Ga naar inhoud
  • 0

"Koude start" probleem 2.3 V5 automaat


Fred6372

Vraag

Ik heb een probleempje met de "koude" start van mijn Passat.

Van de tien keer starten, gaat het 7 x feilloos en de drie andere keren slaat de motor wél aan, maar vrijwel direct daarna af. Ik zie dan op mijn dashboard héél eventjes het acculampje gloeien. De start direct daarna gaat weer prima. Weet iemand waar dat aan kan liggen ?

ALvast bedankt voor jullie tips !

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hmm als het acculampje gaat branden zou je zeggen een dynamo probleem, maar als je daarna gewoon kan rijden is dat het niet.

Accu is het ook niet.. Startmotor ook niet..

Misschien de bobine?

 

---------

 

Dank voor het meedenken. Is er een trucje om dat zelf te checken, voordat ik naar de dealer ga en dan al één uurloon kwijt ben bij het binnenrijden ? Als het de bobine zou zijn, is dat een dure reparatie ?

Enig idee ?

 

---------

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als hij daadwerkelijk laterna onder het rijden niet uitvalt en geen Accu lampje brand dan is het de dynamo niet.

 

de Bobines zijn 100% coulanceregeling tot 5 jaar.

 

Via prog.. Bobine 066 905 100C +19.00% btw = 33.92 perstuk

alleen ik denk dat ze een stukje duurder zijn.

 

Verder zou ik het even niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou héééél misschien ook iets met de opvoerpomp kunnen zijn?

Denk toch dat je het beste even de vraag voor kan leggen bij de dealer alvorens naar binnen te rijden. Wellicht kennen zij dit probleem uit de database en kunnen ze je zo vertellen wat het zou kunnen zijn en wat de kosten eventueel zouden gaan bedragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Wellicht eens uitlezen, Fred.

Kan zijn dat hij dan iets aangeeft van een storing.

 

Ga je ook al zo graag naar Wealer? ;)

 

Hoi,

Ik heb nog geen enkele ervaring met Wealer, maar ik hoor er niet al te positieve berichten over. Maar ja, ik zal er toch wel heen moeten.

(Heb tot dusver altijd Nissan gereden, de laatste 12 jaar, dit is mijn eerste VW en die bevalt méér dan geweldig......alleen dit kleine probleempje !

Grtjs uit Schaesberg !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden