Ga naar inhoud

  • 0

VAG-COM


reyhyper

Vraag

Heren (en dames?)

 

Ik lees zo nu en dan over veranderen van de VAG-COM instellingen. Wil daar eens meer over lezen, zo net voor Guyke-uitlaat-mod-dag...Zat net even te zoeken op ons fantastische forum, maar ben blijkbaar gaar, want tref weinig aan. Ik meen mij nl. te herinneren dat er een lijst was gepost (of een link er naar toe) van alle interessante VAG-COM aanpassingen. Suggesties zijn natuurlijk ook welkom!

 

Wat mij bijvoorbeeld aanspreekt is de 'rain close' optie waarbij bij regen de ramen automatisch dichtgaan. Dat had mijn enkele maanden geleden een natte handdoek gescheeld :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Met de VCDS vanaf versie 9.12 is 'rain close' maar 1 klik... staat gewoon in de coding sectie van 'central electronics'...

 

De kleinen dingen die je simpel kan doen :

- Biepjes bij openen en / of sluiten

- Amerikaans knipperlicht (brand continue gedimd mee met de lichten)

- Verborgen menu van de RNS aanzetten

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vergeten VAG-COM aanpassingen te doen bij Guyke. Bleek ook voor Xenon niet nodig.

 

Wie woont in omgeving Haarlem/Amsterdam en heeft VAGCOM?

 

Ik denk aan:

- ramen dicht bij regen

- piepen gordelverklikker uit

- amerikaanse blinker (iemand suggesties voor lichtsterkte, moet niet te vel volgens mij 20%?)

 

Anders goedkoop kabeltje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed, nu heb ik een VCDS 10.6.0, software installeren, kabel aansluiten laptop/auto, auto op contact aan. Kan scan doen, foutlog maken en modules benaderen.

 

Ik wil naar module cent. electr (09) voor aanpassen:

1 buitenspiegels verwarmen bij achterruitverwarming

2 USA knipperlichten op circa 40%

3 rainclosing

4 teardropwiping

 

Gelezen/bekeken:

- http://de.openobd.org/vw/golf_1k.htm#02

- http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html

- http://www.ross-tech.net/VCDS/download/ ... manual.pdf

maar vind niet wat ik wil/moet doen. Ik zie blijkbaar iets over het hoofd. Wie helpt s.v.p.?

 

ad 1. module 09 centr. elec. - adaption 10 - channel 03--> kan alleen selecteren duur auto off.

Wat moet ik IGN doen om bij achteruitverwarming auto spiegelverwarming aan te laten gaan?

 

ad 2. module 09 centr. elec. - coding 07 - byte 07 bit 0 --> in pulldown menuutje zie ik 3 modules

Wat vul ik bij software coding, workshop code enz.?

 

ad 3. module 09 centr. elec. - ?

Waar moet ik zijn? In pulldown menu adaption 10 zie ik hieromtrent niets staan.

 

ad 4. module 09 centr. elec. - coding 07 - byte 03 bit 5 --> idem zie 2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1 : weet niet dat dat kan...

 

2 : de default geselecteerde module is de central electronics -> knopje 'coding 07' drukken naar byte 7 gaan (8ste groen vakje), en dan kan je recht de waarde decimaal invullen.

 

3 : module 09, in de pulldown RLS en nogwat selecteren (RLS = Rain & Light Sensor) , dan krijg je weer een pulldown waar je rainclosing kan selecteren.

Je moet dit ook nog in de comfoftmodule doen (loop die maar even af, dan vindt je dat wel), en dan moet je dat ook in het FIS kunnen zien.

 

4 : inderdaad zoals in 2...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank Dreke,

 

2 : de default geselecteerde module is de central electronics -> knopje 'coding 07' drukken naar byte 7 gaan (8ste groen vakje), en dan kan je recht de waarde decimaal invullen.

 

9 is centr elec., coding 7 oke,wat bedoel je met drukke naar byte 7? De genoemde vakjes zie ik ook niet....zie plaatje voor wat ik zie.

 

Zal het allemaal nog eens bekijken, maar ook de door je geopperde nieuwe pulldown bij ad 3 heb ik niet.

 

Motor starten?!

post-11228-1423825813,9637_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij is dit adres '01 engine'... je moet naar adres '09 centr.electr.' gaan... dan krijg je al een pull down menu, zelfs vooraleer je 'coding' selecteerd...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ik wel inmiddels weet hoe een en ander een beetje werkt.

 

Bijv. bij telefonie is mij wel gelukt, wist niet dat het kon en was er al een tijdje naar op zoek:

Module 77 Telephone --> Adaptation --> Afterrun time --> gezet op waarde 0 (stond op 30).

Nu gaat dus direct Touchadapter/bluetooth uit na afsluiten motor. Helemaal top!

 

 

Verder heb ik weten te realiseren

Module 09 Centr. Elect. --> Coding --> longcoding Bordnetz --> en moet dan met pijltjes toetsen naar 'byte' toegaan die ik wilde veranderen. Dit laatste was mij eerder ontgaan.

Hier alleen veranderd:

USA/CANADA knippers meeschijnen (40%) maar alleen bij voeren met stadslicht/gewoon licht (iemand nog idee om ze als DRL te kunnen inzetten, dus zonder meebranden stadslicht?).

 

Module 09 Centr. Elect. --> Coding --> longcoding wiper/rain oid --> en moet dan met pijltjes toetsen naar 'byte' toegaan die ik wilde veranderen.

- rainclosing (kwestie van aanvinken)

- rear teardropwiping (idem)

 

Niet gelukt/gevonden is spiegelsverwarmen aan/uit samen met achterruitverwarming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf nog niet geprobeerd. morgen maar ff doen, maar beschrijving gevonden voor SKxDA.

 

"Mirror Heating ON while Rear Windows Heater on":

Kies voor '09-Cent. Elect.'

Klik op 'Coding - 07'

Klik op 'Long Coding Helper'

Klik nu het 16e hokje (Byte 15) aan op die lange regel met cijfers en letters (aangegeven met nummer 3)

Vink 'Mirror Heating ON while Rear Windows Heater ON' aan, dit is Bit 3. Zie dat de code in het hokje van Byte15 veranderd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

oke, kabeltje uit china oid gehaald VCDS 10.6.3. Binnen een week binnen en werk perfect. Biegmod weer ingesteld: remmen (byte 21 bit 4), stip uit (byte 9 alles op 0), verlichting (byte 10 op 15%) en verder dubbel mislicht/achteruitrijlicht (byte 3). Alles oppie toppie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Laptop upgrade gedaan naar Windows 7 x64. VCDS 10.6.3 kabel werkte niet agv niet installeren 32 bits driver die bij kabel is geleverd.

Wat gezocht op internet, maar velen komen er niet uit. Vandaar maar even deze post. De volgende 'workaround' heeft voor mij gewerkt (zojuist getest op 3C):

 

1. Kabel niet aansluiten op USB van laptop

2. Deinstalleer ev. voorgaande versie van VCDS

3. Download van Ross-Tech versie 10.6.3 of 10.6.4 (http://www.ross-tech.com/vcds/download/current.html)

3. Installeer incl. aan het einde USB driver

(4. kopieer bestand dpinst.exe in pad C:\Ross-Tech\VCDS (standaard installatiemap) voor toekomstig gebruik)

5. deinstalleer Ross-Tech VCDS versie, de USB driver blijft nu geïnstalleerd.

6. installeer met kabel meegeleverde software (in mijn geval 10.6.3).

7. Geef na installatie software in laatste installatiescherm aan dat je geen USB driver wilt installeren (afvinken).

8. kabel/auto en starten met modden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb in module (56) RADIO (7) recode instelling veranderd voor leren interieur van '1' (cloth) naar '2' (leather). Vreemd dat deze op stoffenbekleding stond want is gekomen met leer. Instelling is niet op radio zelf aan/uit te zetten. Zo 1-2-3 op het oor geen verschil. Iemand hier ervaring mee? Een lerenbekleding kent natuurlijk andere eigenschappen dan een van stof.

 

00?xxxx: Treble Speaker Monitoring

0 = Standard

00x?xxx: Radio Configuration I

+1 = IF-Output

+2 = Telephone (via CAN)

+4 = Multi-Function Steering Wheel (via CAN)

00xx?xx: Speaker Channels

0 = No passive Speakers (Sound System)

2 = 2 passive Speakers Front and 0 passive Speakers Rear

4 = 4 passive Speakers

00xxx?x: Sound System Correction

0 = No Sound System (No Correction)

1 = Sound System with Cloth Interior

2 = Sound System with Leather Interior

3 = Monsoon (USA only)

00xxxx?: Radio Configuration II

+1 = Active/Remote Supplied Antenna

+2 = CD-Changer

+4 = CAN-Secondary Display (Board Computer/large Display)

 

Tot slot nog de vraag of iemand de optie 'achter-ruitenwisser aktief bij ruitenwisser voor permanent aan werkend heeft gekregen (Module 9, Recode 7, Byte 01, bit 7). Staat bij mij aangevinkt, maar werken doet deze niet of moet deze dan in aanstand staan zodat achterruitenwisser alleen werkt wanneer het regent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is mogelijk, maar ik weet niet dat het mogelijk is met het standaard boordnet. Zelf heb ik een CC boordnet, met de buitenste ringen als stoplicht, en ook de ringen op de klep als stoplicht. De middenstip is losgekoppeld, en diagnose remlicht staat uit (je krijgt geen foutmelding).

 

Byte 22 bit 6 : parking light as brake light

Byte 22 bit 7 :diagnose brake light inactive

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat gaat, maar wat doe je dan met je mistlicht?

Dan moet je doen zoals wij gedaan hebben : Guymodlampen plaatsen met twee witte stippen, en de ringen ook als mistlicht gebruiken...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden