Ga naar inhoud
  • 0

ABS maakt veel herrie


Smeerlap

Vraag

Hallo,

 

Ik ervaar de laatste tijd dat mijn ABS van mijn 3BG Passat V6 TDI automaat uit 2003 veel herrie maakt, en dan bedoel ik als ik ga remmen en bijna bij stilstand van de auto dat de ABS behoorlijk kraakt en trilt.

Dus bij bijna stilstand merk ik als ik de rempedaal zachtjes intrap (ABS in werking treedt) dat de rempedaal de trillingen/kraken doorgeeft.

 

Remschijven en remblokken zijn nog niet aan vervanging toe maar slijtagesporen op de schijven zijn net voelbaar.

Misschien de ABS sensor vies of aan vervanging toe?

 

Wat zou de oorzaak zijn?

 

Alvast bedankt voor de info...

 

 

Smeerlap

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Rem je altijd zo hard dan dat je ABS actief wordt?

ABS systeem kraakt en trilt niet, het enige wat je ervaart is een schokkend gevoel in je rempedaal van de remdruk die geregeld wordt door het ABS systeem om te voorkomen dat je wielen blokeren.

 

Wat ik eerder aangaf, als ik de rem zachtjes intrap en de auto bijna tot stilstand komt dan ervaar ik dit euvel.

Je eerste zin:"Rem je altijd zo hard dan dat je ABS actief wordt"? is niet van toepassing.

 

Het moment van remmen en bijna tot stilstand komen merk ik dat de pedaal meer naar beneden wordt getrokken als het ware zonder er nog kracht op uit te oefenen.

Vandaar het krakende/trillende geluid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als het goed is moet je ABS toch worden uitgeschakeld als je bijna stilstaat? Weet je wel zeker dat het door je ABS komt?

 

Ja weet het haast wel zeker eigenlijk.

Puur om het feit dat de remmen en remblokken nog in orde zijn.

Niet heel erg lang geleden heb ik er een verlagingsset eronder geplaatst en sindsdien is het begonnen.

Het is namelijk alleen linksvoor goed te horen, daar waar de homokineet ook is vervangen, waar naar mijn weten ook de ABS sensor zit.

Kan alleen niet goed thuisbrengen waar deze zit namelijk :?:

Dat is een beetje mijn gok misschien dat deze vervangen moet worden of gereinigd moet worden.

Ik ging er vanuit dat het misschien met de aandrijfashoezen had te maken maar dat bleek niet het geval...

 

Smeerlap

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Laat hem eerst even uitlezen, storingen in het abs systeem of kapotte sensors moeten dan wel boven komen.

Ieder wiel heeft een sensor btw.

Haal je remschijf er maar eens af, dan zie je duidelijk de abs ring en de bijbehorende sensor zitten.

Schuiven de geleidepennen van je remzadel wel lekker heen en weer? Kunnen ook voor nare bijgeluiden zorgen als er 1 vast zit, je remzadel centreert dan niet lekker meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Laat hem eerst even uitlezen, storingen in het abs systeem of kapotte sensors moeten dan wel boven komen.

Ieder wiel heeft een sensor btw.

Haal je remschijf er maar eens af, dan zie je duidelijk de abs ring en de bijbehorende sensor zitten.

Schuiven de geleidepennen van je remzadel wel lekker heen en weer? Kunnen ook voor nare bijgeluiden zorgen als er 1 vast zit, je remzadel centreert dan niet lekker meer.

 

Ben naar de garage geweest om deze uit te lezen en er waren geen foutmeldingen of storingen.

Ik ga je advies opvolgen en laat het je weten...

Bedankt,

 

Smeerlap

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden