Ga naar inhoud
  • 0

Stuur trilt door motor


luukpot

Vraag

Ik heb een passat uit 2005, sedan, diesel, 105 pk.

Het stuur trilt (licht, maar ik vind het wel irritant) als ik tussen de 100 en de 120 rijd.

Het heeft niet met de uitlijnig te maken, het is de trilling van de motor die je bij een bepaald aantal toeren voelt. Als ik op deze snelheid de koppeling in trap, is de trilling ook weg.

Mijn garage zegt er niets aan te kunnen doen, ze hebben in een andere passat gereden (jongere auto) en die heeft dit ook.

Kortom, het schijnt bij een passat diesel te horen?

Ik ben benieuwd of dit inderdaad zo is of dat er toch wat aan te doen is?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

als het met ingetrapte koppeling weg is zit het in de aandrijving zoals Martijn bijv noemt het 2M vliegwiel.. die kan de motor zelfs zo enorm in onbalans brengen dat je denkt dat er bijv een echte motorstoring is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook veelal een trilling in stuur bij ca 130 km/h. Dat is ook altijd als mijn banden (voor voornamelijk) op zijn (profiel ongeveer 3 mm oid). Een set nieuwe banden heeft bij mij ook altijd weer de trilling doen verdwijnen. Ik weet niet in hoeverre jouw banden zijn versleten, maar ik verdenk ze wel voor het veroorzaken van deze trillingen.

 

Voor wat betreft je vliegwiel is het meestal zo dat ze een ratel laten horen als de motor stationair draait. Het is trouwens bekend dat de eerste modellen met een DSG een "constructie"foutje hebben in de vliegwiel waardoor ze een kortere levensduur hebben als van ze mag worden verwacht. Bij vervangen wordt ook veelal een verbeterde versie geinstalleerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden