Ga naar inhoud
  • 0

Na hoeveel km is de motor 90 graden?


laurens

Vraag

Hallo passat rijders,

 

Na mijn mening is de motor van mijn Passat 2.0 tdi van 2008

commonrail te laat warm.

 

De temperaruur meter gaat pas na 4km van onderste streepje af

dan blijft hij tot 7km gereden op 70 graden staan

omdaarna na 11 km op 90 graden te staan. ( dit was vanmorgen zelfs na 18km)

( ps vermarming in de auto is wel goed na mijn mening)

 

Welke afstand hebben andere 2.0 tdi rijders gereden voordat 90 graden wordt aangeven?

 

Laurens

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
wat jij zegt klopt wel aardig,en als het goed koud is duurt het idd langer voor de naald 90 graden aangeeft

 

vr grt ydwer

Afgelopen vrijdag 50km gereden (redelijk vlot ook) en bij aankomst stond de naald nog een stukje onder de 90......

Dus 11km vind ik helemaal niet zo gek om op temperatuur te komen met deze buiten temperaturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn ervaring is dat met dit weer, nulgraden of lager het vrij lang duurt voor de 2.0 TDI op temperatuur komt, bij mij zit ik na 1 km op de snelweg en dan duurt het bij 100 km/ u toch wel 10 a 12 km voor ie op 90 graden staat.

Ik heb de climate control op 21 graden staan, dus vergeet niet dat alle warmte van de cilinderkop meteen wordt doorgezet naar de kachel warmtewisselaar. Voordat de motorolie op de juiste temperatuur is, duurt waarschijnlijk nog langer.

Daarom rustig opwarmen dat blok voordat je 'm op de staart trapt.

 

Mvg Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dan een 1.9tdi, rijd eerst 1.5 km het dorp uit, 60km/h. Daarna ga ik een 80km/h weg op. Met dit weer is dan gemiddeld mijn auto met een 7km wel warm en op 90 graden.

 

Zou de elektrische bijverwarming niet goed werken bij die nieuwe diesels?

 

Schiet me nog iets te binnen, wat ik van m'n pa hoorde. Die heeft een touran 1.9tdi uit 2007. Zo rond het vriespunt wil het er vanaf hangen of de bijverwarming net wel of net niet inschakelt. Als die wel inschakelt, is de auto met een paar km op temperatuur. Als die net niet inschakelt kan het wel 20km duren.

 

Vraag me nu dus ook af of dat punt van inschakelen te veranderen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat laurens heeft komt ook best aardig overeen met mijn 1.9tdi hoor. Dat was Jasper zegt over bijverwarming rond het vriespunt zou kunnen. Het duurt echt wel ruim 15 km voor die lekker warm is, zeker 's ochtends vroeg bij echt koude temp's. Normaal gaat het wel wat sneller, zo'n 10km dan.

 

Het verhaal van Raphael daarentegen, een 1.8 benzine na 50km nog steeds niet op 90 graden, die zou ik eens laten nakijken. Volgens mij zou een benzine ook nog wel wat sneller warm moeten worden dan een tdi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat laurens heeft komt ook best aardig overeen met mijn 1.9tdi hoor. Dat was Jasper zegt over bijverwarming rond het vriespunt zou kunnen. Het duurt echt wel ruim 15 km voor die lekker warm is, zeker 's ochtends vroeg bij echt koude temp's. Normaal gaat het wel wat sneller, zo'n 10km dan.

 

Het verhaal van Raphael daarentegen, een 1.8 benzine na 50km nog steeds niet op 90 graden, die zou ik eens laten nakijken. Volgens mij zou een benzine ook nog wel wat sneller warm moeten worden dan een tdi.

Dat vraag ik me dus ook af.. Laatste ritje van 50km is ie niet boven de 75 gekomen.

 

Maar wat hier boven staat over het meteen afvoeren van de warmte van de kop naar de verwarming zou een verklaring kunnen zijn... jager vol aan op zn heetst gedurende de hele rit.. (kou kleum :mrgreen: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mijn 1.8t duurt het zoon 10 a 15min en dan is die op 90 graden, wat jij zegt komt me wel heel bekend voor.

Ik had vorig jaar een kapotte temp sensor, deze gaf bijna nooit 90 graden aan.(bleef vaak bij 70 hangen)

Na een tijdje ging die soms van 90 in eens naar 50 en weer omhoog.

 

Als het buiten wat warmer is dan is mijn auto binnen 5min op 90 graden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mijn 1.8t duurt het zoon 10 a 15min en dan is die op 90 graden, wat jij zegt komt me wel heel bekend voor.

Ik had vorig jaar een kapotte temp sensor, deze gaf bijna nooit 90 graden aan.(bleef vaak bij 70 hangen)

Na een tijdje ging die soms van 90 in eens naar 50 en weer omhoog.

 

Als het buiten wat warmer is dan is mijn auto binnen 5min op 90 graden

Dat doet ie dan weer niet, hij loopt heel constant op en dan blijft ie behoorlijk constant. Voorlaatste rit bleef ie rond de 75. Laatste rit heb ik er niet op gelet. Overigens gister met meerdere kleine stukjes stond ie in de buurt van de 80, dat kan wel kloppen lijkt me met steeds even stilstaan en afkoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden