mrkilmister Geplaatst 6 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 6 november, 2010 Beste leden, Sinds een paar dagen heb ik een vreemde storing in mijn Passat 3C uit juni 2005. Tot nu toe heeft hij 4 x bij het starten een storing aangegeven van het stuurslot. Tenminste...dat denk ik. Het lampje van een stuurtje gaat dan rood branden en er klinkt een signaal. Dan verschijnt er in beeld : Lenkung Storing. Boekje erbij gepakt, en dan blijkt het om het stuurslot te gaan. naar de dealer toe geweest, die me vertelde dat het een kastje is wat aan de stuurkolom zit. Deze kan vervangen worden a 60,- euro.....maar dan moet wel de hele stuurkolom eruit ! het schijnt wel een bekend VW probleem te zijn met de eerste modellen uit 2005-2006. Is er iemand die er ervaring mee heeft, of die me tips kan geven? Thanx, Groeten Raymond Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BlackPassat Geplaatst 3 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 3 februari, 2014 Verrek, die storing treedt bij mij ook sinds een week of twee af en toe op. Sleutel eruit en erin en hij doet het weer (maar voor hoelang?) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 4 februari, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 4 februari, 2014 Verrek, die storing treedt bij mij ook sinds een week of twee af en toe op. Sleutel eruit en erin en hij doet het weer (maar voor hoelang?) Gewoon effe uitlezen,storing wordt opgeslagen, ook na reset. wanneer je deze foutmelding hebt: Adres 25: Startblokkering Labels: 3C0-959-433-25.lbl Onderdeelnr. SW: 3C0 959 433 K HW: 3C0 959 433 K Component: IMMO 038 0367 Revisie: 00038000 Serienummer: VWZCZ000000000 Dealer #: WSC 131071 1023 2097151 VCID: 326018CED45D Onderdeelnr.: 3C0 905 861 C Component: ELV 023 0350 3C0905861C ELV 023 0350 1 Fout Gevonden: 02811 - Regelapparaat voor elektrische stuurkolomvergrendeling (J764) 014 - Defekt - Geregeld Freeze frame: Fout Status: 00101110 Fout Prioriteit: 1 Fout Frequentie: 1 Reset Teller: 126 KM-stand: 197011 km Tijd Indicatie: 0 Datum: 2000.00.00 Tijd: 08:25:24 Zo ja? dan.....welkom bij de "club" Goede bericht is dat het vervangen nu vele malen "goedkoper" is dan 3-4 jaar geleden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 geertd Geplaatst 9 maart, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 9 maart, 2014 Ook ik had het roemruchte stuurslot probleem. Deze hele draad doorgelezen, internet afgestruind, en toen besloten de poging te wagen de module te repareren. Module opengemaakt, zitten 2 microswitches op de print, deze doorgemeten. Een van de maak-kontakten van de microswitch kwam niet meer op 0 ohm (dan weer 1,2 tot wel 4 ohm toe). Heb op eBay de microswitches gevonden, en ze beiden vervangen, de module functioneert weer als vanouds mvrgr Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Yuba Geplaatst 16 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2014 Bij mij begon het een paar weken geleden, sleutel erin niet willen starten pas bij de tweede of derde keer. Display gaf aan beweeg het stuur en het stuurlampje knipperde oranje gebeurde soms 1 keer per week soms meer. Vermoede al de module die vervangen moest worden naar de dealer voor 295,- is het probleem verholpen 115,- module 40,- Uitlezen 40,- Diagnose arbeidsloon 100,- Reparatie Arbeidsloon Zoiets was het ben benieuwd wat het volgende is wat er aan gaat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 16 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 16 juli, 2014 Wellom op het forum Yuba. Fijn dat het verholpen is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatBlueTDI2.0 Geplaatst 13 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2014 Hello all, Iemand in de buurt van Nijmegen die me kan helpen onderzoeken of repareren / solderen microswitches mogelijk is bij mij ? Mijn bouwjaar is 2009, dus dit probleem lijkt bij alle bouwjaren (nog) voor te komen (?). Mijn module is "AR" type. Dacht dat die al wel "probleemvrij" zou zijn Address 25: Immobilizer Labels: 3C0-959-433-25.clb Part No SW: 3C0 959 433 AR HW: 3C0 959 433 AR Component: IMMO 043 0383 Revision: 00043000 Serial number: VWZCZ000000000 Shop #: WSC 131071 1023 2097151 VCID: 7AF1EC3135C4789 Part No: 3C0 905 861 G Component: ELV 027 0380 3C0905861G ELV 027 0380 2 Faults Found: 02823 - Requirements for Locking the Steering Column Lock not met 000 - - - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00100000 Fault Priority: 7 Fault Frequency: 1 Reset counter: 125 Mileage: 121296 km Time Indication: 0 Date: 2125.14.18 Time: 11:50:01 02861 - Electronic Steering Column Lock Check Sum Error 008 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101000 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 2 Reset counter: 159 Mileage: 121296 km Time Indication: 0 Date: 2125.14.18 Time: 11:49:50 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Lucas Geplaatst 13 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2014 Je hebt een G module, deze gaan inderdaad ook stuk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PassatBlueTDI2.0 Geplaatst 13 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 oktober, 2014 Hi Lucas, Dus repareren waarschijnlijk geen optie, beter vervangen ? Welk type moet ik hebben ? K ? Gr,. Paul Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PEKI65 Geplaatst 28 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 28 oktober, 2014 Wat kost het vervangen van de electronica nu?en waar... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 28 oktober, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 28 oktober, 2014 Wat kost het vervangen van de electronica nu?en waar... Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd. Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic. Veel leesplezier. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rich passat Geplaatst 10 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 januari, 2015 Hoi ik ben volgens mij nu ook aan de beurt ,contact aan eerst geel en dan rood lampje van het stuurlampje. Dan heb ik drie x gehad na het starten dat de motor weer uitging , nu kan ik m nog steeds starten maar hoelang gaat het nog goed. is er iemand die zou kunnen en willen in de buurt van Zaandam die de passat kan uitlezen voor mij? Graag zou ik van jullie willen weten waar ik het beste naar toe kan gaan , ook ivm met de koste. alvast bedankt richard Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 PEKI65 Geplaatst 10 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 10 januari, 2015 http://www.vagtechniek.nl/index.php?main_page=index 240 EVRO REPARATIE Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rich passat Geplaatst 11 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 11 januari, 2015 Hoi PEKI65 alvast bedankt voor de tip ,maar het is toch wel een stuk rijden voor mij. zijn er nog leden die wat weten in Noord Holland of omgeving ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 14 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 14 januari, 2015 Hoi PEKI65 alvast bedankt voor de tip ,maar het is toch wel een stuk rijden voor mij. zijn er nog leden die wat weten in Noord Holland of omgeving ? Hartog tuning in Alkmaar, die is wel handig met auto electronica........... (understatement) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ThomasTDI Geplaatst 14 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 14 januari, 2015 Bij de dealer was ik 295 kwijt. Wacht niet te lang want hij kan er zomaar mee stoppen. Hij ging van heel af en toe weigeren naar ineens niet meer starten.... en dan sta je... Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 passat b6 marko Geplaatst 14 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 14 januari, 2015 Bij de dealer was ik 295 kwijt. Wacht niet te lang want hij kan er zomaar mee stoppen. Hij ging van heel af en toe weigeren naar ineens niet meer starten.... en dan sta je... Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk Ik heb gehad dat hij op de Duitse snelweg blokkeerde, dan schijt je toch even in je broek als de 190 rijd en je stuur blokkeert ineens prijzen zijn wel degelijk gezakt, ik was de eerste keer bijna €700 kwijt en 2e keer bij vagtechniek toen der tijd €325 maar dan praten we ook over 2 jaar geleden bijna Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Gast Fappie Geplaatst 14 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 14 januari, 2015 Zo ver rijden is Vagtechniek Nuenen nou ook weer niet, en dan woon ik nog een stukje verder weg dan Zaandam Ik maak er altijd een leuke zaterdag van en hou na reparatie altijd nog wat centjes over. En het mooiste van allemaal, weet dat het er met zorg aan mijn Passie gesleuteld word, en daar heb ik wel wat km's voor over Ik denk dat vele mensen dat ook met Jos hebben Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 14 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 14 januari, 2015 Het vervangen en aanmelden is een klusje van 2 uur, op wachten met een bak koffie, bovendien is de Passat gebouwd om kms te vreten..... Toen deze reparatie in NL nog erg duur was, 3 jaar geleden, ben ik er voor naar duitsland gereden en dat kostte mij maar een middag. Nu lekker in NL laten repareren met een stukkie rijden! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 comfortcruiser Geplaatst 15 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 15 januari, 2015 Heb t vermoeden dat ik ook aan de beurt ben.... Gisteren starten rij 2 minuten slaat ie af... Moeilijk aan de praat te krijgen met overigens geen melding of lampje aan. Thuis uitgelezen niks aan de hand. Gelijk ff gekeken wat voor module erin zit: Address 25: Immobilizer Labels: 3C0-959-433-25.CLB Control Module Part Number: 3C0 959 433 AR HW: 3C0 959 433 AR Component and/or Version: IMMO 043 0383 Software Coding: Work Shop Code: WSC 131071 1023 2097151 Additional Info: 3C0905861G ELV 027 0380 Additional Info: Geraet 2097151 VCID: 7AFB1463352A82CEDA7-802F Een G dus... Daarna ff output test gedaan en meteen een foutcode : 1 Fault Found: 02823 - Requirements for Locking the Steering Column Lock not met 000 - - Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 7 Fault Frequency: 1 Reset counter: 30 Mileage: 189338 km Time Indication: 0 Date: 2001.14.00 Time: 16:47:07 Fault kunnen clearen en kwam niet meer terug. Vanmorgen ff gestart en gereden niks aan de hand... Overigens komt de 3Cuit 2009 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 rich passat Geplaatst 31 januari, 2015 Rapporteer Share Geplaatst 31 januari, 2015 verleden week bij de dealer laten maken voor 250 eurie , probleem is weer opgelost. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 EdgarPassat Geplaatst 1 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 1 februari, 2016 (aangepast) Vandaag de stuurkolom uitgebouwd en de ELV gerepareerd/gesoldeerd met behulp van dit forum. Storing verholpen: alles doet het weer! Bizar om te zien dat er op de printplaat gewoon géén soldeer zat! Heb een fraaie close-up erbij gezet. Sleutelen was een eitje. Wel de accu loshalen om ellende te voorkomen! (en een permanent VW logo op je voorhoofd als je airbag raar gaat doen...). Hierbij een link naar de foto's in de hoop dat ik ook weer iemand op weg kan helpen! http://1drv.ms/23FdMZG 2 februari, 2016 aangepast door EdgarPassat 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 2 februari, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 2 februari, 2016 @@EdgarPassat Welkom op het forum! Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd. Je kunt jezelf en je passat voorstellen in het Ik ben.....En ik rij..... topic. Bent u blij met onze hulp, steun dan de club. Zo word je Full Member Veel leesplezier namens het moderatorteam. Mooi dat het is opgelost Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VWman Geplaatst 8 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 8 augustus, 2016 Dag mensen...ik ben nieuw op het forum,Dennis is de naam,samen met de passat 2.0 tdi 125kw uit 2007 vormen we een team. Ook ik had last,met starten/contact/stuurslot/module..dacht ik! Ik had een beetje pech met de motor,balans assen van de oliepomp kapot,geen olie in het blok en turbo,dus alles laten reviseren,en zelf terug gebouwd. Plotseling begon hij raar te starten,en soms te klikken ,en later helemaal niets meer.Wel contact,en het stuurslot dat los kwam,maar verder helemaal niet meer willen starten,zo doende ben ik nu hier! Wat blijkt vandaag..ik haal het luchtfilter en de accu nog maar weer eens los,voordat ik de stuurkolom eruit ging trekken,zit de stroomkabel van de startmotor los!!!!..maar alle symtomen verder van wat hier allemaal beschreven is! Ik ben een blij man,morgen wordt de software opnieuw aangepast,want ik heb m'n roetfiter eruit gehaald(wat helemaal niet nodig bleek)moet dus dat hele systeem worden uitgezet,domme actie van me dus. Het blijkt dat de auto met CMD flashtec is geschreven,en dat moet opnieuw worden gedaan ofzo.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 BARRY_TDI Geplaatst 8 augustus, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 8 augustus, 2016 @@VWman Welkom op het forum. Als ik je een suggestie mag doen dan zou ik een eigen voorstel topic maken 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 edwin1973 Geplaatst 2 december, 2016 Rapporteer Share Geplaatst 2 december, 2016 Beste leden. Je mag mij ook op de lijst zetten. Heb sinds een week de volgende melding op mijn dash: Steering column lock defective. Als ik google wordt ik weer niet vrolijk. Het gaat ( op de nette manier) minimaal 250 euro kosten. Ga m maandag even uitlezen (collega heeft een vcds). Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
mrkilmister
Beste leden,
Sinds een paar dagen heb ik een vreemde storing in mijn Passat 3C uit juni 2005.
Tot nu toe heeft hij 4 x bij het starten een storing aangegeven van het stuurslot.
Tenminste...dat denk ik.
Het lampje van een stuurtje gaat dan rood branden en er klinkt een signaal.
Dan verschijnt er in beeld : Lenkung Storing.
Boekje erbij gepakt, en dan blijkt het om het stuurslot te gaan.
naar de dealer toe geweest, die me vertelde dat het een kastje is wat aan de stuurkolom zit.
Deze kan vervangen worden a 60,- euro.....maar dan moet wel de hele stuurkolom eruit !
het schijnt wel een bekend VW probleem te zijn met de eerste modellen uit 2005-2006.
Is er iemand die er ervaring mee heeft, of die me tips kan geven?
Thanx, Groeten Raymond
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
43
22
18
12
Popular Days
25 aug
10
2 jan
9
20 sep
8
5 jan
7
Top Posters For This Question
Willem nunspeet 43 posts
Vdub 22 posts
nijmor 18 posts
Riconl 12 posts
Popular Days
25 aug 2012
10 posts
2 jan 2011
9 posts
20 sep 2013
8 posts
5 jan 2011
7 posts
Popular Posts
BARRY_TDI
@@VWman Welkom op het forum. Als ik je een suggestie mag doen dan zou ik een eigen voorstel topic maken
JoeriVdH
Een week geleden kreeg ik de melding "Stuurslot defect" en meteen daarna de melding "Start/Stop systeem defect". Hij startte wel, maar legde de motor zelf weer stil en probeerde dan ook zelf ter
EdgarPassat
Vandaag de stuurkolom uitgebouwd en de ELV gerepareerd/gesoldeerd met behulp van dit forum. Storing verholpen: alles doet het weer! Bizar om te zien dat er op de printplaat gewoon géén soldeer zat! He
Posted Images
326 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten