Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Afgelopen zondag stil komen te staan met zelfde symptomen als reeds 3x eerder overkomen!

Afgesleept en kosteloos een vervang auto van logixx, net auto weer opgehaald zonder te hoeven betalen, verstuiver 3e cilinder defect.

Dit is tevens de laatste dus hoop nu verlost te zijn van dit verhaal!!

 

Muntstadgroep Nieuwegein heeft goed werk verricht, TOP!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13-11-2012 geconstateerd dat oliepeil was gestegen, na controle olie bleek dat er diesel in de olie zat.

tandempomp is vervangen incl. olie en filter, brandstoffilter was nog brandschoon :)

km stand 165800

gelukkig nog in de garantieperiode.

 

We zouden het fijn vinden als je jezelf hier voorsteld, zie link :arrow:viewforum.php?f=104

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij Foppe moeten we het even in de gaten houden, het oliepeil was wat aan de hoge kant, althans geen olieverbruik maar net iets boven max.

 

Van de week is er vers in gegaan en we gaan binnenkort even checken hoe en wat. Overigens is de interval 15dkm bij deze auto sinds ie bij mij komt.

 

In het brandstoffilterhuis was de diesel kraakhelder, de wanden waren na 170dkm wel wat zwart, was er moeilijk af te wrijven dus niet vettig ofzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Afgelopen zondag stil komen te staan met zelfde symptomen als reeds 3x eerder overkomen!

Afgesleept en kosteloos een vervang auto van logixx, net auto weer opgehaald zonder te hoeven betalen, verstuiver 3e cilinder defect.

Dit is tevens de laatste dus hoop nu verlost te zijn van dit verhaal!!

 

Muntstadgroep Nieuwegein heeft goed werk verricht, TOP!

 

Tik em aan kearl.

8-)

Ik heb ze ook allemaal kosteloos laten vervangen. Wel met een hoop geouwehoer, maar het vertrouwen in de auto is gegroeid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij Foppe moeten we het even in de gaten houden, het oliepeil was wat aan de hoge kant, althans geen olieverbruik maar net iets boven max.

 

Van de week is er vers in gegaan en we gaan binnenkort even checken hoe en wat. Overigens is de interval 15dkm bij deze auto sinds ie bij mij komt.

 

In het brandstoffilterhuis was de diesel kraakhelder, de wanden waren na 170dkm wel wat zwart, was er moeilijk af te wrijven dus niet vettig ofzo..

en de rest zien we dinsdag. Vermoed dat het bij mij alleen de tandempomp is. Auto rijdt over het algemeen prima, alleen af en toe wat "zwaar".

 

Verbruik is wel wat hoog laatste tijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn oliepeil is al 3 jaar aan de hoge kant. Hij staat eigenlijk continu op 3/4 van het bovenstebolletje. Ik heb uit voorzorg ook als eens de tandemppomp vervangen en de verstuivers nagekeken. Ik kan geen gekke dingen vinden. Binnenkort gaat er weer verse olie in en ga ik hem waarschijnlijk ook op vast interval zetten. Ik heb nog een tandempomp liggen hiero huppeldepup code G (Alleen zonder pakking).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag stilgevallen en afgesleept door ANWB. Verstuiver kaduuk. Morgen auto weer terug met 4 nieuwe erin. Coulance afgewezen op km-stand. Dus het beste deel van een maandsalaris kwijt.

BMR, bouwjaar 9-2007.

Km-stand 230.000.

 

Heb bij VAG-specialist (dus geen dealer) gevraagd om een afschrift van de regeling waarop ze de coulance afwijzen. Wordt opgevraagd, maar verwacht persoonlijk niet dat ze hem ontvangen. Met factuur in de hand maar eens bezien of rechtsbijstand wat oplevert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
13-11-2012 geconstateerd dat oliepeil was gestegen, na controle olie bleek dat er diesel in de olie zat.

tandempomp is vervangen incl. olie en filter, brandstoffilter was nog brandschoon :)

km stand 165800

gelukkig nog in de garantieperiode.

 

Ook even je brandstofpomp in de tank controleren, meestal is ie ook einde oefening en daardoor gaat je tandempomp kapot en daardoor krijg je hoog oliepeil. Het zijn net vrouwen die auto's ik kan het ook niet helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag stilgevallen en afgesleept door ANWB. Verstuiver kaduuk. Morgen auto weer terug met 4 nieuwe erin. Coulance afgewezen op km-stand. Dus het beste deel van een maandsalaris kwijt.

BMR, bouwjaar 9-2007.

Km-stand 230.000.

 

Heb bij VAG-specialist (dus geen dealer) gevraagd om een afschrift van de regeling waarop ze de coulance afwijzen. Wordt opgevraagd, maar verwacht persoonlijk niet dat ze hem ontvangen. Met factuur in de hand maar eens bezien of rechtsbijstand wat oplevert.

 

Ai dat doet inderdaad pijn, volgens mij had je bij de dealer wel coulance kunnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn tandempomp is vandaag vervangen. Laatste 2 maand viel me een aantal rare dingen op en bleek bij de laatste beurt mijn oliepeil te zijn gestegen.

 

02-2008 2.0tdi BMP 176.000km.

 

Toen Matthijs de tandempomp verwijderde roken we direct een olie lucht. Olie uit het blok was aan de dunne kant. Aankomende tijd maar weer eens extra inde gaten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag stilgevallen en afgesleept door ANWB. Verstuiver kaduuk. Morgen auto weer terug met 4 nieuwe erin. Coulance afgewezen op km-stand. Dus het beste deel van een maandsalaris kwijt.

BMR, bouwjaar 9-2007.

Km-stand 230.000.

 

Heb bij VAG-specialist (dus geen dealer) gevraagd om een afschrift van de regeling waarop ze de coulance afwijzen. Wordt opgevraagd, maar verwacht persoonlijk niet dat ze hem ontvangen. Met factuur in de hand maar eens bezien of rechtsbijstand wat oplevert.

 

Omdat het lijkt dat er de afgelopen maanden een wat milder klimaat is onstaan mbt de coulanceregeling Siemens verstuivers, er worden nu soms zelfs 4 onder coulance vervangen, ben ik met mijn rekening van €1000,-- van 2 jaar geleden naar de dealer in Harderwijk gegaan met de vraag voor coulance met terugwerkende kracht. Ik vond dat je voor dat bedrag best die vraag mocht stellen, vond men daar ook, ze zijn er keurig mee aan de slag gegaan maar het liep stuk bij Pon, was te lang geleden etc. Vraag of ik nu nog coulance krijg bij vervolg verstuiverschade? Ja daar is een afbouw matrix voor maar uw auo is niet bij de dealer in onderhoud en dan geldt dit niet!! Dit is volgens mij in strijd met alle Europese regelgeving en kun je alleen nog aanvechten met goede rechtsbijstand!

 

Enfin, ik heb mij er bij neergelegd en besloten dat wanneer ik in NL nog verstuiverschade krijg, ik hem laat afslepen naar Dieverbrug en de resterende 3 verstuivers bij Jos laat vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vandaag stilgevallen en afgesleept door ANWB. Verstuiver kaduuk. Morgen auto weer terug met 4 nieuwe erin. Coulance afgewezen op km-stand. Dus het beste deel van een maandsalaris kwijt.

BMR, bouwjaar 9-2007.

Km-stand 230.000.

 

Heb bij VAG-specialist (dus geen dealer) gevraagd om een afschrift van de regeling waarop ze de coulance afwijzen. Wordt opgevraagd, maar verwacht persoonlijk niet dat ze hem ontvangen. Met factuur in de hand maar eens bezien of rechtsbijstand wat oplevert.

 

Ai dat doet inderdaad pijn, volgens mij had je bij de dealer wel coulance kunnen krijgen.

 

Na wat speurwerk heb ik de VAG-specialist verblijd met een e-mail: Deutsche en UK coulance regeling erbij (afkomstig van collega's vwforum.nl), hint richting rechtsbijstand en verzocht nogmaals te overwegen creatief te zijn tijdens het oplossen van mijn probleempje.

Uiteindelijk heeft de auto een nachtje over de grens geslapen en kreeg ik vrijdag bericht dat VW Deutschland voor Kerstman gaat spelen. VerstuiverS (--> 4 stuks!) en kabelboom vervangen onder volledige coulance. Uiteindelijk alleen wat Nederlandse kosten betaald en dus voor een prikkie weer mobiel.

 

Dik 1500 Euro verdiend met twee telefoontjes, uurtje googlen en een e-mail. Da's een lekker rendement!

 

Op naar de feestdagen. Merry Christmas 2U all.

:angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vrijdagavond stopte mijn auto ermee. 2.0 TDI 125kw 214.500 km. uit 6-2006.

ANWB kon het niet maken, dacht aan kabelboom en of verstuivers.

Zojuist de dealer gebeld (Theo Rood Opmeer). 4 verstuivers en kabelboom worden vervangen, 100% coulance.

Auto is wel bij dezelfde dealer in onderhoud..

 

Met de auto langs de weg stilstaan in nooit leuk maar dit verzacht de pijn wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist de dealer gebeld (Theo Rood Opmeer). 4 verstuivers en kabelboom worden vervangen, 100% coulance.

Auto is wel bij dezelfde dealer in onderhoud..

 

Met de auto langs de weg stilstaan in nooit leuk maar dit verzacht de pijn wel!

Toch geen slechte manier om zo het nieuwe jaar in te gaan met je auto, die gaat er in ieder geval op vooruit! Mooi dat je dealer het zo oppakt :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alles leuk en aardig, maar van een vw passat 2.0tdi mag je toch gewoon verwachten dat je probleemloos 3 tot 4 ton op de teller rijdt. Het is geen Dacia.

Dealer die hun eigen coulancebeleid bepalen dat kan niet mijns inziens. De een krijgt alles vergoed terwijl een ander met hetzelfde probleem bij een andere dealer maar een deel krijgt. Het is dezelfde coulance. Ben een beetje erg klaar met vw. Mede door mijn persoomlijk opgebouwde ervaringsdeskundigheid mbt het pompverstuiverprobleem binnnen een jaar (4 stuks vervangen, 4x stil gestaan onderweg) Morgen komt er een diagnose en die wacht ik ff af maar als echt blijkt dat ik aan een koprevisie toe ben (163.000km ) en ik moet alles betalen, dan gaat het vw boek dicht.

 

Zucht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Enschede - Glanerbrug - Gronau is maar een klein stukje. Als de auto daar aangemeld wordt voor coulance op typische VW-problemen, kun je wel eens een serieus mazzeltje oplopen. Waarschijnlijk heeft mijn Passat via Nordhorn wat hulp gehad, maar dat zou geen verschil hoeven maken met Gronau.

Dat dealers wellicht alleen eigen belang dienen wordt wel vaker beweerd, je staat er echter wel zelf bij. Ook bij mij was het eerst nul, toen eentje, daarna de hele bups vergoed. Heb "rechtsbijstand" als mogelijk alternatief maar 1 keertje gemompeld aan de telefoon....

 

Overdenking: zou een coulance regeling ook op te vragen zijn onder WOB? :wohow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Enschede - Glanerbrug - Gronau is maar een klein stukje. Als de auto daar aangemeld wordt voor coulance op typische VW-problemen, kun je wel eens een serieus mazzeltje oplopen. Waarschijnlijk heeft mijn Passat via Nordhorn wat hulp gehad, maar dat zou geen verschil hoeven maken met Gronau.

Dat dealers wellicht alleen eigen belang dienen wordt wel vaker beweerd, je staat er echter wel zelf bij. Ook bij mij was het eerst nul, toen eentje, daarna de hele bups vergoed. Heb "rechtsbijstand" als mogelijk alternatief maar 1 keertje gemompeld aan de telefoon....

 

Overdenking: zou een coulance regeling ook op te vragen zijn onder WOB? :wohow:

 

Sorry, zal wel aan mijn leesvermogen liggen, maar ik lees alleen maar dat je coulance hebt gehad a.g.v verstuiverschade, maar ik lees nergens wat nu de procedure is geweest waardoor andere forumleden er ook iets aan hebben!

 

- welke garage

- pech in NL of D

- welke procedure?

 

Vind het een verhaal met een hoog popie jopie gehalte waar tot nu toe m.i. niemand ook maar iets mee kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zie mijn posting van 23-12. Niet meer, niet minder.

 

ANWB sleept alleen in NL. Afgesleept naar vaste onderhoudsadres, ontving na een paar uur een offerte van dik 1800 Euro. Aangegeven dat coulance regelingen op verstuivers bekend waren, werd echter aangegeven dat PON dat al afgewezen had. Daarna dus nogmaals twee maal per telefoon contact met garage, aangegeven dat ik graag een afschrift van de NL-regeling wens te ontvangen als men van mening is te willen afwijzen op km-stand. Voor een verhaaltrajectje is dat een handig uitgangspunt om toch eens met rechtsbijstand te kunnen gaan praten.

Daarna is men (zgn. VAG vakgarage, geen formele dealer) vanuit NL met een D-dealer gaan praten, is auto getransporteerd, in D aangemeld voor coulance en is er uiteindelijk alsnog volledige coulance gegeven. Ging dus van afwijzing -> naar 1 vergoed -> uiteindelijk dus toch de volle mep onder coulance geschoven. Kostte dus alleen wat doorzeuren en een creatieve houding van mijn NL-vakgarage. Meer kan ik er als hulp voor anderen niet van maken, meer heb ik er niet aan hoeven doen. En ben daar uitermate gelukkig over.

 

Als de overheid een dergelijke stunt uithaalt qua spelregelflexibiliteit kun je als burger onder WOB inzage vragen. Wellicht is er een forum-lid die voor PON met z'n flexibiliteit qua coulance een weg weet om de regels eens op papier te krijgen? De D en UK dealerinstructie is snel te vinden op het vwforum.nl. De NL-versie wordt angstvallig "binnenshuis" gehouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden