Ga naar inhoud
  • 0

ABS geeft af en toe alarm


Berend1060

Vraag

Beste mede Passat rijders,

 

sinds enkele dagen heb ik een "probleem" met mijn ABS van mijn '99er Passat Variant .

Af en toe geeft deze een alarmmelding die dan na enige tijd weer spontaan verdwijnt. Soms duurt het heel kort, soms wat langer. Mijn garage heeft gemeten dat mijn ABS pomp defect is maar daar twijfel ik aan daar het alarm ook voor langere tijd wegblijft. Nadat ik op het forum gelezen hebt dat het ook een sensorprobleem kan zijn denk ik daar zelf ook meer aan.

 

Zijn er rijders die hetzelfde probleem hebben gehad en deze, zonder vervanging van de ABS pomp, hebben opgelost.

 

Alvast bedankt voor de eventuele oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als de ABS-computer niet uit te lezen valt en je hebt ook ABS-foutmeldingen dan is 99 van de 100 keer toch echt je ABS-computer overleden. Helaas een bekend probleem bij de 3B/3BG :-(

De cruisecontrol weigert sowieso dienst als je een motorstoring of remstoring hebt (veiligheidsvoorschrift) dus dat probleem is secundair.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste mede Passat rijders,

 

sinds enkele dagen heb ik een "probleem" met mijn ABS van mijn '99er Passat Variant .

Af en toe geeft deze een alarmmelding die dan na enige tijd weer spontaan verdwijnt. Soms duurt het heel kort, soms wat langer. Mijn garage heeft gemeten dat mijn ABS pomp defect is maar daar twijfel ik aan daar het alarm ook voor langere tijd wegblijft. Nadat ik op het forum gelezen hebt dat het ook een sensorprobleem kan zijn denk ik daar zelf ook meer aan.

 

Zijn er rijders die hetzelfde probleem hebben gehad en deze, zonder vervanging van de ABS pomp, hebben opgelost.

 

Alvast bedankt voor de eventuele oplossing

 

:( JA ook gehad: Kan ook wezen dat er een los kontakt in de regelunit zit, heb ik ook gehad met dezelfde vage storingsklachten op een Passat 2,5 tdi v6 4 motion van 1999 km 230000,

lokale garage wist een bedrijf in Almelo en omgeving die dit soort units conitue repareerd, kosten reparatie was voor het repareren van het electronische deel van de abs unit was 300 euro en dan de kosten voor het voor het in en uit bouwen en opsturen naar Almelo 200 euro, was dus veel goedkoper dan het vervangen van de complete unit wat de Volkswagen voorstelde van 1700 euro. Was de auto totaal 3 dagen kwijt en werkte weer uitstekend zonder alarmen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Hans,

 

ik heb inmiddels een afspraak bij mijn garage gemaakt en zij zetten er volgende week een ruilpomp in. De oude bewaren we nog wel even om te kijken of de storing nu echt over is of dat we er iets aan kunnen ontdekken. Is wel weer een rib uit je lijf maar de auto is nog te goed om in te ruilen. Ik denk trouwens zelf meer aan een storing in de boordcomputer of aan een sensor die zit te klieren. Tijd zal het leren en laat het op dit forum weten wat de oplossing uiteindelijk geweest is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden