Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zal proberen het niet te vergeten, maar naar mate hiervan kan ik achterkomen welke het binnenkort gaat begeven toch? ik ga in de zomervakantie 3500km heen en 3500km terug rijden.. en tussendoor nog 1000km minimaal, dus ongeveer 8000km (Heen en terug naar Midden van Turkije)

 

En dan wil ik niet echt stilstaan midden op de weg tijdens een leuke vakantie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik zal proberen het niet te vergeten, maar naar mate hiervan kan ik achterkomen welke het binnenkort gaat begeven toch? ik ga in de zomervakantie 3500km heen en 3500km terug rijden.. en tussendoor nog 1000km minimaal, dus ongeveer 8000km (Heen en terug naar Midden van Turkije)

 

En dan wil ik niet echt stilstaan midden op de weg tijdens een leuke vakantie..

 

Moet je onmiddellijk mee stoppen, anders slaap je niet meer. Met een BKP Siemens verstuivers kun je prima blijven rijden, ik rijd na een kapotte PD, een software update en een nieuwe kabelboom alweer 43.000 km zonder problemen, ik snap ook wel dat er morgen eentje kaduuk kan gaan, maar heb dit echt van me afgezet. Om nu de andere 3 er preventief uit te halen gaat mij wat te ver. Gewoon blijven rijden en als het misgaat, hoe vervelend ook, dan bel ik de ANWB wel, ook in Turkije.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Moet je onmiddellijk mee stoppen, anders slaap je niet meer. Met een BKP Siemens verstuivers kun je prima blijven rijden, ik rijd na een kapotte PD, een software update en een nieuwe kabelboom alweer 43.000 km zonder problemen, ik snap ook wel dat er morgen eentje kaduuk kan gaan, maar heb dit echt van me afgezet. Om nu de andere 3 er preventief uit te halen gaat mij wat te ver. Gewoon blijven rijden en als het misgaat, hoe vervelend ook, dan bel ik de ANWB wel, ook in Turkije.....

 

Na de 1e dag dat we hem hadden, kwam ik die verhaaltjes tegen en keek na me motorcode, toen dacht ik: oke kut! :mrgreen: Dus nu al zo'n 5-6 maanden :cry:

 

Dus zo nu en dan als ik dit allemaal weer lees, krijg ik weer slapeloze nachten..

Me vader bracht me opa en oma laatst naar Dusseldorf, en hij kwam wat later terug, ik maar denken ow nee PD heeft het begeven, hij zit vast midden op de weg :( (hij heeft ook wat taalgebrek, dus hij zou moeilijk uitkomen met de ANWB, gelukkig was me oom er toen wel, maar er is niks gebeurd hoor..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Gewoon lekker gaan slapen Özgür, overal in wereld worden er auto's gerepareerd, ook in Turkije..

 

Stel je voor dat ik stil sta, midden in Bulgarije.. dat is me ergste nachtmerrie.. :shock: in 'the middle of nowhere'..

 

Over dat lekker slapen, dat gaat me alleen lukken als ik een leuke vriendin vind.. ik kan maar geen 1 vinden, die zo leuk was als me ex :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
pfffffffffffff

Gewoon kort houden morgen, hij is gewoon een beetje hyper :mrgreen:

 

Ik ben altijd rustig en negatief over het leven :mrgreen:

 

Maar nee, ik ga idd morgen niet naar Matthijs toe, ik kwam erachter dat dat morgen even niet goed gaat uitkomen, door situatie thuis.. :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En het is weer zover..... Vanmorgen onderweg naar mijn werk en halverwege stond ik stil!

2 jaar geleden bij 108.000km ging verstuiver nummer 1 kapot en vandaag op 141.600km verstuiver nummer 2.

Mijn garage heeft me afgesleept en waarschijnlijk gaat mijn Passat morgen naar Century in Assen voor reparatie.

Ben benieuwd of zij op voorhand de 100% coulance in werking zetten. Daar heb ik toch recht op? Passat is 6 jaar oud en dus nog geen 2 ton op de klok....

 

Drama verstuivers! Echt jammer dat zo'n probleem zo'n heerlijke auto afbreekt......

Ben er nu wel klaar mee eigenlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jarno, je kan ze allemaal (welke niet vervangen zijn) in 1x laten vervangen en dan heb je er ook geen last meer van, denk ik.. maar dat is wel een dure grap.. alleen heb je wel kans dat je misschien korting krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hetzelfde gehad. afgesleept naar Century Assen. Aangegeven dat het een bekend probleem is, mijn auto jonger dan 6 jaar was en onder de 200K had gereden. ze deden niets aan coulance. Na aandringen , diverse keren bellen, en op aangeven dat een ander forum lid bij Century in Groningen coulance kreeg zei de vrouwelijke receptioniste dat dit niet onder garantie viel. Eerst betaald en weggegaan. toch weer contact opgenomen en met feiten vermeld dat andere passat eigenaren dit wel voor elkaar kregen heb ik naar de service manager gevraagd. Hij heeft op mijn aandringen naar de werkbon gekeken en belde terug met de mededeling dat als het een mechanisch probleem is er geen coulance is maar mijn geval was het electronisch dus wel coulance.

vreemd want pas na mijn aanhoudend aandringen (onderbouwd met feiten) kon het wel en was het opeens een electronisch mankement. het bedrag € 650,= als coulance liet lang op zich wachten vervolgens een mail naar welkom@century.nl gestuurd. geen reactie uit Assen maar uit Groningen. Servicemanager Danny ( achternaam onbekend)

heeft er gang achter gezet en heeft de coulance bespoedigd. Ik laat hoe dan ook mijn auto nooit meer naar Century Assen afslepen maar voortaan naar Century Groningen.

 

Als ze niet voor coulance gaan. stuur mij dan een PB zodat ik je gegevens en naam kan doen toekomen.

 

 

succes en blijf aandringen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Prettige bijkomstigheid dat het financieel wordt opgelost.

 

Begrijp je (rot)gevoel dat je met een mogelijk onbetrouwbaar vervoermiddel rondrijdt. Helemaal sneu als je net met een volbepakte wagen onderweg bent naar het vliegveld om je vlucht te halen of je vakantiebestemming in Zuid Europa :-(

of je familie in Turkije

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of je familie in Turkije

 

Zeg dat nou niet.. ik ben over een maandje onderweg naar Turkije, nja 3 weken.. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb inmiddels 3 verstuivers onder volledige coulance gekregen.

Wel bij de dealer natuurlijk.

Kan VOlkswagen niets als je het onder een veiligheidsaspect laat vallen?

Je kunt namelijk zomaar stil komen te staan, waar je ook rijdt.

Mijn voorbeeld:

De auto hield ermee op toen ik op rijstrook 1 reed (bij de vangrail) op de A50 (apeldoorn).

De vluchtstrook deed dienst als spitsstrook waar allemaal vrachtwagens reden.

Ik moest dus nog 2 stroken opzij terwijl het poepiedruk was en mijn auto erg hard snelheid verminderde.

Ik had geen mogelijkheid om veilig te stoppen.

Heb met signalen de auto aan de kant gezet en ben met een veiligheidshesje naar achteropkomende vrachtwagenchauffeurs gaan zwaaien dat ze van rijstrook moeten wisselen. Tegelijkertijd met mijn andere hand heb ik rijkswaterstaat gebeld dat er rode kruisen op rijstrook 3 (spitsstrook) moeten komen en een sleper. Vanwege mijn werk weet ik gelukkig hoe ik moet handelen in het verkeer, maar ik huiver al bij de gedachte dat mijn vrouw en zoontje (van 6 mnd) hetzelfde overkomt.

Aangezien het toch een VW probleem is, lijkt het me toch dat zij er alles aan moeten doen om hun rijders zo veilig mogelijk op weg moeten sturen. Een stukje verantwoordelijkheid van VW.

Dus niet achteraf repareren, maar als veiligheidsaspect vooraf je verantwoordelijkeheid nemen.

 

Ik moet nu nog 1 verstuiver en ik weet niet wanneer die komt.

O ja, Verstuiver is onder 100% coulance gemaakt, bleek echter dat de aansluiting van de intercooler naar de turbo kapot was. Koste het me nog 800,- euro.

Die intercooler is zo groot als een plasma tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb inmiddels 3 verstuivers onder volledige coulance gekregen.

Wel bij de dealer natuurlijk.

 

Ik moet nu nog 1 verstuiver en ik weet niet wanneer die komt.

O ja, Verstuiver is onder 100% coulance gemaakt, bleek echter dat de aansluiting van de intercooler naar de turbo kapot was. Koste het me nog 800,- euro.

Die intercooler is zo groot als een plasma tv.

 

Is wel heel toevallig. Ten eerste heel toevallig dat er een defect is (en laat me raden jij hebt niets gemerkt tijdens het rijden EN er was ook heel toevallig geen storingslampje). En dan is het ook nog heul veul geld voor een aansluiting.

Wil je de onderdelen eens opnoemen die vervangen zijn? De intercooler is in ieder geval niet zo heel erg groot.

Heb je de oude onderdelen ook gezien.

Ten laatste heb je enig idee wat de kosten zijn van een defecte verstuiver?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ja de aansluiting van de intercooler is 1 geheel met de intercooler, dus als die kapot is, moet die wel helemaal vervangen worden.

Waar ik het meest van schrok was het volgende.

 

Ik heb de auto een half jaar geleden gekocht zonder garantie.

Ik vroeg toen de onderhoudshistorie en ik vroeg of er grote reparaties zijn uitgevoerd bij de auto. Hij is daar altijd in onderhoud egweest en er waren geen grote reparaties geweest.

Ik kon alles inzien dus had er een goed gevoel over.

Ik vroeg toen aan de verkoper of er nog andere dingen zijn die ik moet weten over deze auto. Nee zegt hij, geen idee.

Nou, Als er een coulanceregeling is met deze auto omdat de auto zwakke PD's heeft , dan hoort hij dat toch te weten en mij daarover in te lichten?

 

Over de intercooler zei de garage dat de aansluiting kapot was en dat deze vastzat met een schroef.

Ik krijg dus de kriebels bij de gedachte dat ze dit bij de dealer al wisten toen ze de auto mij meegaven.

De auto heeft bij aflevering een grote beurt gehad met distributieriem, apk enz.

Zoiets hebben ze toch moeten zien.

En nu vragen ze er 800 euro voor om het te vervangen. Klinkt als een slimme truck.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is wel heel toevallig. Ten eerste heel toevallig dat er een defect is (en laat me raden jij hebt niets gemerkt tijdens het rijden EN er was ook heel toevallig geen storingslampje). En dan is het ook nog heul veul geld voor een aansluiting.

Wil je de onderdelen eens opnoemen die vervangen zijn? De intercooler is in ieder geval niet zo heel erg groot.

Heb je de oude onderdelen ook gezien.

Ten laatste heb je enig idee wat de kosten zijn van een defecte verstuiver?

 

Martijn, bij mij 2 jaar geleden: 1 verstuiver en kabelboom vervangen + software update: € 928,- excl btw Gebeurde net voor dit topic werd geopend, was mij toen nog niet bekend dat het "BKP breed" probleem zou zijn/ worden.

Weet niet of er een statiegeld regeling op de PD's zit, zo ja dan ben ik nog een keer gefopt door de dealer.

 

Wanneer het mij weer gebeurd :( en ik krijg geen coulance dan denk ik er over om de bak maar mijn eigen garage in te duwen en er zelf 3 nieuwe PD's in te zetten........

 

Als je alles van te voren weet dan..... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je alle 4 de PD's hebt vervangen, heb je in principe geen last meer van dit probleem toch??

 

Je mag hopen van niet, het is de piezo aansturing van de doseerklep in de verstuiver die kapot gaat. Je mag verwachten dat dit nu door Siemens is verbeterd, maar ze kijken wel uit om dit te communiceren want dan geef je toe dat je een vreselijk Kl-te product hebt geleverd............

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden