Ga naar inhoud
  • 0

Centrale vergrendeling Passat 3BG uit 2000


Foenky

Vraag

Nee hè alweer dat onderwerp?

 

Yep! Ik heb op de site gekeken, maar mijn klachten kan ik niet vinden bij de overige onderwerpen.

 

Waar heb ik dan last van?

 

1. Geen deuren openen op de afstandsbediening

2. Sporadisch klikt de kofferbak wel open

3. Geen knipperlichten die aangaan bij ont- en vergrendelen

 

Waar heb ik dan geen last van?

 

1. Alle ramen functioneren

2. Alle deuren functioneren

3. Zekeringen zijn in orde

4. Binnenverlichting werkt

5. Rode lampje in linkerdeur werkt

6. Ramen gaan open of dicht als je de sleutel in de deur naar resp. links of rechts vasthoudt

 

Veel comfort van de module heb ik dus wel, maar het ver- en ontgrendelen via de AB werkt niet.

Kan het een verrotte zender zijn? Of is er een klein storinkje in de comfort module? Baterij heb ik al eens vervangen, maar biedt geen verbetering.

 

Hoop dat jullie nog wat tips hebben.

 

Gr. André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0
heb je de AB al eens opnieuw proberen aan te leren? Heb je 2 ab's of 1?

 

Ik heb 1 sleutel ... Vervanging is onderweg, maar ja ...

 

Opnieuw aanleren geheel via procedure met contactslot of bedoel je opnieuw aanmelding via de bestuurdersdeur?

 

Het laatste heb ik gedaan. De eerste nog niet. Kan ik iets verkloten met die procedure, zodat ik helemaal niet meer kan rijden?

 

Gr. André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
OK André met de 3B (jeej rijmt nog ook :P):

 

heb je geprobeerd met de reserve sleutel?

 

Hahaha je bent mooi op tijd met rijmen ;-)

 

Voor wat betreft het probleem: Auto is gekocht met maar 1 sleutel. Ik wil nu niet het risico lopen, dat die ene sleutel ook niet meer gaat werken. Heb ergens een draadje gelezen waar iemand opnieuw in wilde leren en vervolgens helemaal niets meer kon.

 

Gr. André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net even snel aan het pielen geweest ...

 

- Contact aan, uit en weer aan

- Vergrendelen via de deur

- Vergrendel knop 2x indrukken (ook ontgrendelen geprobeerd)

 

Resultaat: Helemaal niets ...

 

Denk dat ik komend weekeinde maar even de comfort module ga bekijken ... Vreemde blijft wel dat ramen en alle deuren wel via het slote reageren.

 

Keep you posted!

 

Gr. André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dan moet het een 3B zijn.. 3BG kwam volgens mij pas eind 2001 op de markt

 

De 3BG kwam op de markt eind 2000.

 

André heeft en 3BG

:blink::blink::blink: damn...

 

Maar ja rijmt nog steeds..

 

Maarre Andre met de 3BG, zou het niet slim zijn om toch maar even een flink bedrag te betalen voor een reservesleutel?

Als de jouwe kapot Of kwijt is kan je helemaal niks meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dan moet het een 3B zijn.. 3BG kwam volgens mij pas eind 2001 op de markt

 

De 3BG kwam op de markt eind 2000.

 

André heeft en 3BG

:blink::blink::blink: damn...

 

Maar ja rijmt nog steeds..

 

Maarre Andre met de 3BG, zou het niet slim zijn om toch maar even een flink bedrag te betalen voor een reservesleutel?

Als de jouwe kapot Of kwijt is kan je helemaal niks meer..

 

Ben ik ondertussen ook al mee bezig. Irriteer me momenteel mateloos aan het niet kunnen openen van de deuren met AB. Realiseer me wel degelijk dat één sleutel niet genoeg is.

 

Ben benieuwd of de CV uiteindelijk gaat werken.

 

Gr. André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik weet het niet meer ...

 

VCDS Lite geeft het volgende weer:

 

Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.LBL

Controller: 1C0 959 799 B

Component: 0Z Komfortgerát HLO 0001

Coding: 00259

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

01179 - Incorrect Key Programming

35-00 - -

 

De procedure die ik, als eerste, heb gevolgd is die met het contact aan, uit, aan, vergrendeling deur, knoppen bedienen 2x (Dit werkt niet ...)

 

De foutmelding treed op als ik het via VCDS lite doe ... Module 46, adaption 10, ch1, aantal sleutels op 1, test, save en dan vervolgens de knoppen indrukken.

 

Doe ik nu ergens iets verkeerd of is de sleutel misschien niet de juiste?

 

Ik heb een 1C0 959 753 AH

 

Ben benieuwd naar jullie expertise en alvast bedankt voor het meedenken.

 

Gr. André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt, maar de enige sleutel die ik erbij kreeg ziet er niet uit, dus die ga ik als sleutel gebruiken met het duiken. Zonder zenderdeel kan die mooi mee onderwater ;-)

 

Voor de twee nieuwe sleutels bestel ik zender en huls met baard. Voor de rest (slijpen en immobilizer) moet ik even langs in Utrecht geloof ik.

 

Wordt vervolgd ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Klopt, maar de enige sleutel die ik erbij kreeg ziet er niet uit, dus die ga ik als sleutel gebruiken met het duiken. Zonder zenderdeel kan die mooi mee onderwater ;-)

 

Voor de twee nieuwe sleutels bestel ik zender en huls met baard. Voor de rest (slijpen en immobilizer) moet ik even langs in Utrecht geloof ik.

 

Wordt vervolgd ...

 

... het vervolg ...

 

Sleutels zijn geslepen en transponders zijn ingeleerd. Probleem blijft, dat ik de zenders maar niet aan de praat krijg.

Moeten deze zenders ook nog door de dealer ingeleerd worden of kan ik dat zelf, eventueel met behulp van VCDS Lite?

 

Op youtube stond een voorbeeld hoe zij de afstandbedieningen "aanleerden", maar ook dat schijnt niet te werken.

 

Binnenkort de comfort module maar eens lokaliseren en doorlichten ... Het lijkt mij sterk, dat die kappot is, maar ja alles maar uitsluiten ...

 

Elke hulp nog steeds welkom ;-)

 

Gr. André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Net vanavond even de sleutels geprobeerd via VCDS Lite "in te leren", maar nog steeds geen resultaat. Ik ben toch bang dat de sleutels aangemeld moeten worden op het systeem. Krijg elke keer de foutmelding: 01179 - Incorrect Key Programming ...

 

Even voor de duidelijkheid: IMMO is reeds gebeurt.

 

Moet ik hiervoor bij de dealer zijn of kan dat ook bij leden van het forum (tegen een vergoeding)?

 

Alvast en weer bedankt!

 

Gr. André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Thanks Vdub!

 

Eigenlijk niet, maar je begrijpt wel hoe ik het bedoel ;-)

 

Als ik een vervangende module heb, is die dan zo te vervangen of moet die ook aangemeld/ingeleerd worden?

En vervolgens met specifiek VAGCOM of kan VCDS Lite het ook?

 

Gr. André

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

in zoverre is het PnP dat je hooguit nog even om moet coderen van 000259 naar die voor een Limo ofzo..

 

Doe je het aanleren wel goed en doe je wel eerst

 

46 centr. conv

10 adaption

00 test/save

 

en dan pas het aanmelden van 1 of meerdere zenders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden