Ga naar inhoud
  • 0

foutmelding emissions garage!!


ebouvriie

Vraag

Sinds kort brand bij mij het lampje van het motormanagement en knippert het voorgloeilampje.

In de zekering kast onder motorkap was ook een zekering doorgebrand na vervanging waren de meldingen weg.

maar nu is de zekering heel gebleven en toch weer dezelfde melding.

 

uitlezen van de foutmelding wijst op gasklephuis geen aarde! en gasklephuis aarde onderbreking?? :shock:

 

Heeft iemand van jullie dit al eens aan de hand gehad??

 

De aut rijdt overigens gewoon normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

jep duid op een defecte gashuisklep

helaas is er daar geen onderdeel los van te verkrijgen ( electronica ) en moet de klep in zijn geheel vervangen worden

is wel niet zo veel werk , je kunt er gemakkelijk bij

rammel eens met de stekker van de gasklep kan ook eventueel een slecht kontact zijn

of de gasklep kan ook vast zitten , deze kun je met de hand bedienen als je de darm er vanaf klikt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb het zelfde gehad met mijne 20 tdi van 2006

mijn garagist gaf mij als uitleg dat de gloeiers waren doorgebrand

deze zitten binnenin de cilinderkop en dienen niet om te starten maar om de emissie onder controle te houden bij koude motor ???

doordat deze zijn doorgebrand kunnen ze de emmisie niet meer onder controle krijgen wat dan uiteraard gevolgen heeft voor het aanladen van de klep

het is ook wel zo dat mijn DPF filter helemaal leeg is

heb ondertussen tweemaal mijn gloeiers vervangen alsook de kabels voor de gloeiers maar zonder enig resultaat

mijn probleem ligt nu al enkele weken op tafel bij D'Ieteren en hoop dat zij een oplossing vinden

mijn wagen start en rijd nog altijd perfect maar hij geeft altijd deze foutmelding

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klinkt misschien vreemd, maar probeer je zuinig te rijden?

 

Ik heb het bij mijn leasauto gehad namelijk. Probeerde met mijn Golf 1.9tdi Business uit 2006 rond de 5.4/100km te blijven en op een gegeven moment kreeg ik ook de melding emissions garage in het display. Eerste keer bij de garage laten fixen (sensor vervangen in het uitlaat systeem ofzo) en een week later had ik het weer.

 

Ik ben toen eens gaan nadenken en het opnieuw verbranden van de uitlaatgassen levert vaak problemen op. Vervolgens ben ik flink wezen blazen op de snelweg en na verloop van tijd was de melding weg ...

 

Vanaf dat moment was het dus gedaan met het zuinige rijden ;-)

 

Kan totaal anders zijn dan de oorzaak die hier een rol speelt, maar ik vond het wel een vermelding waard ...

 

Gr. André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik probeer zeker niet zuinig te rijden maar het woonwerk verkeer om 7u en 18u is zo druk dat het mij niet toelaat om sneller te rijden (50 en 70) en ik gewoon meerijd met de rest van het verkeer en voorbijsteken eigenlijk geen zin heeft

zit aan een verbruik van 6,8 L

 

 

 

Klinkt misschien vreemd, maar probeer je zuinig te rijden?

 

Ik heb het bij mijn leasauto gehad namelijk. Probeerde met mijn Golf 1.9tdi Business uit 2006 rond de 5.4/100km te blijven en op een gegeven moment kreeg ik ook de melding emissions garage in het display. Eerste keer bij de garage laten fixen (sensor vervangen in het uitlaat systeem ofzo) en een week later had ik het weer.

 

Ik ben toen eens gaan nadenken en het opnieuw verbranden van de uitlaatgassen levert vaak problemen op. Vervolgens ben ik flink wezen blazen op de snelweg en na verloop van tijd was de melding weg ...

 

Vanaf dat moment was het dus gedaan met het zuinige rijden ;-)

 

Kan totaal anders zijn dan de oorzaak die hier een rol speelt, maar ik vond het wel een vermelding waard ...

 

Gr. André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kreeg vanmorgen ook ineens deze melding. ( Na een bakkie koffie halen bij de pomp)

Nu had ik toevallig voor morgen toch al een afspraak staan bij de Dealer.

Mijn vraag is; Kan ik er vandaag nog mee rijden?

 

Hij rijdt goed en reageert niet anders dan normaal.

Ik zit nu in Uden voor mijn werk , maar moet vanavond weer naar Rotterdam.

Kan dat kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden