga niet in het windows register "klooien" als je niet weet wat je doet.

 

Er schijnen allemaal verschillende versies te zijn, hoe weet ik welke ik nodig heb etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Doe t als volgt:

 

 

-wielen van de auto afhalen en auto op bokjes op de brug.

-contactsleutel uit contact en auto op slot (registreerd dan niets in het geheugen)

-stekker van handrem op de klauw losnemen

-2 anp stekkertjes aansluiten op de klauw

-aansluiten op een losse accu , je hoort dan het stelmotortje lopen, blijft het lopen dan steld hij de remklauw terug. kan zijn dat de cilinder meedraait,dan tegenhouden . loopt hij vast, dan de polariteit omdraaien (plus en min wisselen)

- remklauw losnemen en schoonmaken evenals de voet.

-nieuwe beugels en romblokken monteren en klauw monteren

-remblokken vastzetten door omdraaien polariteit van de stelmotor

-als de remmen de schijf vasthouden, 2 seconden polariteit weer omdraaien om remmen te lossen(handrem los te zetten)controleer door de schijf te draaien, deze moet net los staan, rest doet de auto straks zelf

-stekker terug monteren en wiel monteren

-daarna andere zijde

-als beide zijden gemonteerd zijn, auto openen en plaats nemen, niet de sleutel in het contact doen maar eerst rempedaal op druk zetten.

-sleutel in contact en starten, knop handrem indrukken en dan weer lossen..... handrem is gereset en systeem weet niet dat er iets veranderd is dus ook geen foutcodes in systeem aanwezig

-klaar voor proefrit .

 

 

Ben net klaar werkt zeer goed alles werkte in 1 Keer

 

 

MvG Dennis :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden