ik heb een storing gehad in de ecu (edf) van de dieselpomp en ik heb deze vervangen.
de passat wil echter niet meer starten. In eerste instantie denk je dan aan startonderbreking, maar dat was het niet.
ik heb vervolgens de kabelboom doorgemeten bij de stekker van de pomp.
wat blijkt met de kapotte ecu erop staat er 12 Volt op de datalijn van de canbus (mag max 2,3 V)
met de nieuwe ecu erop staat er geen spanning op de datalijn, dus kan de passat niet starten want er is geen communicatie met de motormanagment module mogelijk.
waarschijnlijk is door kortsluiting in de kapotte ecu dus een ic doorgebrand in de motormanagment module.
Vraag
brainboxnl
ik heb een storing gehad in de ecu (edf) van de dieselpomp en ik heb deze vervangen.
de passat wil echter niet meer starten. In eerste instantie denk je dan aan startonderbreking, maar dat was het niet.
ik heb vervolgens de kabelboom doorgemeten bij de stekker van de pomp.
wat blijkt met de kapotte ecu erop staat er 12 Volt op de datalijn van de canbus (mag max 2,3 V)
met de nieuwe ecu erop staat er geen spanning op de datalijn, dus kan de passat niet starten want er is geen communicatie met de motormanagment module mogelijk.
waarschijnlijk is door kortsluiting in de kapotte ecu dus een ic doorgebrand in de motormanagment module.
heeft iemand hier ervaring mee ?
thx jos
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten