Ga naar inhoud
  • 0

Comfort Module vervangen 3b Variant V6 Synchro


maxx007at

Vraag

Ik ben voornemens mijn CMM te vervangen daar deze in Noodprogramma staat en ik hem er niet uit krijg. :angry:

Weet iemand of de CMM gebruik maakt van de CAN-bus aanwezig in mijn auto? :book:

 

Ik heb er namelijk 1 liggen, maar weet niet of de auto waar deze uit komt ook een CAN-bus had. :?:

 

Is het zo dat de CMM opnieuw ingeleerd moet worden :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
nee, geen canbus, als je een module weer hebt van een station hoef je niks in te stellen, muv evt later aangepaste zaken zoals anti-carjack etc. en je AB moet je weer aanleren als je die org. hebt.

 

De CMM die ik heb is dus van een Sedan. Maakt dat uit :?:

 

Tevens heb ik inderdaad origineel AB en ik weet ook hoe ik deze moet inleren op de CMM. Moet ik nog andere zaken aanpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, maakt op zich niet uit alleen staat er dan een andere codering in de ccm, er zou 00259 in moeten staan en nu staat er denk ik wat anders in, maar dat maakt voor de werking in eerste instantie niet uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik ben voornemens mijn CMM te vervangen daar deze in Noodprogramma staat en ik hem er niet uit krijg. :angry:

...

 

Kan hierdoor trouwens ook mijn achteruit verlichting niet meer werken?

 

Ik heb namelijk gemeten bij de lamp en deze krijgt geen stroom als ik achterrij, terwijl hij dat wel zou moeten doen :(

 

Ik moet de bekabeling toch nakijken, gaat een andere kachel inbouwen eerdaags, dus dat is dan een mooie gelegenheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nee

Enig ander idee waardoor deze het dan niet meer zou kunnen doen? :?

 

Ik denk zelf aan bedrading dan of schakelaar op de bak :( , alhoewel ik niet weet of een automaat deze op de bak heeft, of in de (bak)computer :? .

 

Kan ook nog een zekering zijn, maar kan niet vinden welke het is :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb inmiddels alles eruit gehad en gecleaned. Zat gewoon corrosie op de stekker bij de CMM en op de CMM (mag ook wel, met 15 liter water onder de bestuurders stoel :angry::angry: )

 

Mijn achteruitrijlamp werkt echter nog steeds niet. :?

 

 

Ik heb gemeten op de draden van de achteruit verlichting, deze krijgen bij de lampen al geen stroom.

 

  1. Kan het resetten van de automaat helpen om deze weer aan de praat te krijgen?

  • Kan het aan een relais liggen?

 

Mijn MFD geeft wel aan dat hij in zijn achteruit staat. :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
en de zekering?

Als jij weet welke dit is, kan ik dit nakijken. Ik kan de zekering niet vinden, zolang ik niet weet welke. Graag een aanwijzing in de goede richting :wink:

 

Denk eraan als er wat stuk is bij je ik heb nu een automaat staan voor de sloop,wel een 2.5 tdi maar variant

heb er onderdelen bij die eraf komen. Auto moet totaal gestript

 

Ik heb ook een variant (zie onderschrift). :mrgreen:

Is deze ook een 4x4 (synchro dus) of niet? Maakt voor mij niet uit, maar als het een 4x4 is ben ik zeker geïnteresseerd in het differentieel van de achterkant. Anders kan ik de mijne ook ombouwen naar voorwiel aandrijving, maar dat is wel wat meer werk.

 

Ik wil graag eens bij je komen shoppen voor onderdelen. :D:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
bij een automaat zit een kastje met elektronika aan de zijkant van de bak. dit kasje zorgt ook voor de symbolen r/d/n enz in je dash.

deze gaat vaker kapot en is waarschijnlijk ook jouw probleem.

 

Maar als deze dan kapot is, kan het dan voor komen dat ik in mijn dash wel zie dat hij in zijn achteruit staat ® maar dat de lamp het niet doet?

Want dat is nu het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk eerder andersom. Je dashboard wordt door de electronica aangestuurd, je achteruitrijlicht wellicht door een old-fashion-schakelaar op de bak of de keuzehendel. Dan zou die kapot kunnen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat het iets met de bak zelf van doen heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Denk eerder andersom. Je dashboard wordt door de electronica aangestuurd, je achteruitrijlicht wellicht door een old-fashion-schakelaar op de bak of de keuzehendel. Dan zou die kapot kunnen zijn. Ik kan me niet voorstellen dat het iets met de bak zelf van doen heeft...

 

Ik weet het niet. Ik zie dus op mijn dash wel waar de keuzehendel op staat, maar de achteruitrijlamp brand niet. Krijgt ook geen stroom.

Voor zover ik heb kunnen zien loopt er maar 1 kabel naar mijn bak die 7 of 8 aderig is. Kan zijn dat er nog ergens eentje loopt, maar heb in mijn motorruim nog geen kabeltje gevonden wat er op lijkt. (Blauw met 2 dunne streepjes rood)

 

Ben wel aan het zoeken, heb nog 4 maanden voor de apk, dan moet hij werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden