Ga naar inhoud
  • 0

automatische achterklep 3BG variant


harrie1608

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou vandaag langs de vw dealer geweest en 2 van die poppers besteld. Ze gaan niet passen denk ik maar daar verzin ik wel wat op. Heb ook voor de gasveren gekeken maar die waren bij hun net zo duur per stuk als voor de 2 op internet. Morgen zijn de poppers binnen maar denk dat ik ze pas vrijdag middag kan afhalen.

Ik laat het weten.

 

Ps ze waren ongeveer 7 euro per stuk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja heb ze vandaag opgehaald. Als ik ze indruk zijn ze even groot als de orginele. Maar moet nog even kijken hoe ik ze ga vervangen. Het weer zit hier niet echt mee dus vandaag ook verder niet meer naar gekeken. Ga van de week verder aan de slag. Ik heb ook iemand gevonden die de achterklep zo in kan stellen dat hij open gaat ipv alleen van slot. Dus als ik die poppers er goed in krijg zie ik het nog gaan werken ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben vandaag nog even bij de vw dealer geweest. Dit maal in Goes of ze iets hadden om de boel te bevestigen. Maar volgens mij was het al te veel gevraagd dat ik richting de vw dealer reed. Zijn ze bij jullie in de buurt ook altijd zo tegenwerkend? Zowel in Goes als Middelburg. Als ik een nieuwe passat koop zou ik er zo voor naar Breda rijden.

 

Maar goed heb zelf nog zitten spitten en heb 1 van de orginele "klep-stoppers" er uit gehaald. Ik vreesde voor de ruimte maar ik kon nog meer weghalen en zag dat het gat dan diep genoeg is om de nieuwe poppers te plaatsen. Van de week rijd ik langs bij het bedrijf van mijn vader om te kijken of ze hier iets voor kunnen maken. Nu is het nml van plastic en dat lijkt me niet sterk genoeg dus dacht aan aluminium of staal om hier iets voor te maken.

 

Dan zal ik weer laten horen hoe dat is geworden. Als het makkelijk te doen is zal ik er meer maken zodat anderen eventueel kunnen volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou vandaag langs gereden bij mijn vader en er wordt wat gemaakt om de poppers te bevestigen. Vrijdag heb ik pas weer tijd om het op te halen.

Het is heel simpel. Het bevat een plaatje en een stukje pijp en een M16 ring. Meer niet. Dit maken ze voor me aan elkaar en dan moet ik alleen nog even nieuwe bevestigings punten hebben. Die haal ik vrijdag gelijk ook even.

 

Van de week nog eens proberen met een weger hoeveel kilo hij nou moet tillen meer. Dit ga ik doen met een visweger zodat ik er aan kan trekken en zie hoeveel kilo hij aan geeft als hij open gaat.

 

De huidige geeft als het goed is 500N wat staat voor 51 kilo als ik het goed heb.

En die van de A6 is 635N wat staat voor 65 kilo. Een verschil van 14 kilo. Kijken of dit genoeg is.

Dit gaat ook pas vrijdag dus ik probeer dan nog wat van me te laten horen.

 

Ik zal ook wat foto's maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De poppers zitten er in. En het werkt precies zoals bedoeld. Maar ik ben na een berg berekeningen tot de conclusie gekomen dat de gasveren niet de goede positie hebben om de klep open te duwen. Ipv naar buiten, duwen de gasveren naar beneden. Dus er zal toch iets moeten komen wat de klep naar buiten stuurt naast de gasveren. Het mag ook niet te veel spanning geven want anders krijg je hem niet meer fatsoenlijk dicht.

 

Iemand nog een idee?

Ik denk dat we deze optie anders helaas kunnen vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, de gasveren staan eerst naar onder gericht en helpen dus in het begin niet mee om de klep open te duwen. Je moet dus of een eerste beweging vanuit de draaipunten zien te krijgen of het zoeken in het werken met rotatie contragewichten. Ik weet dat er toepassingen zijn met 2 tandwielen en een opgewonden veer waarbij de veerspanning van de op spanning staande, opgewonden veer het andere tandwiel aandrijft. Je spant de veer door het sluiten van de klep. Kost dan weinig extra kracht.

 

Even heel simpel gedacht is dat een beetje het principe zoals je dat bij zelf dichttrekkende laden ziet (keuken / badkamerkast). Je zou moeten kijken of je daar inbouwruimte voor hebt. Ik heb verder nog niet gezocht naar een compact formaat, maar mogelijkheden zijn er dan wel.....

 

Andere optie is dat je vanuit de klep vergrendeling een naar buiten stuwende beweging krijgt m.b.v. een servo o.i.d.. Die zou je aan kunnen sturen met de slotvergrendeling. Slot eraf > servo stuwt naar buiten en duwt klep over het eerste dode punt heen waarna de gasveren het overnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gaat die klep nu niet loeihard open, nu je die gasveren van een a6 erin hebt (635nM ipv 500nM)?

 

Rens

 

Even goed doorredeneren Rens: Klep gaat eerst helemaal niet open omdat die veren naar onder gericht zijn en de klep niet over het eerste dode punt heenstuwen. En die paar Nm extra maken er echt geen "springplank" van.... :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden