Ga naar inhoud
  • 0

stekker pompverstuiver 3C 2.0TDI


vwevers

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hebt geen speciaal gereedschap nodig. Met een klein schroevedraaiertje kun je hem araf wippen.

Indien je toch de pompverstuiver gaat vervangen kun je beter ook de nokkenas eraf halen dan kun je er beter bij.

 

Waarom ga je de pompverstuiver vervangen is het niet alleen het kabelboompje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als ze op de verstuiver hebben gemeten kan ik het geloven, als ze op de uitgaande kabelboom (aan de zijkant van het blok) hebben gemeten kan het kabelboompje ook defect zijn. Meet anders zelf de weerstand van de verstuiver ik dacht 200 kohm.

 

De stekker op de verstuiver zit wel geborgd met een pieletje in de stekker, deze kun je met een kleine schroevedraaier losmaken. Even wrikken met een tangetje. Kijk anders even op de nieuwe verstuiver hoe die zit.

Ik zou eerst de kabelboom vervangen en dan de kleppendeksel er weer op. Indien de storing er dan nog is, dan pas de verstuiver eruit.

 

Let op indien je de verstuiver verwisseld, nieuwe pakkingen monteren, nieuw brandplaatje monteren en een nieuwe rekbout. De oude weggooien.

Bouten/moeren met momentsleutel aandraaien.

 

Welk blok gaat het de 2.0 TDI heeft of siemens verstuivers (BKP) en dan geen roetfilter, of Bosch verstuivers (BMP) en dan wel een roetfilter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb ze inmiddels ook alle 4 zelf vervangen.

 

Snap niet dat de stekkeraansluitingen van de verstuiver los verkrijgbaar /vervangbaar zijn.

Heb je er 1 vervangen? Zo ja kun je alvast de anderen ook bestellen...........

 

Hopelijk wel onder coulance???

 

Nee, maar wel met veel korting, auto is niet dealer onderhouden

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mag ik ook even in de rij bij Siemens aansluiten. :twisted:

Mijn 3C uit 2007 heeft 175k op de klok en "maar" 1 verstuiver kapot.

Heb zo even geïnformeerd of ik ook voor de colanceregeling in aanmerking kom.

Ja hoor, ....maar hij moest wel bij de desbetreffende dealer zijn gekocht en onderhouden met niet meer dan 150k op de klok en max.3 tot 4 jaar oud zijn.

In mijn geval komt dat slecht uit, woon in Belgie en heb de auto uit DL geïnporteerd via een tussenhandelaar welke leaseauto's doorverkocht.

 

Als ik al de verhalen lees en hoor, over de BKP blokken met die "geweldige Siekmens" injectoren vraag ik mij af of ik met die onzekerhied wil blijven rijden. Afgezien van de niet bepaald goedkope kosten van 4onbetrouwbare injectoren die kapot blijven gaan. :x

 

Mijn vraag is dan ook; vervangen jullie maar 1 injector of meteen alle 4 tot dat de volgende zich weer aanmeld.

Of is het misschien mogelijk om ipv het BKPblok met het meer betrouwbare BMP blok met de Bosch injectoren er in te bouwen . (als dat gaat ???) :?:

Of zijn er misschien nog ander alternatieven wat de betrouwbaarheid verhogen.

Weten jullie misschien nog adressen waar deze Siemsens injectoren voordelig te verkrijgen zijn?

Ik rij al meer dan 20jaar met veel plezier de VW modellen, waarvan dit model 3C het best bevalt.

Maar op deze manier komt er hoogst waarschijnlijk toch een einde het 3C verhaal. :cry:

 

Grtz, Sidney

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is een ECU om te programmeren naar Bosch of kun je niet beter de Bosch verstuivers of hele kop ergens van een sloop halen en heeft een andere ECU geen invloed op andere onderdelen van de auto?

 

Heeft iemand hier ervaring mee of blijft iedereen maar telkens voor een hoop geld de Siemens verstuivers kopen.

Wat ik al eerder zei, tis een super auto maar op die manier gaat de lol er toch vanaf. :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is een ECU om te programmeren naar Bosch of kun je niet beter de Bosch verstuivers of hele kop ergens van een sloop halen en heeft een andere ECU geen invloed op andere onderdelen van de auto?

 

Heeft iemand hier ervaring mee of blijft iedereen maar telkens voor een hoop geld de Siemens verstuivers kopen.

Wat ik al eerder zei, tis een super auto maar op die manier gaat de lol er toch vanaf. :|

 

ALS de kabelboom hetzelfde is dan zou je met een ECU en een kop etc uit moeten kunnen, een Siemens ecu omprogrammeren naar Bosch gaat niet denk ik. Maar ik zou die stap niet zetten.. aangezien je tegen veel problemen aan kan lopen en het zal ook kostbaarder zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En ik vraag me af of de andere componenten niet verschillen zoals:

- kleppen (Siemens 16, Bosch 8)

- nokkenas kleppen

- nokkenas pompverstuiver

- turbo, intercooler

- druksensor turbo, luchtmassameter

- oliepomp

- ontluchting kop

- tandempomp

 

De Siemens auto heeft geen roetfilter de Bosch wel, dus hoe kom je door de roetmeting?

 

Ik denk dat het verstandiger is dat als iemand een defecte verstuiver heeft wij deze opsturen naar een verstuiver specialist om te kijken wat er aan de hand is en hoe te repareren. Ik heb altijd begrepen dat het aan de electronische aansturing ligt. Ik kan met het voorval met de stuurkolom nog herinneren waarbij de gehele stuurkolom vervangen diende te worden. Dat is nu alleen maar het electrakastje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OK, de ECU om programmeren is geen verstandige optie. :(

 

Maar wat ik mij wel afvraag betreffende de betrouwbaarheid van de verstuivers is; hoe kan het dat sommige verstuivers achter elkaar kapot gaan in een relatief kort tijdsbestek.

Ik vraag mij af als de tandempomp en dus ook mijn verstuiver het heeft begeven na 174k en ik vervang de tandempomp, verstuiver, kabelboom,filters,olie en reinig het hele systeem, dan zou ik toch weer een hele tijd door kunnen gaan.

 

Dus, wat klopt hier niet met mijn logica :?::?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tandempomp en verstuivers hebben in ieder geval niets met elkaar te maken.

Op jouw verstuivers zit coulance dus het goedkoopst is het om deze te vervangen als ze kapot zijn.

 

De kabelboom zou ik wel preventief vervangen, dan kun je gelijk de nokkenas inspecteren en als je dit wil de verstuivers trekken om deze te bekijken.

Kabelboom kost 60 euro ex en een nieuwe afdichtingsset voor de verstuivers 100 euro voor 4 stuks ex.

 

Nieuwe oliefilter, nieuw dieselfilter, nieuw luchtfilter, nieuw intereurfilter en een slokkie nieuwe olie en hij is weer als nieuw.

 

Let erop dat na het verwijderen van de verstuivers ze nieuwe bouten gebruiken (zit in het setje). De bouten zijn zogenaamde rekbouten en mogen slechts eenmaal worden gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Klopt niet, heb mijn auto bij partij A gekocht geen VW dealer maar de reparatie wel door een VW dealer partij B, die hebben (de after sales manager) heeft de coulange credit (50%) geregeld dus laat je niet snel met een kluitje in het riet sturen

 

 

Hier ook hetzelfde. Had bij de dealer nog nooit een auto gekocht... :mrgreen: toch 50 % coulance na een beetje aandringen mijnerzijds!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden