Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou..... gisteren heb ik na 4 dagen wachten mijn Passat weer op mogen halen. Verstuiver en kabelboom zijn vervangen door Century Assen. Eigenlijk best triest hoe zij de auto weer afleveren, met er nog een storingsmelding in en de kunststof afdekkappen in de kofferbak.... ach dat is dealer eigen volgens mij tegenwoordig. Service 0,0....

Maar nu kreeg ik de melding via mijn garage die de auto bij Century heeft afgeleverd, dat ik de kabelboom waarschijnlijk zelf moet betalen :cry::evil: . Dit lijkt me toch niet te kloppen, valt dit niet onder de coulance regeling? Ze hadden de opmerking gemaakt dat de kabelboom in zo'n slechte staat was en dus ook vervangen moest worden... maar even terugkijkend.... bij verstuiver nummer 1 (35.000km terug) hebben ze destijds ook de kabelboom al vervangen! Dus ten eerste zou de kabelboom niet onder coulance vallen en ten tweede zijn die dingen na 35.000km al zo gaar blijkbaar..... RaRa.....

 

Kan iemand mij vertellen of de kabelboom onder de coulance valt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk dat het er omgaat wat je uiteindelijk moet betalen, dat ze de kabelboom preventief vervangen (kost dacht ik € 60,-) op een reparatie van € 1000,- begrijp ik wel, kabelboom ligt in de gloeiend hete olie op de cilinderkop, kans op nieuwe storing is dan groot. Wanneer je dan 6 tientjes moet betalen dan zou ik daar vrede mee hebben, pak dit kleine verlies en ga weer rijden...

 

Dat ze een auto in zo'n staat aan de klant teruggeven zegt iets over de kwaliteit van de bedrijfsvoering van deze dealer en het gebrek aan respect voor hun klanten blijkbaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik kijk na een reparatie bij de garage (uit vertrouwen) nooit onder de motorkap. Had het dus thuis pas ontdekt.

 

Bij eigen garagist zou ik het ook niet doen uit vertrouwen, maar bij stealer kijk ik er sowieso naar.. sinds hun tegenwoordig pruts werk willen leveren.. :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Kan iemand me antwoord gene of de kabelboom ook onder de coulance regeling hoort te zitten?

 

Ik denk dat niemand daar antwoord op kan geven, ik denk zelf van niet, maar de dealer of PON kunnen aangeven dat het coulance is, maar de naam zegt het al: coulance is inschikkelijkheid, of te wel ze zijn niets verplicht. De enige rechtmatigheid die hebt richting dealer is wanneer er sprake is van een terugroepactie of aantoonbaar inferieur reparatiewerk. Daarom kun je alleen maar tandenknarsend dank je wel zeggen tegen de dealer en het rest bedrag betalen.... :evil:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt me geen coulance. Maar ben je vooraf gevraagd of ze de kabeboom ook mochten vervangen?

 

Als ze dat niet gedaan hebben zal ik wel in de weerstand gaan. Dat zou mooi zijn dat ze alles kunnen vervangen en jij lekker betalen (even een zwart-wit voorbeeld).

 

Zo heb en eens de DSG-olie laten verversen bij de dealer. Ik had vooraf een prijsopgave gehad, maar daar bleek achteraf 100,- bij vergeten te zijn te melden. Na 20 minuten mijn poot stijf te houden en een flinke rij achter me te hebben gewoon die prijsopgave betaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan is er waarschijnlijk meer aan de hand, een kabelboom slijt niet zo snel.

Heb je al gevraagd wat er versleten was en heb je het oude ding ook gezien?

 

Ik ben gisteren toevallig naar de garage geweest en als ik de auto ophaal leggen ze eerst uit wat ze gedaan hebben, dan rijden ze je auto voor en loopt de man mee naar de auto om aan te wijzen wat ze hebben gedaan. De oude delen liggen in de achterbak.

Ze vragen wilt u ze meenemen of mogen wij ze weggooien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dan is er waarschijnlijk meer aan de hand, een kabelboom slijt niet zo snel.

Heb je al gevraagd wat er versleten was en heb je het oude ding ook gezien?

 

Ik ben gisteren toevallig naar de garage geweest en als ik de auto ophaal leggen ze eerst uit wat ze gedaan hebben, dan rijden ze je auto voor en loopt de man mee naar de auto om aan te wijzen wat ze hebben gedaan. De oude delen liggen in de achterbak.

Ze vragen wilt u ze meenemen of mogen wij ze weggooien?

 

Goede service, dat zouden ze hier never nooit doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat komt omdat de Siemens-versie eigenlijk alleen maar verkocht is in de Passat. Vraag Golf en Audi A3 rijders met een 2L TDI van het eerste uur maar ff naar een gescheurde kop

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat komt omdat de Siemens-versie eigenlijk alleen maar verkocht is in de Passat. Vraag Golf en Audi A3 rijders met een 2L TDI van het eerste uur maar ff naar een gescheurde kop

 

Ja die hebben weer daar last van he.. volgens mij is een gescheurde kop velen malen duurder dan een PD..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ja als ik naar de cijfers kijk:

Nu 3x pompverstuiver vervangen binnen een half jaar en er nog geen cent aan betaald (auto gekocht zonder garantie, dus coulance), dus ik moet zeggen dat ik totaal geen problemen heb met de service van de dealer.

 

Is er bij jou ook al eens de kabelboom van de verstuivers vervangen?

En mbt de sleepkosten? Of ben je lid van de ANWB?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kabel nog niet vervangen, maar begreep dat die in Duitsland ook onder coulance vielen toch? Kan het mis hebben hoor.

Stel je voor dat die nou ook vervangen moet worden. Ik las eerder iets van 60,- euro?

Nou als er nog 1 verstuiver vervangen gaat worden en ze zijn dan alle 4 vervangen, dan heb ik die 60,- euro er wel voor over voor die kabelboom.

Of is die 60,- per pompverstuiver.

 

Ik heb mobiliteitsgarantie en onder die voorwaarden is mijn auto afgesleept naar de dichtsbijzijnde VW dealer.

Ben ook lid van de ANWB, maar die heb ik niet nodig gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afgelopen vrijdagmiddag was het weer zo ver, verstuiver 2 kapot.

Vrouw lief was met de auto boodschappen doen en kwam zonder auto thuis. Hij stond voor de winkel en wilde niet meer starten, vol met boodschappen. Ik had al een vermoeden wat dat zou kunnen zijn. Gelukkig stond de auto bij ons in het dorp.

VW mobiliteit gebeld en met de auto van m'n schoonmoeder de boodschappen uit de passat gehaald, er zaten nog diepvries spul bij.

Na een uur belde de volkswagen dealer, we komen langs en als ie het niet doet slepen we hem op, ik zei dat gaat niet het is een dsg.

De sleepwagen was niet direct beschikbaar, ik zei zorg maar voor een vervangwagen (nieuwe touran) en kijk maar wanneer je de passat op haalt. Het was ondertussen al 5 uur in de middag.

 

Vanmorgen (maandag) om 9 uur belde dealer op uw auto is klaar, pomverstuiver was kapot, is garantie tot vanmiddag.

Vanmiddag auto opgehaald, pompverstuiver is vervangen en kabelboom, de kabelboom is de andere keer ook vervangen een jaar geleden (12 dkm), maar bij elke nieuwe verstuiver vervangen ze ook de kabelboom zeiden ze.

 

Nu is het alleen nog afwachten wanneer de andere 2 kapot gaan, ik hoop dat de auto dan weer in de buurt staat, dan is het wel te doen, maar niet als de eerste keer toen gebeurde het op vakantie.

 

Dit is het leed die BKP heet, maar het blijft een mooie passat. (zo'n nieuwe touran is ook wel wat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zojuist mijn auto weer opgehaald. De verstuiver kabelboom en verstuiver 1 is vervangen, helaas dus niet alle verstuivers maar hij is wel weer gewassen en schoon van binnen :-), en dat allemaal voor € 0,00--. Ik ben voorlopig weer tevreden.

 

Paul.

 

En nu dus weer problemen, nog maar 10mnd. later. :twisted:

Vanmorgen door de wegenwacht afgesleept, hij ging niet eens storing zoeken. Deze auto met een ineens stilvallende motor, 99% zeker dat het een verstuiver is, zij hij.

 

Ik heb foutcode P1040 en P1246, is dit weer verstuiver 1 of kan het ook een andere zijn?

 

Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet niet uit mijn hoofd welke verstuiver, denk niet de 1e, heb nog niet gehoord dat een vervangen verstuiver kaduuk ging, het Piezo gedeelte wat de uitval veroorzaakt is ongetwijfeld verbeterd ( waarschijnlijk een Bosch verstuiver met een Siemens sticker erop..) Mocht ie wel stuk zijn dan heb je er nog garantie op. Waarschijnlijk toch een andere en ik hoop voor je dat je zonder discussie coulance krijgt. De reactie van de wegenwacht zegt al genoeg!

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden