Ga naar inhoud
  • 0

rempedaal vast


Maurice1

Vraag

Hallo luitjes in het koude Nederland,

 

Zal me even kort voorstellen. Ik ben Maurice, ben getrouwd, twee kinderen, huisje, boompje beestje en jawel een Passat uit mrt 2001. Heb de auto nu 3 jaar in zijn bezit en moet zeggen dat ik goed tevreden ben. Natuurlijk de gebruikelijke onderhoud klussen.

 

Moet bekennen dat ik geen Forumbeest bent, maar nu ik zo een beetje door dit forum surf vind ik het wel geweldig dat dit bestaat!

 

Probleemstelling:

Er is bij mij, op dit forum elders al beschreven en genoemd, water in de "accubak" gekomen, enkele maanden geleden. Dit is uiteindelijk ontdekt door de ANWB nadat de auto ermee ophield. Alle gaten zijn weer gangbaar gemaakt door mijn garage en had geen directe vervolg schade.

 

Gisteren starte ik de auto, alles zag er goed uit (geen storingsmelding op dashbord later wel : ESP), het was wel heel koud geweest. Ik reed weg en ik kon de rempedaal niet meer indrukken. Ook na enige tijd wachten niet. Nu zit er een algemene garage bij ons waar ik met de handrem als rem, naartoe bent gereden. Hij denk dat het waarschijnlijk aan de remonderdelen licht die in de bak zitten. Hij kwam mij niet zo zeker over en ben gaan zoeken en hier terecht gekomen. Zijn er mensen die ook deze combinatie van mankement hebben meegemaakt, of hebben deze twee problemen absoluut niks met elkaar te maken.

 

Alvast bedankt voor het lezen,

 

Groeten,

 

Maurice1

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je bent inderdaad niet de enige. (zie ook viewtopic.php?f=192&t=37644). Het probleem is dat er water vanuit de accubak in je rembekrachtiger terecht is gekomen. Dat water is daarin blijven staan en nu bevroren en daardoor blokkeert nu je hoofdremcylinder.

Je mag hopen dat als de temperaturen weer wat hoger komen je remmen weer goed gaan functioneren maar de praktijk wijst vaak uit dat oxidatie op termijn toch leidt tot vervanging van rembekrachtiger en/of hoofdremcylinder (meestal alleen die eerste).

 

Welkom overigens op dit forum, als je wilt wordt voorstellen in het daarvoor bestemde topic erg op prijs gesteld :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even voor de volledigheid: vocht uit de accubak kan (als het goed is) nooit in de remvloeistof terechtkomen want dan zou je een lek hebben. De problemen van de TS worden veroorzaakt als water/ijs de plaats van lucht inneemt, met name in het vacuumdeel van de rembekrachtiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

remmen blokkeren ook niet, kan zijn pedaal niet eens intrappen... Maar idd kan men bij een garage gewoon testen of je remvloeistof nog goed is. Heb keer gehad met auto wassen van me schoonpa die toen op vakantie was. Zag ik opeens na het auto wassen dat schroefdekseltje niet op het rempotje gezeten heeft. Bij de plaatselijke garage hebben ze dit toen even nagekeken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden