Ga naar inhoud
  • 0

Vreemd stuurgedrag Passat.


voyager

Vraag

Het probleem is wat vreemd uit te leggen. Welnu, zodra je een bocht begint te nemen (boven de 60kmh) lijkt het wel alsof je meer in moet sturen als voorheen het geval was. Dus je stuurt de bocht in, maar het is dan net alsof je meer in moet sturen (corrigeren) als voorheen.

Hij lijkt dus weg te glijden, maar in werkelijkheid is dat niet zo. Verder in de bebouwde kom merk ik het niet. Scherpe bochten gaan ook goed.

 

Mvg. voyager

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nope... dat hoeft niet....

Bij mijn 3B is het nl zo dat als ik over een weg met "kinderkopjes" rijd ik de wiel ophanging hoor rammelen en als ik een oprit of drempel oprijd hoor en voel ik het ook.

Maar een kuiltje in de weg of een put voel ik niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

OEI. Daar schrik ik wel even van hoor. Maar daarintegen merk ik totaal geen problemen tijdens ritten in het dorp alwaar je toch behoorlijk veel en redelijk scherp moet sturen. Hier zou je dan toch juist problemen met de stuurbekrachtiging verwachten? Verder zou dat inhouden dat de hydrauliekpomp niet lekker meer is? Of slipt? Voor dat ik hier verder mee ga even graag wat meer info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vrinden, na enig speurwerk en veel hulp en goede tips gevonden. Het bleek simpeler te zijn dan ik dacht! Het stuurhuis zat wel vast, maar niet vast genoeg! Hierdoor schoof hij, vooral bij bochtwerk bij wat hogere snelheden iets op waardoor het vreemde stuurgedrag. Nog wat vaster gezet dus en het probleem is over. Allen nog dank voor het meedenken.

_________________

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voyager

Ben wat laat met mijn vraag maar ben nieuw op de site. Hoe ben je bij de bouten van het stuurhuis gekomen . met de auto op een brug of boven een smeerput? Ik ben eens aan het kijken geweest maar ze lijken me erg verscholen te zitten. Wil nl. ook eens kijken of ze bij mijn passat wel goed vastzitten. Ik heb een smeerput.

 

Wicher

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Voyager

Ben wat laat met mijn vraag maar ben nieuw op de site. Hoe ben je bij de bouten van het stuurhuis gekomen . met de auto op een brug of boven een smeerput? Ik ben eens aan het kijken geweest maar ze lijken me erg verscholen te zitten. Wil nl. ook eens kijken of ze bij mijn passat wel goed vastzitten. Ik heb een smeerput.

 

Wicher

 

Ik had ook het probleem dat het stuurhuis loszat. Ik ben er mee naar de dealer geweest en even meegekeken bij het repareren. Rechts zit de bout onder de accu. Waar die links zit heb ik niet kunnen zien, maar ik denk dat ie op de zelfde hoogte zit. Je moet de accu even demonteren en dan kun je erbij met een 16 dopsleutel dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb de accu er alk uit gehad omdat ik deze handelwijze in de vraagbaak van olyslager zag staan. Zag echter maar 1 bout zitten en die was zeker kleiner dan 16 mm ,het kan hem wel zijn wellicht maar die zat wel vast Waar de linker bout dan moet zitten weet ik niet. En volgens Olyslager moet er ook nog een bout van onderen zitten maar daar kom je waarschijn lijk moeilijk bij, zal nog eens speuren.

 

Wicher

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden