Ga naar inhoud
  • 0

Dynaudio ervaring


Marcus

Vraag

Hoi,

 

Gister was ik op jacht naar de passat van mijn dromen. Hij staat bij autoschuurhuis in Ommen. Kijk maar ff.

 

Toen ik een proefrit reed verbaasde mij dat het Dynaudio echt niet beter klinkt dan het uitgebreide audiosysteem wat ik in mijn vorige passat had (highline 2008 rns-510 en vol met gewone speakers). Het enige wat ik kon ontdekken is dat het op een zacht nivo wel heel mooi en vol klonk maar zodra je technoachtige muziek wat harder zet, het zelfs slecht klinkt. Ik heb een half uur lang de settings van het geluid geprobeerd maar het gaf geen grote verbetering.

 

Over de auto twijfel ik nog mede vanwege het matige geluid. En als ik nu een andere passat kies dan wordt het er eentje absoluut zonder Dynaudio.

 

Graag jullie mening en mocht je nog een fraaie R-Line weten te staan GRAAAAAAG !!!

 

Groeten Marcus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste lezer,

 

Op dit moment maak ik gebruik van een Passat higline 2006 model.

 

Kort geleden reed ik op het snelweg en verdween ineens mijn bass.

 

Ik heb dit laten bekijken en verschillende mensen gaven aan dat mijn versterker buiten gebruik is.

Nadat ik 4 andere versterkers heb geprobeerd, hoorde ik ook geen bass.

 

Ook heb ik alle zekeringen en boxen gecontroleerd. Hier is ook niks mis mee !

Mijn radio werkt ook prima, want met een andere radio kreeg ik ook geen bass.

 

Kortom, geen flauw idee waar het fout gaat. Ik profiteer van een Dynaudio, maar wil hier graag MET bass van profiteren.

 

Kan iemand mij helpen?

 

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste lezer,

 

Op dit moment maak ik gebruik van een Passat higline 2006 model.

 

Kort geleden reed ik op het snelweg en verdween ineens mijn bass.

 

Ik heb dit laten bekijken en verschillende mensen gaven aan dat mijn versterker buiten gebruik is.

Nadat ik 4 andere versterkers heb geprobeerd, hoorde ik ook geen bass.

 

Ook heb ik alle zekeringen en boxen gecontroleerd. Hier is ook niks mis mee !

Mijn radio werkt ook prima, want met een andere radio kreeg ik ook geen bass.

 

Kortom, geen flauw idee waar het fout gaat. Ik profiteer van een Dynaudio, maar wil hier graag MET bass van profiteren.

 

Kan iemand mij helpen?Gr.

Knock, knock...

 

viewforum.php?f=104

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste lezer,

 

Op dit moment maak ik gebruik van een Passat higline 2006 model.

 

Kort geleden reed ik op het snelweg en verdween ineens mijn bass.

 

Ik heb dit laten bekijken en verschillende mensen gaven aan dat mijn versterker buiten gebruik is.

Nadat ik 4 andere versterkers heb geprobeerd, hoorde ik ook geen bass.

 

Ook heb ik alle zekeringen en boxen gecontroleerd. Hier is ook niks mis mee !

Mijn radio werkt ook prima, want met een andere radio kreeg ik ook geen bass.

 

Kortom, geen flauw idee waar het fout gaat. Ik profiteer van een Dynaudio, maar wil hier graag MET bass van profiteren.

 

Kan iemand mij helpen?

 

Gr.

Beginnen met uitlezen, da's het voordeel van een origineel systeem dat dat kan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Uitlezen was het eerste wat ik gedaan heb. Volkswagen Pouw te Steenwijk heeft de uitgelezen en het resultaat was dus dat de versterker defect zou zijn.

Via marktplaats heb ik gereageerd op een advertentie. Versterker geprobeerd, maar nog steeds had ik geen BASS. Zo heb ik 4 versterkers geprobeerd, zonder succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb zelf geen Dynaudio in de wagen (kost te veel als optie voor mijn budget, wil het wel)

 

Een Hi-End syteem wordt afgesteld op vocals en instruments en nooit op techno .

Wil je techno en of veel BoemBoem gebruik dan andere speakers en versterkers.(dan heb je wel nog amper koffer) :blink:

Geen één merk Bose, B&W,Dynaudio en ect. is hiervoor bestemd maar slaan er wel in om de muziek zo perfekt mogelijk weer te geven in de wagen.

En dit terwijl een wagen veel nadelen heeft voor hun ontwerp door volume en plaats voor de speakers en rijgeluiden.

 

Gebruik dan eens Massive Attack - Collected zeer diepe en lange bassen en hoge stem.bv: Teardrop

Vele Speakers en versterkers halen het niet met deze CD en wordt ook gebruikt als test muziek in de industrie.

 

Wil je een ideale autotest muziek gebruik dan onderstaande lijst.

 

Nog op zoek naar de ideale soundtrack voor de volgende lange autorit? Of wil je weten welke liedjes het meest geschikt zijn om de muziekinstallatie van je nieuwe wagen uit te testen? Matt Kirsch, een ingenieur bij General Motors, heeft de tien liedjes geselecteerd waarmee je op de best mogelijke manier een audiotestritje maakt.

 

1) Norah Jones - 'Don't Know Why': wegens de "natuurlijke stem van Norah", waarbij ze recht voor je in de wagen te horen moet zijn.

 

2) Joan Baez - 'Diamonds and Rust': de sterke vocalen en instrumentele stukken bestrijken een breed muzikaal scala.

 

3) Alicia Keys - 'No One': voor de zuivere stem van Alicia en de ruimtelijke achtergrondgeluiden.

 

4) The Eagles - 'Hotel California': de drums doen het hier, net zoals de bekende gitaarsolo.

 

5) Black Eyed Peas - 'Boom Boom Pow': geen twijfel mogelijk waarom Maat dit nummer gekozen heeft. Zware bassen, ook wanneer de volumeknop opengegooid wordt.

 

6) Black Eyed Peas - 'Rock That Body': opnieuw speelt de bas een grote rol.

 

7) Imogen Heap - 'Hide and Seek': het nummer wordt steeds intenser, waardoor je je geluidsinstallatie het beste kunt testen.

 

8) Mark Keali'i Ho'omalu - ' He Mele No Lilo' (uit de Disneyfilm Lilo & Stitch): kinderstemmen plus een krachtige bas.

 

9) Johnny Cash - 'Bird on a Wire': gekozen wegens de natuurlijke gitaargeluiden in combinatie met de uitgesproken stem van Johnny Cash.

 

10) Radiohead - ' Packed Like Sardines in a Crushed Tin Box': als afsluiter koos Kirsch voor dit nummer wegens de steeldrums en de bas.

Zal ze eens proberen

 

Grt jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Uitlezen was het eerste wat ik gedaan heb. Volkswagen Pouw te Steenwijk heeft de uitgelezen en het resultaat was dus dat de versterker defect zou zijn.

Via marktplaats heb ik gereageerd op een advertentie. Versterker geprobeerd, maar nog steeds had ik geen BASS. Zo heb ik 4 versterkers geprobeerd, zonder succes !

En wat was de foutmelding dan die er uit kwam?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb zelf geen Dynaudio in de wagen (kost te veel als optie voor mijn budget, wil het wel)

 

Een Hi-End syteem wordt afgesteld op vocals en instruments en nooit op techno

 

+1 High end systemen worden gecalibreerd op veel betere filtering van frequenties, waarbij de nadruk op het middengebied ligt. Daar gebeurt immers het meest in de bandbreedte. Gevolgd door hoge tonen en dan de lage frequenties. Laag = sub noodzakelijk. Tussen 'laag' en 'laag' zit nog een wezenlijk verschil...Tis niet voor niets dat je in een high end systeem gewoon 5k neerlegt voor alleen de sub...Spatjezuiver kippenvel!

 

Wil je een echt goed testnummer voor je vocals en laag? Probeer dan eens Island featuring Caro (bij voorkeur noze remix) van Daypak & Padberg Daar zit ook wat instrumentaal in. WERELDS!!!

 

Wil je nog meer laag vocals? Probeer dan eens Hyperballad (Live Post) van Bjork. Daar kan teardrops nog een puntje aan zuigen... :mrgreen: Bij het intro na het applaus gaat op 5 seconden de wereld ten onder aan écht laag. Weinig systemen die dat goed kunnen ophoesten...

 

En in een auto heb je met relatief weinig middelen een fantastisch geluid. Dynaudio is mooi, maar mist wat laag. In de nieuwe VW-systemen duwt Dynaudio er dan ook een subje bij... 8-) En Bose? Da's echt marketingtroep. Hou me ten goede: het is zeker geen aanval, want als je (thuis) geen ruimte hebt of wilt voor speakers is het een praktisch systeem. Maar Bose en middengebied bestaat niet...Allemaal extreem hoog en laag, niks d'r tussen.

 

Ik heb inmiddels gekozen voor een systeem(pje) van Focal: Voor een versterkt compo-setje en een actieve sub(je). Achterspeakers standaard, niet versterkt. Prima oplossing voor de Wolf!

 

Edit: ik vergeet een supernummer: Stronger than me van Amy Winehouse En dan graag de 'Later with Jules Holland'-versie...Zit wat mooi instrumentaal in. Tjeez, en zo heb ik er nog wel een aantal...Before you let me go van Kane (live/February). Goosebumps!!!

 

Nog een allerlaatste: alleen maar instrumentaal (piano). Zeer gaaf gebruikt bij het intro van de in mijn ogen geweldige film 'Intouchables'. Daar wordt het gebruikt met een brullend Maserati blok...Home Cinema-liefhbbers weten wel waarover ik het heb:Una Mattina van Jonas Kvarnstrõm.

 

Weg mat dat standaard lijstje! :wink:

 

En voor de techno-boeren onder ons: Wallpaper van SQL. Nee, niet die 'megahit' die overal is stukgedraaid...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden