Ga naar inhoud
  • 0

Diverse BG producten: Oliepeil NIET meer gezakt


jstruijk

Vraag

Ik heb van diverse collega's bij de auto opleidingen de naam "BG 44k" horen vallen.

Het schijnt een van de weinig echt bewezen reinigers te zijn voor je injectors, brandstofsysteem en verbrandingskamer. Diverse VW/Audi dealers in de USA schijnen het te gebruiken. :blink:

This patent-protected, modern treatment, which is simply added to a full tank of petrol, safely cleans away accumulated deposits in parts of the engine fuel system (including injectors) and from the intake components, intake valves and combustion chambers.

 

Iemand ervaring mee?

Heb bv de volgende "test" gevonden: http://www.fueltechexperts.com/2008/08/ ... and-bg244/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Even een update hiero.

 

Afgelopen weekend kreeg ik een pakketje binnen met daarin 4 producten, aangeleverd door BG importeur VOJA:

BG 44K

"BG 44K® Power Enhancer® safely, rapidly and thoroughly removes engine deposits in combustion chambers, intake manifolds, ports and on valves. It restores flow in fuel injectors and cleans the entire fuel system. BG 44K® Power Enhancer® improves fuel economy and reduces exhaust emissions. It restores that “like new” driveability to an engine’s performance and keeps it running better, longer and more efficiently. Add one can or bottle to fuel tank at fill up. Catalytic converter and oxygen sensor safe."

 

BG 109

"BG 109 Compression Performance Restoration is a revolutionary formula with proven “ring-clean” technology. It is a quick and effective blend of cleaners that will soften, emulsify and dissolve those hard to remove fuel gums that clog rings and will usually do it in 15 minutes or less. Compression will increase with removal of these deposits. BG 109 also lowers tailpipe emissions, eliminates oil consumption associated with buildup and improves overall power and economy. Safe for use in diesel and rotary engines."

 

BG MOA

"BG MOA® prevents oxidation and thickening of engine oil under even the most severe stop-and-go, high temperature driving conditions. It fortifies all qualities of engine oil to provide superior long-lasting engine protection and helps maintain optimum engine performance. BG MOA® keeps piston ring belts, hydraulic lifters and other engine components clean to help extend engine life and reduce costs of operation. It is compatible with both synthetic and petroleum-base oils. The Thin Film Oxidation Uptake Test (TFOUT), ASTM Test Method D4742, proves BG MOA’s remarkable resistance to oxidation by more than 200% longer than six major brands of SL quality oil. At the conclusion of the API Sequence IIIF Engine Test‚ a major brand, high-quality reference oil barely passed the 80-hour test with a viscosity increase of 255 percent. At 80 hours, another brand of oil fortified with BG MOA® had a viscosity increase of only 57 percent. At the conclusion of the triple-length, 240-hour test, it was still well within the viscosity limits with an increase of only 198 percent."

 

BG RF-7

BG RF-7 is a specially developed formula for engine oil which helps increase engine compression and power by increasing the viscosity of the oil. It also helps seal rings to increase compression and reduce blow-by. BG RF-7 contains additives which keep the engine oil from oxidizing or thickening, and it protects internal parts from corrosive damage. It will help reduce oil consumption and exhaust smoke and will reduce lifter and valve noise. BG RF-7 is compatible with both synthetic and petroleum-base oils.

post-4339-1423825288,9315_thumb.jpg

 

Gisteren heb ik het eerste product BG 44K toegevoegd aan een volle benzinetank. Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte van mijn ervaringen.

De overige producten hebben betrekking op de olie en staat binnenkort op de planning om uit te voeren. Als eerste moet ik de 109 toevoegen aan de huidige olie en zo een half uur laten draaien zodat het product zijn werk kan doen. Vervolgens de olie niet laten afkoelen maar direct de olie aftappen en de oliefilter vervangen. Voeg nu eerst de MOA en RF-7 toe en vul dan af met nieuwe olie.

Dit alles moet resulteren in een rustiger lopende motor, aanzienlijk minder olieverbruik en als het goed is ook winst in het benzineverbruik door de soepeler lopende motor.

Ook hierover horen jullie uiteraard meer van mij. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mn 5L Castrol Magnatec 5W40 is binnen. De nieuwe oliefilter en carterplug heb ik ff opgepikt bij de dealer (a 12 euro).

Morgen staat de behandeling met de 109 op de planning. Vervolgens olie aftappen, filter vervangen, MOA en RF-7 toevoegen en afvullen met de Magnatec. Ben benieuwd.

 

Tevens ben ik van plan de oude oliefilter eens open te maken en kijken wat er nou zoal in zit.

 

Over die BG 44K. Ik kan er nog geen volledig oordeel over geven, mn tank is nog niet half leeg. Maar toch heb ik wel het gevoel dat de auto net iets feller is, iets beter op pakt en doortrekt. Tevens merk ik dat de erg lichte schokjes die ik bij koude motor ooit had verminderd zijn.

Nogmaals, ik moet bij een halve tank deze nogmaals volgooien en dan leeg rijden. Pas dan heeft het spul zijn volledige werking gedaan, maar toch heb ik nu wel het idee dat het wat doet. Heb zelfs het idee dat hij "iets" minder is gaan verbruiken, maar ook dat is lastig oordelen zo omdat nu met mn winterbanden en dit extreme weer alle factoren anders zijn.

Wel klote dat het weer nu spelbreker is in mijn "test". Zo kan ik iets minder vergelijken met de "oude" situatie, vooral kwa verbruik. Ik hou het dan ook op het beoordelen van de prestaties, geluid en gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
forte 1 forte 2 welke gebruik je het meest.

Ik rij klein afstanden en mijn gasklephuis is pas gereinigt dus wil het wel zo goed mogelijk schoon houden.

waar koop je het.

 

Als die schoon wilt houden moet je je slang van je carteronluchting eruit slopen en afdichten.

Daar helpen die blikjes niet voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de olie behandeling gedaan.

Motor lekker warm laten worden alvorens te beginnen en de BG 109 toe te voegen. Vervolgens heb ik de motor een goed half uur laten lopen met af en toe een paar minuten het toerental verhogen tot rond de 3000rpm. Na het half uurtje heb ik direct de olie afgetapt en de oliefilter verwijderd. Aangezien ik de auto nu even wilde laten "rusten" om ook de laatste restjes olie eruit te krijgen zijn we (broer en ik) maar aan zijn auto gaan hobbyen en wat problemen van zijn golf proberen op te lossen. Omdat we toch de tijd hadden en we ff wilde eten heb ik er een scheut verse olie in gegoten om hopelijk nog meer oude olie eruit te laten lopen. Wellicht kompleet overbodig, maarja had nog wat olie "over"...

Nou, de olie die uit de motor kwam was aardig zwart. Lijkt erop dat de 109 aan dat zijn best heeft gedaan en flink wat rotzooi opgelost heeft. Eigenlijk was het ook mijn bedoeling om eens een keer de oliefilter open te maken en te kijken wat er nou eigenlijk voor rotzooi in zit. Was ik wel benieuwd naar, maar voor ik het wist had mn broer de filter al weggegooid in een speciale ton voor dat soort afval die wij op het bedrijf hebben staan. Helaas dus...

 

Na het eten een nieuwe filter en de carterplug geplaatst om vervolgens de BG MOA en zn 3,5L olie in de motor te gooien. Ff starten om de filter te vullen en de boel een beetje te mengen. De boel beetje opruimen, nogmaals peilen, wat bijvullen en klaar is Joris en Bart ;)

 

Na het starten de eerste keer vonden we beide dat de motor een iets rustiger geluid maakt. Het begin is goed, en nu afwachten of het olieverbruik ook minder gaat worden en of ik ook een beter benzineverbruik ga zien.

 

Als laatste heb ik ook nog de BG RF-7 staan, maar deze heb ik nu bewust niet gebruikt. Tevens op advies van de importeur heb ik deze nu nog niet toegevoegd om te kijken of de producten die ik nu gebruikt heb wellicht al het gewenste effect hebben. Uiteraard is het gewenste effect minder tot nagenoeg geen olieverbruik meer, en een gunstiger benzineverbruik. Mocht de nu gebruikte combinatie nog niet voldoende zijn, dan kan ik altijd de RF-7 nog toevoegen en proberen.

 

Morgenvroeg ga ik het oliepeil nogmaals controleren en zo nodig bijvullen zodat ik mooi op max zit. Vanaf dat moment gaan de tellers in de Passie weer op nul en gaan we eens netjes het aantal KM's en verbruik bijhouden. Nou maar hopen dat ik een beetje een normale periode tegemoet ga kwa wegverkeer/weersomstandigheden, dan kan ik tenminste een beetje fatsoenlijk vergelijken.

 

Edit: Trouwens vandaag even bij de brezan geweest. Ook daar hebben ze de 5L Magnatec 4W40 te koop. Ik heb de olie excl verzendkosten voor €35,96, bij de Brezan staat de voor €72,50 :shock:

Geen verkeerde aankoop dus :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is die BG 44K ook voor dieselmotoren met pompverstuivers?

44K is enkel voor benzinemotoren. Echter BG heeft ook diverse producten voor dieselmotoren maar hoe het zit met de pompverstuivers weet ik niet precies. Ik zal deze vraag even neerleggen bij de importeur..

 

 

Dat horen we dan nog wel.

Mogelijk bestaat er een middel dat de pompverstuivers van o.a. de BKP motoren van VW langer laat functioneren!

 

 

Over het algemeen geloof ik niet zo in dit soort producten.. maar ik ben wel zeer benieuwd wat de resultaten zijn die jij gaat waarnemen na het juiste gebruik van deze middelen. Alvast bedankt hiervoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb even wat navraag gedaan nav. de berichten die ik gelezen heb over het gebruik van BG producten door VW/Audi dealers in het buitenland en ik kan deze berichten nu bevestigen. Hier een lijst van landen waar de VW/Audi dealers de BG producten erkennen en actief gebruiken + de gebruikte producten per Mei 2009:

 

Volkswagen/Audi (U.S.A.) to clean sludge accumulation, has mandated the use of:

BG Dynamic Engine Cleaner, Part No. 103

BG Dynamic Engine Cleaning Tool, Part No. 9850

 

Volkswagen/Audi Mexico to clean sludge accumulation, has mandated the use of:

BG Dynamic Engine Cleaner, Part No. 103

BG Dynamic Engine Cleaning Tool, Part No. 9850

and has approved use of:

BG MOA® oil conditioner, Part No. 110

BG CF5® fuel supplement, Part No. 203

BG 109 Compression Performance Restoration, Part No. 109

 

Volkswagen/Turkey has approved use of:

BG Quick Clean for Engines, Part No. 105

BG MOA® oil conditioner, Part No. 110

BG CF5® fuel supplement, Part No. 203

BG 44K® Power Enhancer® fuel treatment, Part No. 208

BG ISC® Induction System Cleaner®, Part No. 211

 

Volkswagen France has approved use of:

BG Quick Clean for Engines, Part No. 105

BG RF-7 Oil Treatment, Part No. 107

BG MOA® oil conditioner, Part No. 110

BG DOC Diesel Oil Conditioner, Part No. 112

BG CF5® fuel supplement, Part No. 203

BG Air Intake System Cleaner, Part No. 206

BG 44K® Power Enhancer® fuel treatment, Part No. 208

BG Fuel Injection System Cleaner, Part No. 210

BG ISC® Induction System Cleaner,®Part No. 211

BG Diesel Care Injection Cleaner, Part No. 229

BG 244 diesel fuel injector cleaner, Part No. 244

BG Fuel System Drier, Part No. 280

BG Throttle Body & Intake Cleaner, Part No. 406

BG In-Force penetrating oil, Part No. 438

BG Universal Cooling System Sealer, Part No. 511

BG Stop Squeal, Part No. 860

BG Diesel Fuel Conditioner with DPL, Part No. 227

BG VIATM Vehicle Induction Apparatus, Part No. 9210

 

Het feit dat VW/Audi Nederland (PON) dit niet erkend en BG niet gebruikt heeft te maken met de starre houding van dit bedrijf. Alle pogingen om BG producten bij PON überhaupt onder de aandacht te brengen eindigde, bij wijze van, al aan de balie. Verwezen wordt naar Europees management, deze verwijzen echter direct terug naar de landelijke dealers. Verwijzingen naar de eerder genoemde landen wordt voornamelijk genegeerd.

 

Edit: En nee, ik wordt niet betaald ofzo :wink:

 

Edit2: Direct maar even een update over mijn bevindingen zover.

Wat mijn vrouw (ja, als zij het merkt dan IS het zo ;) ) en ik merken, is dat de motor gewoon net ff makkelijker trekt. Beter reageert op het intrappen van het gaspedaal en strakker/feller doortrekt.

Aangaande het olieverbruik kan ik nog niets melden. Ik ga op 1000KM weer peilen en zit nu ong op de helft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, Sjors is back onder de levenden (nou ja, "vwpassat.nl != sociaal leven" ;) )

 

Sinds het uitvoeren van de olie service icm de BG producten ben ik inmiddels weer ruim 1800KM verder. Mijn bedoeling was om na de service pas na 1000KM olie te peilen maar uiteraard kon ik niet wachten en de peilstok lag er dan ook na zn 640KM uit. Tot mijn verbazing stond het peil halverwege Max/Min en dit was niet wat ik verwacht had, volgens mij was het verbruik hiermee zelfs iets gestegen. DIrect contact opgenomen met mijn leverancier en het verhaal voorgelegd. Ook hij was verbaasd over dit resultaat en moest mij even een passend antwoord schuldig blijven en dit verhaal doorzetten naar het lab in de USA.

Can you please give me an explanation of the following:

 

Joris van der Struijk is one of the moderators of the website for VW Passat drivers. He looked on Internet and he found the BG 44 K. He asked us for more information and after he got it he wanted to test the 44 K and the 109 and MOA.

 

He has done the 109 through the old oil, let the engine run for a bit more than 1/2 hour and than took the plug out. Oil was quite black and that is why he put another liter of oil in and also let that run out of the engine during the next hours. After that he filled up with oil Magnatec 4W40 and a can MOA. The next day he filled up till maximum. He also has put a can 44 K in the full tank and started driving. After having used a half tank of gasoline he refilled till full again. He thought the engine ran a bit more quiet and the car became a bit more speedy, had a bit more power, which is normal after the treatment he has done.

 

Now after 640 km after treatment he wanted to check the oil and was not happy with what he saw. The oil level was reduced till halfway the max and min which means the car is using more oil than it did before.

Do you have any idea what is the reason of the continuing loss of oil, even heavier after the treatment with 109 and MOA?

 

Binnen een dagje lag het antwoord uit de USA in de mailbox:

"Why this car is still consuming oil in anyone' guess. BG 109 should stop consumption if piston ring sticking is the problem. But this engine may have other issues and it would be presumptive to promise that BG 109 will cure a problem that is not related to piston ring sticking.

I would suggest trying another BG 109 whenever the next oil change is due. But if the oil consumption still is a problem, then you might have to look at other reasons why this engine consumes so much oil. This type of oil consumption is definitely not normal. I looked on the internet and found many examples of this 2.0 L engines consuming to much oil. I think there could be reasons for this problem that you simply can not fix with our products. Some of the internet forums suggest valve cover gasket and cam gasket leaks and if this is true our RF-7 could do the trick. This RF-7 treatment would be my first guest right now.

 

En laat ik nou toevallig ook een blikkie RF-7 hebben staan zeg :P

Ik moet op dit moment wel even toegeven dat ik na deze ervaring ook iets huiveriger ben geworden over deze producten, maar toch ben ik vol goede moed de RF-7 gaan toevoegen. Tsja, je moet iets toch. Een dergelijk olieverbruik is ook niet waar ik op zit te wachten....

Dus...... de RF-7 in het blok gegoten. Iets wat trouwens nog geen 2 sec klus is, het spul is namelijk nogal stroperig en het duurde even voordat het blikje leeg was. Vervolgens heb ik de passat gestart en ben een stukkie gaan rijden (vrouw ophalen van werk) om het goed te laten mengen en de boel op temp te krijgen. Een paar uur later heb ik het peil op max gebracht en op hoop van zegen de tellers in de auto weer ge-reset.

Nu maar rijden er afwachten.

 

Nu, zn 1200KM verder is voor mij duidelijk dat de RF-7 gelukkig WEL het gewenste effect heeft gehad!

Gisteren ochtend heb ik het oliepeil gecontroleerd en deze was ongeveer 1 a 1,5mm gezakt. Iets wat mij een big smile :D opleverde want eerlijk gezegd had ik er een beetje een hard hoofd in.

 

Over de MOA toevoeging kon ik eerder al melden dat ik daardoor de motor gewoon net wat stiller en rustiger door vind lopen.

De 44K heeft als resultaat gehad dat de motor vlotter op het pedaal reageert en volgens mij en mijn vrouw, en dat zegt helemaal wat, beter doortrekt.

 

AL met al uiteindelijk geen verkeerde producten in mijn ogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Interessante materie Joris. Nu is de vraag natuurlijk of je de eerdere behandelingen had kunnen overslaan. Hoe zou het zijn geweest als je direct de RF-7 had toegevoegd en de 109 en MOA had laten staan? Logisch dat de Amerikaan in zijn antwoord een voorbehoud maakt onze blokjes, de 2.0 20v, lusten wel een slokje olie en ik heb niet de indruk dat een blikje toevoeging daar heel erg veel aan zal doen. Mijn oliewissel naar de 10W40 Castrol Magnatec is qua olieverbruik helemaal niet slecht uitgevallen. Ik heb wel het idee dat het eventjes geduurd heeft totdat het olieverbruik met de nieuwe olie wat terug ging lopen.

Wat is er bij jou qua brandstofverbruik te melden nu je er al een tijdje de BG44K in hebt zitten? "Een beetje beter oppaken" en "het gevoel van iets mee vermogen" is natuurlijk nogal subjectief. Als het wat kouder is heb ik ook altijd het gevoel dat de Passat wat lekkerder loopt, iets meer zuurstof in de lucht waarschijnlijk. Ik blijf je volgen Joris.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tsja, kwa brandstofverbruik is het lastig natuurlijk omdat ik nu op winterbanden rijd 195 breed en daarvoor op 225.

Denk dat ik dat in de zomer nogmaals moet controleren, dat zal een beter beeld geven denk ik.

 

ALs ik direct de RF-7 had gebruikt? Geen idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden