Ga naar inhoud

  • 0

2.0 TFSI & DSG?!?!?!


kaspar

Vraag

Hallo allen,

 

Een vraagje....................

Voor zover ik weet was de 2.0 TFSI in de 3C nooit beschikbaar met DSG, alleen met "ouderwetse" automaat. Heb de laatste tijd diverse 3C's op internet gevonden in duitsland waarbij in de advertentie duidelijk staat DSG en er ook foto's van poken met DSG dr op te zien zijn. Weet iemand hoe dit zit? Is volkswagen in het laatste jaar tóch DSG gaan leveren in combi met 2.0 TFSI?? De auto's die ik gevonden heb zijn allemaal 2009 of 2010.

 

Benieuwd of iemand het antwoord weet. Ik zoek mij het heen en weer, maar kan geen officiële info vinden......

 

groet

kaspar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Nou, liever alle DSG codes van de 3C vanaf dat de 3C met DSG geleverd is. Dus ook graag voor de 1.9 TDI en de 2.0 TDI (170pk). Ik ben ook benieuwd naar die codes.

 

 

De 1.9 TDI is nooit als DSG / automaat leverbaar geweest in de Passat 3c.

Wel in andere 1.9 TDI modellen van VAG overigens...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Je kan toch wel merken of het een automaat of een DSG is?! Ik heb met beide gereden en merk zeker dat de dsg sneller schakelt en veel meer bij de les is dan de automaat...

We plaatsen de informatie hier niet voor jou of voor mij, maar voor mensen die 100% zekerheid willen hebben wat er nu in zit. Grote kans dat iemand die een proefrit heeft gemaakt niet in beide heeft gereden en dus niet op basis van eigen ervaring zelf kan vaststellen of het om een DSG of TT6 gaat. En ook voor die mensen die de verdenking hebben dat hun TT pookje gewisseld is voor een DSG pook. (Hoewel dat laatste me een sterk verhaal lijkt als de auto bij een VW dealer gekocht wordt.)

 

100% zekerheid krijg je dus op basis van de fabrikagedatum, dat is wat anders natuurlijk dan datum op kenteken die kan (veel) later zijn als het om een auto gaat die lang bij de dealer in de showroom heeft gestaan.

Maar ja, is de auto uit 2008 of eerder dan gaat het 100% om een TT6, alleen eind 2009 kan onduidelijk worden ivm overgang van TT6 naar DSG op de productielijn in Week 45.

 

Ik snap ook wel dat de informatie voor iedereen is, en niet voor alleen jij en ik. Maar wat ik dus bedoelde te zeggen is dat wanneer je je verdiept in de desbetreffende auto waar je een oogje op hebt dat je dan leest dat een DSG snel schakelt. Hierdoor merk je wel of het een DSG of een TT6 is. Maar ik ben het met je eens dat dit geen 100% zekerheid kan geven ;)

 

Trouwens, is het gedeelte over de DSG na 2009 alleen voor de 2.0TFSI blok, of voor de 3c in het algemeen? Denk dat dat ook wel handig is om te weten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wat ik dus bedoelde te zeggen is dat wanneer je je verdiept in de desbetreffende auto waar je een oogje op hebt dat je dan leest dat een DSG snel schakelt. Hierdoor merk je wel of het een DSG of een TT6 is. Maar ik ben het met je eens dat dit geen 100% zekerheid kan geven ;)

 

Komt hier iemand spreken uit ondervinding: de auto kon geen proefrit maken wegens motorschade ;) En zelfs ALS ik 'n proefrit zou gemaakt hebben, had ik het niet geweten, gezien nooit met 'n automaat gereden... Dus ik had sowieso geen referentie.

 

Ik wist wel degelijk WAT 'n DSG-bak betekent, en dat dat zeker vlotter zou schakelen als 'n bak met 'n enkele koppeling, maar als je er nooit daadwerkelijk het verschil GEVOELD hebt, dan kan je het dus nooit echt weten of het er nu wel of niet één zou zijn.

 

Ik zou eigenlijk wel 'ns willen rijden met een zelfde auto, maar dan met de gewone automaat, om eens echt een idee te hebben hoe groot dat verschil dan echt wel is, want ik heb daar dus het flauwste idee niet van :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een rare gedachtekronkel hier, maar zit er verschil in gewicht? Ik dacht dat een automaat zwaarder is als een handbak, is een DSG misschien zwaarder of lichter dan een TT? Dan zou je het misschien kunnen zien aan het gewicht op kentekenbewijs, net als dat er met of zonder airco ook gewichtsverschil in zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Trouwens, is het gedeelte over de DSG na 2009 alleen voor de 2.0TFSI blok, of voor de 3c in het algemeen? Denk dat dat ook wel handig is om te weten..

Wat ik zo weet:

- Vanaf 2005 waren alleen de 2.0TDI 140 en 170pk en de 3.2V6 met DSG leverbaar. Alle andere motortypen (2.0FSI, 2.0FSI 4motion, 2.0TFSI en 2.0TDI 140pk 4motion) die met automaat leverbaar waren werden met een 6-traps TipTronic uitgerust.

- in 2007/2008 is de 2.0FSI door de 1.8 TSI vervangen, deze was direct met 7-traps DSG leverbaar.

- In 2008 is de 2.0TDI 140 PK 4-motion met DSG leverbaar geworden

- In 2009 is de 2.0TDI 170 PK 4 motion met DSG leverbaar geworden, deze motor met 4-motion werd tot die tijd niet geleverd.

- In 2009 week 45 is de 2.0TSI met DSG leverbaar geworden.

- In 2010 is de 2.0TSI (nu met 211pk) met DSG en 4-motion leverbaar geworden.

 

Vrijwel de meeste DSG's zijn, zeker in het begin, in de 2.0 TDI's geleverd. Verder was ook verwarrend dat in die tijd in de Golf V GTI een 2.0 TFSI met DSG geleverd werd, dus vaak werd dan de aanname gedaan dat hetzelfde blok in de Passat ook wel over DSG zou beschikken, wat dus gewoon niet het geval was.

 

De 3.2V6 4motion en 3.6V6 R36 4motion zijn de enige modellen die uitsluitend met DSG geleverd zijn, een handbak was hier geen optie.

 

Er zijn dus wel wat meer uitvoeringen geleverd waarvan met kan denken dat er een DSG in zit, maar waar dat zeker niet het geval is. In het begin was de DSG slechts leverbaar op 3 uitvoeringen, en pas jaren later is de DSG gemeengoed geworden in de Passat.

 

Ik zal nog nakijken wanneer de wijzigingen precies zijn doorgevoerd in het jaar, dat kan week 22 of 45 zijn geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uitgangspunt om te bepalen welke uitvoering de versnellingsbak heeft is altijd de productiedatum van de auto, en eigenlijk ook het modeljaar.

Hoe is dat nu zelf te bepalen? Dat is gelukkig niet zo moeilijk, Alle info staat op de sticker in de bak van het reservewiel en op de sticker op de eerste pagina van het onderhoudsboekje. Het werkt alsvolgt:

 

Modeljaar bepalen gaat op basis van het chassisnummer en dat is alsvolgt samengesteld:

 

WVW ZZZ TT Z X W 012345

WVW fabrikant VW AG

ZZZ opvultekens zonder betekenis

TT letter en cijfercombinatie die het model bepaalt

Z opvulteken

X Modeljaar

W Plaats waar de fabriek staat

012345 volgnummer

 

letter en cijfercombinatie die het model bepaalt:

1K Golf V / Golf 6

1F Eos

13 Scirocco III

 

Modeljaar:

Is het 10e cijfer in het chassisnummer. Het modeljaar begint in mei en heeft dan al het jaartal van het 'volgende' jaar. Op 4-2010 wordt modeljaar 20120 gemaakt en op 6-2010 wordt modeljaar 2011 al gemaakt.

 

X 1999

Y 2000

1 2001

2 2002

3 2003

4 2004

9 2009

A 2010

B 2011

C 2012

D 2013

 

Plaats waar de fabriek staat

A Ingolstad B Brussel

C Taipeh (Taiwan) D Bratislava

E Emden G Steyr, Graz

H Hannover K Osnabrück

M Puebla (Mexico) N Neckarsulm

P Mosel (Sachsen) R Martorell (Spanje)

S Salzgitter V Palmela (Portugal)

W Wolfsburg X Poznan

Y Pamplona 0 Anchieta (Brazilië)

4 Curitiba (Brazilië) 5 Taubate (Brazilië)

8 Dresden 9 Sarajevo

 

Bouwdatum bepalen:

Op de bovenste regel staat de exacte bouwdag. Het eerste tweecijferige getal is het nummer van de kalenderweek. Het getal daarna is de productiedag, waarbij 1 de maandag en 5 de vrijdag is.

 

Bron van deze informatie: http://vag-codierungen.jimdo.com/modelljahr-fahrgestellnummer-ermitteln/

Sticker.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden