mrkilmister Geplaatst 6 november, 2010 Rapporteer Share Geplaatst 6 november, 2010 Beste leden, Sinds een paar dagen heb ik een vreemde storing in mijn Passat 3C uit juni 2005. Tot nu toe heeft hij 4 x bij het starten een storing aangegeven van het stuurslot. Tenminste...dat denk ik. Het lampje van een stuurtje gaat dan rood branden en er klinkt een signaal. Dan verschijnt er in beeld : Lenkung Storing. Boekje erbij gepakt, en dan blijkt het om het stuurslot te gaan. naar de dealer toe geweest, die me vertelde dat het een kastje is wat aan de stuurkolom zit. Deze kan vervangen worden a 60,- euro.....maar dan moet wel de hele stuurkolom eruit ! het schijnt wel een bekend VW probleem te zijn met de eerste modellen uit 2005-2006. Is er iemand die er ervaring mee heeft, of die me tips kan geven? Thanx, Groeten Raymond Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 18 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2011 Ik denk dat ik binnenkort ook aan de beurt ben, was deze week een paar dagen in België, 's ochtends starten in de mist rond het vriespunt en alle lampen gingen branden, stuurwiel ging effe heen en weer en het contactslot was DOOD! Zag me alweer op een auto ambulance naar garage "Guyke" worden afgesleept o.i.d. Sleutel eruit gehaald, paar minuten gewacht en alles deed het weer, mijn auto staat altijd in een droge garage en nu had een nacht in een koude vochtige omgeving gestaan, typisch de klachten zoals in deze topic beschreven. Net thuis maar effe uitgelezen met de volgende meldingen: dres 01: Motor Labels: Redir Fout! Onderdeelnr. SW: 03G 906 018 HW: 03G 906 018 Component: R4 2.0l PPD1.1 G 9970 Revisie: --H01--- Serienummer: VWZCZ000000000 Codering: 0000072 Dealer #: WSC 00409 211 98207 VCID: E2C0288E44DE 1 Fout Gevonden: 17978 - Motorregelapparaat geblokkeerd P1570 - 008 - Onaannemelijk signaal - Geregeld Freeze frame: Fout Status: 00101000 Fout Prioriteit: 4 Fout Frequentie: 1 Reset Teller: 53 KM-stand: 210764 km Tijd Indicatie: 0 Datum: 2000.00.00 Tijd: 09:41:12 Freeze frame: t/min: 96 /min Tekst: 0 Nm Snelheid: 0.0 km/h Tekst: 0.0 % Voltage: 9.27 V Bin. bits: 01011001 Bin. bits: 00000000 Gereedheid: N/A Adres 25: Startblokkering Labels: 3C0-959-433-25.clb Onderdeelnr. SW: 3C0 959 433 K HW: 3C0 959 433 K Component: IMMO 038 0367 Revisie: 00038000 Serienummer: VWZCZ000000000 Dealer #: WSC 131071 1023 2097151 VCID: 326018CED4BE Onderdeelnr.: 3C0 905 861 C Component: ELV 023 0350 3C0905861C ELV 023 0350 2 foutcodes gevonden: 02815 - Elektr. stuurkolomvergr. voedingsspanning vergrendelingsmotor 002 - Onderste grenswaarde onderschreden - Geregeld Freeze frame: Fout Status: 00100010 Fout Prioriteit: 4 Fout Frequentie: 1 Reset Teller: 93 KM-stand: 210764 km Tijd Indicatie: 0 Datum: 2000.00.00 Tijd: 09:41:16 02811 - Regelapparaat voor elektrische stuurkolomvergrendeling (J764) 014 - Defekt - Geregeld Freeze frame: Fout Status: 00101110 Fout Prioriteit: 1 Fout Frequentie: 2 Reset Teller: 94 KM-stand: 210764 km Tijd Indicatie: 0 Datum: 2000.00.00 Tijd: 09:41:24 Nu werkt alles weer maar ik kan de foutcodes ook niet wissen, twijfel nu of ik eerst de oplossing van Nijmor moet gaan proberen of naar een dealer. Het zal ongetwijfeld terugkomen, heb me nog niet echt verdiept in het demonteren van de stuurkolom, tsja wat een Kl-te auto dat je carterpannen en stuurkolommen moet slopen om te kunnen blijven rijden. Vertrouwen in Passat is toch weer redelijk geknakt deze week! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 nijmor Geplaatst 18 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2011 Willem, Ik ben er wel ervaren mee... kan wel een en ander voor je betekenen....... solderen die hap de dealer sponseren kan altijd nog... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 18 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2011 Nijmor, Erg bedankt voor je aanbod! Zal dit het weekend even laten bezinken, heb nu even genoeg van die 1500 kg plastic, rubber, oud ijzer en klote printplaten ( grapje..) Zal je wel een PB'tje sturen wanneer het op solderen etc aankomt! P.S. Vw is wel op de goede weg, sinds ik mijn RNS 510F heb (echt geweldig navigatie systeem|) krijg ik tijdens het gebruik van VCDS een melding op het navigatiesysteem dat er een diagnose scan wordt gemaakt! Dit is nu echt informatie waar je als gebruiker wat aan hebt................. Mvg Willem Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 nijmor Geplaatst 18 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2011 ok... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 18 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 18 november, 2011 Nog een alternatief voor het huidige stuur-/ contactslot van een Passat 3C, net zo onbetrouwbaar maar wel veul goedkoper........voor het echte Passat gevoel... http://www.facebook.com/video/video.php ... 8488658110 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 24 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2011 Hedenochtend: Pieeeeeeeeep...........kreeg direct een gevoel van: Sh#t, wat nu weer. Ja hoor, iets met een stuurgedoe, kon nog wel starten na 2x sleutel in en uit. Op het werk even de stekker erin: Address 25: Immobilizer Labels: 3C0-959-433-25.clb Part No SW: 3C0 959 433 R HW: 3C0 959 433 R Component: IMMO 042 0383 Revision: 00042000 Serial number: VWZCZ000000000 Shop #: WSC 131071 1023 2097151 VCID: 3972C45109C2 Part No: 3C0 905 861 G Component: ELV 027 0380 3C0905861G ELV 027 0380 1 Fault Found: 02825 - Supply Voltage for Electronic Steering Column Lock Motor 014 - Defective - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00101110 Fault Priority: 4 Fault Frequency: 1 Reset counter: 37 Mileage: 74209 km Time Indication: 0 Date: 2011.11.24 Time: 06:28:44 Deze fout heb ik nog niet eerder voorbij zien komen in dit topic (02825) Ff op de Speek pagina gespiekt: Elektrische Vergrendeling Stuurkolom, voedingsspanning motor Dat zou dus wel door hoerige solderingen op de print kunnen komen. Iemand een handleiding "how to rip out a stuurkolom"? of is dat redelijk "straight forward"? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 24 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2011 Rolf, Fouten zitten wel in de 28- serie, zou me niet al te veel zorg maken dat ie het morgen niet doet, heb nu zelf sinds mijn storing 8 dagen geleden geen problemen gehad, maar wil het wel oplossen. Wat ik niet meer doe is de voorwielen scheef zetten of tegen een stoeprand, toen het bij mij gebeurde stond die met de wielen scheef tegen een stoeprand en zat er waarschijnlijk ook spanning op de stuurslotpen, dat kun je in ieder geval zelf voorkomen. Het uitbouwen van de stuurkolom is behalve tijdrovend niet al te moeilijk, maar moet mezelf nog even verdiepen in het uitboren van de module zoals Nijmor dat gedaan heeft, daar zijn geen fotootjes van, zal Nijmor hier nog over benaderen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 nijmor Geplaatst 24 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2011 Dat uitboeren is niet anders dan breekbouten de kop eraf boren... Binnen 2uur is het gedaan.. Een beetje gezond sleutel verstand en achtergrond info kom je heel ver.. Maar als eerste de accu los zodat je de airbag kabels los kan halen.... Want je wilt niet eindigen met een fluittoon in je oren en stof op je neus.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 24 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2011 Ach Rolf is een explosie wel gewend.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 24 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 24 november, 2011 Rolf, Wanneer ik naar jouw km stand kijk.... weet niet hoe oud jouw Passat is maar bij mij zou die met deze km stand 2 jaar oud zijn, zou je dan niet een poging op garantie kunnen doen. Weet niet of erbij jou in een straal van 100 km een Noorse VAG dealer is? De meeste rijders op deze topic hebben de 200 k al overschreden toen ze dit probleem kregen. Nooit geschoten is....... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hanspans33 Geplaatst 27 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2011 Bij mij helaas met af en toe dezelfde problemen. Gisteravond weer de melding 'steering column lock defect'. Zoals bij anderen ook het geval was na 2 keer sleutel erin, sleutel eruit deed hij het uiteindelijk weer. Vorige week was ik hiervoor al naar de dealer geweest. Zij wilden eerst een nieuwe accu plaatsen (op leenbasis), om uit te sluiten of dit de oorzaak van het probleem zou kunnen zijn. Nu helaas dus, met nieuwe accu, nog steeds hetzelfde probleem. Wat ik me alleen afvraag, is of het bij dit probleem hoort dat de auto vervolgens heel erg moeizaam start, ook als je niet de melding 'steering column lock defect' krijgt. Hij lijkt heel sloom te zijn, een paar seconden niet op gang te krijgen zijn, waarna hij uiteindelijk toch aanslaat. Is dit probleem bekend bij het stuurslotdefect, of is hier waarschijnlijk een ander probleem de oorzaak van? Ik hoop dat jullie hier wat over kunnen zeggen, want na €6.500,- kosten in 2 maanden na aanschaf, ben ik wel een beetje klaar met de onvoorziene kosten... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 27 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2011 Jeminee, dan ben je wel aan de beurt geweest in 2 maanden! Vwb jouw vraag: ik zie geen relatie tussen slecht starten en jouw stuurslotmodule probleem wanneer je geen melding krijgt. Wanneer er storing optreedt waar jouw ECU even geen raad mee weet dan wordt ook de motor uitgeschakeld om schade te voorkomen tot dat de ECU het zelf, of erger, de garage het heeft opgelost. Maar dan zou hij m.i. het contactslot dood moeten zijn en kun je dus ook niet starten. De elektronica van de 3C begint zo langzamerhand op Rocket Science te lijken..... Jouw dealer zou het probleem moeten kunnen uitlezen of een forumlid in de buurt, kijk even op de lijst op de startpagina. Bij een stuurslotprobleem wat jezelf niet op kunt lossen loont het de moeite om rond te gaan shoppen bij verschillende garages, zit nog al wat prijsverschil in. Kijk maar eens naar de reacties in deze topic van de diverse stuurkolom "gedupeerden" Hoop dat je ook nog wat rijplezier gaat beleven aan die bak! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 27 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2011 is het slechte starten ook bij koude motor, of alleen bij warm? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hanspans33 Geplaatst 27 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2011 Oh ja, dat was ik vergeten te vermelden. Mijn indruk is dat het aanzienlijk slechter gaat bij een koude motor. Wanneer de motor warm is, doen de problemen zich aanzienlijk minder voor. Wat zegt dit jullie? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat03 Geplaatst 27 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2011 Hier ook problemen met stuurslot. Boel maar uitgebouwd en aan het solderen geweest. Nu een paar dgn geen storing meer, afwachten dus. Was wel slecht gesoldeerd zeg. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 27 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 27 november, 2011 brandstoffilter vervangen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Hanspans33 Geplaatst 28 november, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 28 november, 2011 Is bij mij nog niet gebeurd volgensmij. DSG- en oliefilter al wel. Zou dat de oorzaak kunnen zijn van het moeilijk starten als 'ie koud is en bijna probleemloos starten als 'ie warm is? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 nijmor Geplaatst 5 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 5 december, 2011 Hier ook problemen met stuurslot.Boel maar uitgebouwd en aan het solderen geweest. Nu een paar dgn geen storing meer, afwachten dus. Was wel slecht gesoldeerd zeg. Het werkt goed he!!! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Nitro68 Geplaatst 6 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 6 december, 2011 Rolf, Wanneer ik naar jouw km stand kijk.... weet niet hoe oud jouw Passat is maar bij mij zou die met deze km stand 2 jaar oud zijn, zou je dan niet een poging op garantie kunnen doen. Weet niet of erbij jou in een straal van 100 km een Noorse VAG dealer is? De meeste rijders op deze topic hebben de 200 k al overschreden toen ze dit probleem kregen. Nooit geschoten is....... Is uit eind 2006.......... Storing is niet terug gekomen tot nu toe. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Willem nunspeet Geplaatst 6 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 6 december, 2011 Bij mij is de storing ook (nog niet) teruggekomen, houd het solderen nog effe in mijn achterhoofd, kan altijd nog. Dilemma is dat ik niet zeker weet wat nu de oorzaak van de storing geweest is, dat de zaak slecht gesoldeerd is geloof ik onmiddellijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Kanerr Geplaatst 6 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 6 december, 2011 Volgens mij heb ik er ook last van Wie o wie kan me helpen met uitbouwen en solderen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Esselink Geplaatst 6 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 6 december, 2011 Beste andere forum leden, Zoals de meeste heb ik ook problemen met mijn stuurkolom. Heb een en ander rond gebeld en de dealers hier in de buurt (omgeving apeldoorn) willen geen prijs opgeven van te voren. Goedkoopste begint bij 350 euro en loopt op tot ruim 1000 euro!!onder uiteindelijke prijsgarantie. Na een poosje aangekeken te hebben heb ik gebeld met wat Duitse VW dealers in Gronau. Daar heb ik een dealer gevonden die het voor 250 euro gegarandeerd doet!! Ben vandaag heen geweest voor reparatie, super netjes geholpen en was voor 250 euro klaar. Wat hebben ze gedaan: stuurkolom in en uitgebouwd, stuurslot vervangen, stuurkolom opnieuw ingelezen. Hebben zelfs nog nagekeken of ze in Duitsland nog coulance konden krijgen, maar helaas. Mijn Passat is van januari 2006, heeft 100.000 km gelopen en is een 2.0 tfsi. Het gaat om de volgende dealer: Brockhues en Engelke http://www.brockhues-engelke.de Is een Skoda dealer met een officieel VW service punt erbij. Voor iedereen die twijfelt, succes. Jeroen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Passat03 Geplaatst 6 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 6 december, 2011 Hier ook problemen met stuurslot.Boel maar uitgebouwd en aan het solderen geweest. Nu een paar dgn geen storing meer, afwachten dus. Was wel slecht gesoldeerd zeg. Het werkt goed he!!! Yep, tot nu toe nog toppie. Had al wel een nieuwe stuurslot gehaald, ligt nu werkloos. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 6 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 6 december, 2011 Kijk nou ff voor 250 euro Klaar en nog oem onderdeel ik weet in DE je auto voor een onderhoud beurt in veel goedkoper en de onderdelen ook ff dat is mooi dat het opgelost is Groetjes Fai Beste andere forum leden, Zoals de meeste heb ik ook problemen met mijn stuurkolom. Heb een en ander rond gebeld en de dealers hier in de buurt (omgeving apeldoorn) willen geen prijs opgeven van te voren. Goedkoopste begint bij 350 euro en loopt op tot ruim 1000 euro!!onder uiteindelijke prijsgarantie. Na een poosje aangekeken te hebben heb ik gebeld met wat Duitse VW dealers in Gronau. Daar heb ik een dealer gevonden die het voor 250 euro gegarandeerd doet!! Ben vandaag heen geweest voor reparatie, super netjes geholpen en was voor 250 euro klaar. Wat hebben ze gedaan: stuurkolom in en uitgebouwd, stuurslot vervangen, stuurkolom opnieuw ingelezen. Hebben zelfs nog nagekeken of ze in Duitsland nog coulance konden krijgen, maar helaas. Mijn Passat is van januari 2006, heeft 100.000 km gelopen en is een 2.0 tfsi. Het gaat om de volgende dealer: Brockhues en Engelke http://www.brockhues-engelke.de Is een Skoda dealer met een officieel VW service punt erbij. Voor iedereen die twijfelt, succes. Jeroen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 7 december, 2011 Rapporteer Share Geplaatst 7 december, 2011 is ook geen kleintje met 19 medewerkers... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
mrkilmister
Beste leden,
Sinds een paar dagen heb ik een vreemde storing in mijn Passat 3C uit juni 2005.
Tot nu toe heeft hij 4 x bij het starten een storing aangegeven van het stuurslot.
Tenminste...dat denk ik.
Het lampje van een stuurtje gaat dan rood branden en er klinkt een signaal.
Dan verschijnt er in beeld : Lenkung Storing.
Boekje erbij gepakt, en dan blijkt het om het stuurslot te gaan.
naar de dealer toe geweest, die me vertelde dat het een kastje is wat aan de stuurkolom zit.
Deze kan vervangen worden a 60,- euro.....maar dan moet wel de hele stuurkolom eruit !
het schijnt wel een bekend VW probleem te zijn met de eerste modellen uit 2005-2006.
Is er iemand die er ervaring mee heeft, of die me tips kan geven?
Thanx, Groeten Raymond
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
43
22
18
12
Popular Days
25 aug
10
2 jan
9
20 sep
8
5 jan
7
Top Posters For This Question
Willem nunspeet 43 posts
Vdub 22 posts
nijmor 18 posts
Riconl 12 posts
Popular Days
25 aug 2012
10 posts
2 jan 2011
9 posts
20 sep 2013
8 posts
5 jan 2011
7 posts
Popular Posts
BARRY_TDI
@@VWman Welkom op het forum. Als ik je een suggestie mag doen dan zou ik een eigen voorstel topic maken
JoeriVdH
Een week geleden kreeg ik de melding "Stuurslot defect" en meteen daarna de melding "Start/Stop systeem defect". Hij startte wel, maar legde de motor zelf weer stil en probeerde dan ook zelf ter
EdgarPassat
Vandaag de stuurkolom uitgebouwd en de ELV gerepareerd/gesoldeerd met behulp van dit forum. Storing verholpen: alles doet het weer! Bizar om te zien dat er op de printplaat gewoon géén soldeer zat! He
Posted Images
326 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten