Ga naar inhoud
  • 0

ET waarde iets hoger of lager?


KaPiche

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij klopt dat aardig. Met ET waarde 50 ligt de velg aan de binnenkant wel erg dicht tegen de veerpoot aan maar het kan wel. Ik heb dit zelf uitgetest met 18" velgen met 225/40/18 banden. Ik denk alleen niet dat je dan nog gebruik kunt maken van sneewkettingen. Persoonlijk vind ik ET 40 het mooiste staan onder een 3C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wielen met ET35 onder mijn 3C gehad. Deze heb ik verkocht omdat ze bij volle belading (zomervakantie en wintersport) aanliepen tegen de rand van de wielkasten.

Advies wat door diverse wielen leveranciers wordt gegeven is om niet meer dan 5mm af te wijken van de opgegeven ET fabriekswaarde, lees voor een 3C een ET waarde handhaven van >40 t/m <50 . Het schijnt dat bij meer dan 5mm dit van invloed kan zijn op de rij-eigenschappen van je auto. Maar er zijn hier forumleden die zich niet houden aan dit advies en ook geen probleem hebben met de grotere afwijking, zie diverse topics hierover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet iemand een manier, om te kijken hoe diverse ET waardes onder een passat 3C staan. P.s. ik ben niet op zoek naar de tip van erop en eraf doen :).

Ik ben namelijk benieuwd wat het mooiste is.

Ik wil dat hij strak onder mijn wielkast zit. Niet teveel naar binnen en al helemaal niet naar buiten.

 

Kent iemand een site, waar je dit kan zien onder je VW.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
met 18" mag je sowieso geen kettingen gebruiken..

 

Waarom niet? Thule levert gewoon sets voor 18" ook voor 235 breedte. Zolang er genoeg ruimte tussen de veerpoot en de velg zit en je genoeg ruimte hebt naar de spatborden moet dit toch gewoon kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarom niet? Thule levert gewoon sets voor 18" ook voor 235 breedte. Zolang er genoeg ruimte tussen de veerpoot en de velg zit en je genoeg ruimte hebt naar de spatborden moet dit toch gewoon kunnen?

Exact. En precies daarom heeft Vdub volgens mij gelijk :wink:

(geldt uiteraard niet voor een BMW X5 of zo, daar zou het waarschijnlijk geen probleem opleveren in deze maat en daar zullen die Thule-kettingen eerder voor bedoeld zijn :P

 

Ik weet overigens niet exact wat de maximale maat is voor een 3C waarbij kettingen nog zijn toegestaan. Maar dat zal vast in het serviceboekje terug te vinden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of je nou 16" of 18" inch wielen hebt onder een Passat, de omtrek blijft hetzelfde mits je de bandenmaat aanpast. Alleen de hoogte van de band is daarop van invloed dat heeft niks te maken met de grootte van de velg. Wel met de breedte en ET waarde van de velg, volgens mij passen met 7,5J 18" ET 40 velgen gewoon sneeuwkettingen onder een Passat 3C. Of zit ik er nu helemaal naast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Durf ik je zo niet te zeggen maar als je rekent dat onder een 3B/3BG 225-banden zonder problemen passen maar bij sneeuwkettingen de maximale ineens 195 wordt, zal dat voor de 3C nauwelijks anders liggen. En het is de vraag of je winterbanden in 195 of 205/45-18 kunt krijgen. Dus die maximale bandenbreedte zul je echt in je boekjes moeten nazoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volkswagen schrijft in het boekje zelfs voor geen sneeuwkettingen te monteren op meer dan 205 breed bij 17 inch. Nu is dat natuurlijk erg aan de voorzichtige kant. Probleem zit inderdaad bij de ruimte tussen band en veerpoot. Ik heb zelf sneeuwkettingen gepast op 235-45-17, maar dan blijft nauwelijks een vingerdikte over, en het zijn kettingen met extra platte schakels.

 

Tip, doe de kettingen er thuis eerst eens om en sla de wielen eens vol in naar links en rechts, dan zie je precies hoeveel marge er over is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In DE mag ik geen sneeuwkettingen op mijn 18" winters monteren ivm te weinig ruimte. Of hiervan ook sprake is in nl. weet ik niet maar er zijn hier dus regels voor...

 

Ik heb OEM 19" lugano's met et41 235 35 19". Ik heb wel 2 nokjes weg moeten slijpen in de wielkast maar het staat wel strak! Verder naar buiten lukt je denk ik niet icm verlaging!

 

Voor pics stuur me maar een pb...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voor ET 36 20 inch 235 30 20 7 cm ap verlaagd 8,5J

Achter ET 36, afgedraait naar ET 41 20 inch 235 30 20 7cm ap verlaagd 9,5J

 

Nix geen probleem.

 

:mrgreen: bbs ck kogelgepolijst :mrgreen: i

Nee geen BBS.

Zo iets als de VMR. 710 in 19"

Weet er ongeveer dit model (wel in 20") met redelijk wat Concave in de velg.

En deze onder de R36 look zetten.

Ben nog op zoek naar een Dealer die de VMR 710 aanbied in , voorlopig enkel mat zwart maar zoek Hyper zilver past beter onder een donkere wagen.

post-5402-1423827902,5465_thumb.jpg

post-5402-1423827902,7809_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rij op 18'' cup velgen met ET35 en de passat is goed gezakt dus waarom zou het met 20'' niet kunnen?

Ik ken namelijk iemand met 20'' velgen (ook ET35) op een 3c en geen ''wheel gaps" meer door verlaging(zijn wel vaste veren).. Die eeft ook geen problemen.

Alleen heb je met 20'' het probleem (in mijn ogen) dat ook al verlaag je de wagen zo dat je geen ''wheel gaps'' meer hebt, je nog altijd een allroad van de grond staat qua hoogte, dat even terzijde maar das persoonlijke mening

 

edit; zie nu dat je niet gaat verlagen maar als bluemotion al +- 2cm lager hangt als de rest... Dit is geen probleem, maar als jij nog wil bij verlagen ga je in gedachten moeten houden dat er bij een volle belading van de wagen een risico is dat je band wel eens tege de zwarte plastic van je wielkast durft wrijven omwille van de ET waarde(tenzij je dan weer je wielkasten wil laten uitrollen etc etc, voor alles bestaat wel een oplossing dezer dagen)..

 

Maar staat wel lekker hoor & ET 35 komt een ietsie pietsie buiten de wielkasten (kwestie van mm's)

 

Hopelijk helpt dit je wat verder in je beslissing

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee geen BBS.

Zo iets als de VMR. 710 in 19"

Weet er ongeveer dit model (wel in 20") met redelijk wat Concave in de velg.

En deze onder de R36 look zetten.

Ben nog op zoek naar een Dealer die de VMR 710 aanbied in , voorlopig enkel mat zwart maar zoek Hyper zilver past beter onder een donkere wagen.

[attachment=1]ld1b42910db2dfe376699d8.jpg[/attachment]

[attachment=0]VMR-15.jpg[/attachment]

 

Wat een vette wielen zeg !!! Echt gaaf !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wat een vette wielen zeg !!! Echt gaaf !
Zij mijn vrouw ook meteen, wat ze meestal niet intreseerd wat ik doe met de wagen tot ze deze wielen zag.
Alleen heb je met 20'' het probleem (in mijn ogen) dat ook al verlaag je de wagen zo dat je geen ''wheel gaps'' meer hebt, je nog altijd een allroad van de grond staat qua hoogte, dat even terzijde maar das persoonlijke mening

:blink: Misschien toch bij 18" liever 19" blijven dan 20" is misschien te en ook om problemen te vermeiden.

OEM S8 20" had ook nog kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is de enige dat ik ook gevonden heb in Belgie voor deze prijs.

Hij zit ook op eBay daar kwam ik hem ook al tegen.

 

is wel 'n mooi model van velg, maar 20 'ers is naar mijn smaak toch wat veel van 't goeie

Was een gedacht dat niet lang heeft geduurd 20" al geschrapt van de lijst max 19"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Pussy s 20 inch ruls :mrgreen:

In NL is dat tedoen met z'n prachtige wegen, maar hier in BE.... :shock: Kan je elk jaar een set opnieuw gaan halen.

Ik rij vaak 's nachts langs wegen van de waterwegen en daar wil jeniet elke dag langs (putten waar een half autowiel in kan als je het te laat ziet)

Zelfs vrachtwagens hebben er last van maar zijn wel zij die het veroorzaken, komen er z'n 300 a 500 langs op een dag.

Doet me denken aan de zandwegen in Rusland :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden