Ga naar inhoud
  • 0
Log in om dit te volgen  
Fopperr

Wederom scheve slijtage aan banden.... :angry:

Vraag

Nou, ik kom er net achter dat mijn conti's ts810 cs 205 50 17" wederom erg scheef afslijten :angry:

 

Achter is nu alles goed (ruim 8mm), alleen verschilt het voor nu tussen de 4,5 mm link tot 6,5 links en de band rechtsvoor is 5mm - tot bijna 7mm....

 

Wederom de zgn bandenspeciaalzaak gebeld en moet morgen langskomen.... Ga me toch afvragen of ze zich echt een speciaalzaak mogen noemen. Net na de zomervakantie kwam ik er ook achter dat ik in 3000km mijn conti sc2's 235 40 18" kaal gereden had (scheef/cup), lag aan alles behalve aan hun..... Nogmaals laten uitlijnen en nu dit...

 

Iemand een suggestie?

 

Heb voor de zomervakantie Eibach veren onder de auto gemonteerd en laten uitlijnen. 3000km waren mijn banden rondom aan de binnenkant van de band (auto zijde) helemaal kaal en gecupt.

 

De specialist trok de handen eraf en lag aan alles behalve hun, nu (wederom een aantal 1000km's verder) zie ik dus dit verschil wederom....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij ronden banden in Doetinchem gedaan meen ik.

 

Zou echt niet mogen, zeker niet na al 2 keer uitgelijnd te hebben.

 

Ik zou hun nieuwe banden vragen, mag van pro's toch wel verwachten dat ze achter hun geleverde werk staan en dat het goed blijft staan.

 

Ander vraagje, met verlagen, alle bouten goed vast gezet? Lijkt me wel, maar misschien blijft er ergens speling op, of heb je speling op je ophang rubbers.

 

Met de uitlijning blijft de auto natuurlijk stil staan, zelfde druk op alle rubbers etc. Zetten ze je wiel recht, maar als je ergens speling op hebt heeft het niet zoveel nut lijkt me...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ga anders even langs een andere bandenboer. De Sprint ofzo en laat het opnieuw uitlijnen. Als de afwijking te groot is dan hebben ze gewoon niet goed uitgelijnd. Als de afwijking nihil is dan is er een ander probleem vrees ik.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Volgens mij heb ik je in een ander topic ook horen klagen over vaag rijgedrag.

Dan zou ik toch zeggen, nu banden weer scheef slijten, dat er toch iets niet goed is met de uitlijning.

En ik weet niet of versleten draagarmrubbers deze gevolgen op banden kunnen hebben, anders zou dat bv aan de hand kunnen zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

heb de verlaging bij matthijs gedaan, matthijs heeft met z'n volle gewicht aan de bouten gehangen om ze vast te draaien (bij wijze van dan...) dus die zitten wel goed vast.

 

Inderdaad bij Ronden Banden. Deze geven de veren op de kop, vw, maar het ligt absoluut niet aan hun! Ik verwacht van zo'n bedrijf dat na uitlijning de banden zo snel afslijten, ze met een oplossing komen. Ze hebben hem toen opnieuw uitgelijnd maar verder niks gedaan...

Morgen middag ga ik naar Ronden Banden en probeer woensdag meteen naar een andere banden specialist te gaan in d'chem. Zit er een bij de fabrieksstraat geloof ik.

 

Het enige dat ik me kan bedenken is dat mijn schokbrekers hoogstwaarschijnlijk versleten zijn en deze volgende week vervangen worden door koni's. Dat de huidige schokbrekers toch iets trekken o.i.d. en dat de banden dus scheef afslijten...

 

Zal ze eens vragen om verder te kijken....

 

Hopelijk ligt dit niet aan een lullig rubbertje in de ophanging... is dat inmiddels wel een errug duur rubbertje....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

dat zwalken komt hoogstwaarschijnlijk door de combi van uitlijning (mijn wielen staan nu max rechtop...), slechte schokbrekers i.c.m. deze relatief smalle banden.

 

Heb met matthijs een rondje gemaakt en hij merkte op dat moment niet echt wat van het zwalken, maar ik vind dat hij lange bochten moeilijk neemt, alsof hij rechtdoor wil. Maar dat kan best te maken hebben dat de wielen nu rechtop zijn gezet en misschien wel "te" rechtop staan...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Dat moeilijk de (lange) bocht in heeft idd te maken met te rechtop staan.

 

Aan de fabrieksstraat zit profile

Je hebt dan nog Rozenboom (achter de Mac in Doetinchem)

 

Heb met Rondenbanden en Rozenboom goede ervaringen met uitlijnen, Profile zou ik niet weten hoe goed/precies die zijn.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

ik ook niet, maar wil sowieso een aantal verschillende meningen hebben..... ga nu niet meer van Rondenbanden uit of ze moeten morgen met een goede oplossing komen...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

In hoeverre kan het licht aanlopen van een van de remmen voor te maken hebben met scheve slijtage?

 

Ik hoor soms, als ik rustig door een dorp rijd o.i.d., een zoemend/sissend geluid dat weg is als ik de rem heel licht aanraak.

 

Kan dit misschien veroorzaken dat er misschien iets meer wrijving op zo'n band komt en dus extra slijtage?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

die slijtage bedoel je, dan zou hij ook naar een kant moeten trekken lijkt mij dan? Tenminste, als hij zo erg zou aanlopen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

als je camber verkeerd staat aan 1 kant dan trekt ie wel naar links of rechts, afhankelijk van HOE je camber staat.

 

Maar als je remmen het camber willen veranderen dan moeten ze je wiel toch wel dusdanig hard naar buiten duwen..

 

En je merkt het gelijk als je de voorkant omhoogkrikt en aan het wiel draait. Zoiezo staat dan de remklauw strak tegen de velg aan en je kunt het wiel niet vrij draaien..

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Het niet juist slijten van de banden is uitlijning. Slijten de oude achterbanden wel goed? Vraag in elk geval dat de auto vierkant uitgelijnd wordt en dat ze niet alleen naar de voorste wielen kijken.

 

Als er slijtage aan de binnenzijde zit, dan kan de auto last hebben van te veel negatieve camber en/of te veel uitspoor. Als het de buitenzijde is, dan kun je te weinig camber hebben en/of teveel toespoor.

 

Demping heeft geen invloed op slijtage op binnen- en buitenzijde van een band, wel op het niet rond slijten van banden. Het vastlopen van een rem zorgt ook niet voor plaatselijk meer slijtage.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Vandaag bij de bandenspecialist geweest en het viel toch nog mee.

 

Matthijs had me geadviseerd naar een bepaalde medewerker te vragen.

 

Die kon me vertellen dat het mee viel en dat de auto perfect was afgesteld.

 

Hij adviseerde me wel om het onderstel goed te controleren op speling oid omdat dit nog wel eens voor komt bij passats. 3b/3bg schijn hier meer last van te hebben. Heb hem het verhaal verteld hoe mijn auto soms reageert.

 

Kan iig niet wachten tot volgende week wanneer mijn koni's gemonteerd gaan worden....

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

nee, maar hij heeft de auto verder ook niet uitgelijnd omdat alles goed stond en waarschijnlijk omdat ik vertelde dat ik volgende week de koni's ga plaatsen en dat Matthijs dit voor me gaat doen. (Die gozer kende Matthijs).

 

Kostte me vandaag niks, ook al is hij er een 20 minuten mee bezig geweest.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Ik neem dan aan dat dit voor ieder merk geldt? Is dat nog afhankelijk van band breedte? Normaal doe ik er 3.0 bar in en een paar weken later controleer ik dit. Vaak is het iets minder maar niet onder de 2.5 bar ofzo...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Zou graag willen, alleen ik ga 3 dec met paar man naar Essen toe. Of dat moet afgezegd worden, waar ik niet vanuit ga. Maar als t kan wil ik wel komen met gebak hoor...

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
Log in om dit te volgen  

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden