Ga naar inhoud
  • 0

Storing stuurslot?


mrkilmister

Vraag

Beste leden,

 

Sinds een paar dagen heb ik een vreemde storing in mijn Passat 3C uit juni 2005.

Tot nu toe heeft hij 4 x bij het starten een storing aangegeven van het stuurslot.

Tenminste...dat denk ik.

 

Het lampje van een stuurtje gaat dan rood branden en er klinkt een signaal.

Dan verschijnt er in beeld : Lenkung Storing.

 

Boekje erbij gepakt, en dan blijkt het om het stuurslot te gaan.

 

naar de dealer toe geweest, die me vertelde dat het een kastje is wat aan de stuurkolom zit.

Deze kan vervangen worden a 60,- euro.....maar dan moet wel de hele stuurkolom eruit !

 

het schijnt wel een bekend VW probleem te zijn met de eerste modellen uit 2005-2006.

Is er iemand die er ervaring mee heeft, of die me tips kan geven?

 

Thanx, Groeten Raymond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

hallo iedereen.

nog even een update...

ik heb mijn auto naar rudy wetering in lemele gebracht (kommtie ook vandaan)

hij heeft een nieuwe module laten plaatsen bij een erkende dealer en deze werd volledig door volkswagen betaald.

ik hoefde alleen de montage kosten van ongeveer 150 euro te betalen.

hij rijdt weer als de brandweer en ik ben zeer tevreden!

 

volkswagen voor altijd!!!!

 

en de goede zorgen van rudy wetering zijn ook super natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Door vw betaald?

Mijn dealer zegt dat er geen coulance wordt verleend voor dat stuurslot probleem.

Ding is ook uit 2006 en probleem is bekend maar helaas geen coulance.

Zolang het nog niet erger wordt laat ik het eerst zo...genoeg kosten aan de auto gehad eerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Misschien eens ter rade gaan bij Seat van der Velden in Zoetermeer?

 

matthijs vallen die dingen niet zelf te coderen

moet toch een manier te vinden zijn

 

Het stuurslot wordt aan de WFS/Wegrijblokkering gekoppeld, dit wordt in de databank van VW/fabriek vastgelegd.. vandaar dat het niet mogelijk is dit met vcds te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik moet morgen naar de garage voor dit mooie probleem, heb alles maar even weggehaald wat ik weg kon halen aan kappen, dit scheelt weer in arbeidsloon.

Moet wel zeggen dat, dat ding niet op een knappe plek zit hoor de tandjes.

Volgens mij moet het stuurhuis er morgen nog steeds uit, anders kan je er nooit bij of plaatsen ze hem nu ergens anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nette prijs zeg!

 

Ben vanochtend weer bij Wittebrug Delft geweest omdat de kofferdeksel niet goed sloot. Gelijk gevraagd waarom de binnenverlichting niet aangaat wanneer je de deur opendoet.

 

Ze kwamen met de opmerking dat het aan het comfortsysteem ligt. Ze komen met een offerte van 1300 euro inclusief arbeidsloon.

Voor dat geld vervangen ze de stuuras (??) a 408,40 en het centraal regelapparaat voor comfortsysteem a 313,75(beide ex btw) Dan zou beiden problemen moeten zijn opgelost (motorstorung werkstatte/ lenkung rieglung) en de binnenverlichting.

 

Ik vind het toch wel redelijk duur eigenlijk. Na een kapotte pompverstuiver en wat andere reparaties ga ik bijna failliet!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
nette prijs zeg!

 

Ben vanochtend weer bij Wittebrug Delft geweest omdat de kofferdeksel niet goed sloot. Gelijk gevraagd waarom de binnenverlichting niet aangaat wanneer je de deur opendoet.

 

Ze kwamen met de opmerking dat het aan het comfortsysteem ligt. Ze komen met een offerte van 1300 euro inclusief arbeidsloon.

Voor dat geld vervangen ze de stuuras(hoeft niet meer) (??) a 408,40 en het centraal regelapparaat voor comfortsysteem a 313,75(beide ex btw) Dan zou beiden problemen moeten zijn opgelost (motorstorung werkstatte/ lenkung rieglung) en de binnenverlichting.

 

Ik vind het toch wel redelijk duur eigenlijk. Na een kapotte pompverstuiver en wat andere reparaties ga ik bijna failliet!!

 

Foppe heeft nog Stuurkolom electronica liggen voor €40,-. misschien is het wat.

 

De garage wist mij vanmorgen te vertellen. Dat voorheen de twee modules werden vervangen, omdat deze met elkaar inverband zouden staan.

 

Nu kunnen ze appart vervangen worden en schrijven ze de codes over had hij het over.

Scheelt geld en tijd.

 

Kijk anders hier even, heb ik ook wel spullen weggehaald.

 

http://www.nnp.be/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=4

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Guyke. alle foutmeldingen zijn gewist en de binnenverlichting doet het verder prima alleen niet automatisch helaas.

 

@ speedyace dank voor de tip. Momenteel heeft nnp.be niet het artikel dat Wittebrug voorstelt te vervangen. Ik ga denk ik toch maar voor een 2nd opinion naar Seat van der Velden in Zoetermeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat is nu eigenlijk het onderdeelnummer van de module welke vervangen dient te worden, heb geen storing gehad op mijn display maar heb vandaag eens uitgelezen en schijnbaar is de fout nu 1 keer voorgekomen en 1 keer 3 maanden geleden toen ik de auto kocht, heb het gevoel dat het probleem zich voordeed op een dag dat het koud was en ik de sleutel er in een keer in duwde, toen bleef het stuur lampje ipv eerst oranje en dan rood enkel rood branden, heb alles maar gereset maar wil het wil aankaarten bij de verkoper aangezien ik nog binnen garantie zit nog 3 maandjes....

 

Address 25: Immobilizer Labels: 3C0-959-433-25.lbl

Part No SW: 3C0 959 433 K HW: 3C0 959 433 K

Component: IMMO 038 0367

Revision: 00038000 Serial number: VWZCZ000000000

Shop #: WSC 131071 1023 2097151

VCID: 326018969275778C

 

Part No: 3C0 905 861 D

Component: ELV 024 0370

3C0905861D ELV 024 0370

 

2 Faults Found

02823 - Requirements for Locking the Steering Column Lock not met

000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110000

Fault Priority: 7

Fault Frequency: 1

Reset counter: 132

Mileage: 162876 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 17:58:48

 

02827 - Wake-Up request via ESP

008 - Implausible Signal - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 132

Mileage: 162876 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 17:58:49

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Startte ik vandaag mijn auto.....

 

Foutcode steering column lock in display PIEP... kut ding..

 

Ik zei nog tegen mijn vrouw nou moet er nog een verstuiver en tandempomp kapot gaan en dan heb ik alles gehad in 13000km.... echt een mooie fijne auto maar kinderziektes poe poe.. Word denk ik maar een module bestellen en laten inleren bij de fijne gasten van VW.. We gaan hem eerst uitbouwen los laten hangen en voor de deur andere module erin... iemand een bestelnummer bijdehand?

 

Toch een Japanner kopen..... ?

 

1 Fault Found:

02861 - Electronic Steering Column Lock Check Sum Error

008 - Implausible Signal - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00101000

Fault Priority: 4

Fault Frequency: 1

Reset counter: 122

Mileage: 123204 km

Time Indication: 0

Date: 2011.01.18

Time: 17:37:32

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ savage. ik zou zeker proberen op de verkoper een deel van de schade te verhalen.

Onderdeel dat bij mij de offerte staat is: stuuras.

 

Nu het weer wat warmer is heb ik geen enkele keer meer last gehad van de lenkung verieglung/motorstorung :S

iemand een soortgelijke ervaring, dat het temperatuur afhankelijk is? Of zou het echt stom toeval zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden