Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er problemen gehad met tandempomp/verstuivers 3C?


giromaat

Vraag

Aangezien de Tandempomp en de verstuivers meer problemen dan VW wil toegeven wil ik kijken of we dit kunnen aanpakken aangezien er geen coulanceregeling in Nederland van toepassing is.

 

Meldt u ook als de pomp al vervangen is of als je al een verstuiver heb laten vervangen

en graag ook de informatie zoals je kunt zien in me eigen aanmelding:

 

- wat is er vervangen?

- Bij welke km-stand?

- bouwjaar en motortype?

- coulance verleend?

 

1: Giromaat : Motorcode BKP tandempomp + Tankpomp + 1 verstuiver vervangen Passat 3c van 1 jan 2006 km stand 99.000 km, motorcode BKP

 

2: Bottertje50: Tankpomp (102000km in 2009) + 2x een verstuiver (bij 122000 km en 128000 km in juli en september 2010) vervangen Passat 3C van 18 november 2005 met nu 130000 op de teller

 

3: Willem nunspeet: Tandempomp, tankpomp en verstuiver 2e cylinder vervangen rond 179.000 km, Passat 3c nov 2005 met nu 180.000km op de teller. Motorcode is BKP en kabelboom is tegelijk met pompverstuiver vervangen. Heb geen coulance gehad.

 

4: W E: Tandempomp (doorslag diesel naar olie) en 4 verstuivers vervangen bij 175.000 km, Passat 3C 16V BKP nov 2007. 70% coulance ontvangen op verstuivers en arbeid om die te vervangen. Geen coulance op tandempomp en storing zoeken.

 

5: Mocca CB: Tandempomp bij 84.000 vervangen, 1 verstuiver + kabelboom vervangen bij 110.000km. VW Passat 3C Variant 2.0TDi BKP van 6/2006. Heb het idee dat er binnenkort meer verstuivers gaan sneuvelen... zelfde verschijnselen spelen al weer op. Het idee dat de motor soms hapert (en slag overslaat) en niet vlot oppakt.

 

6: Wheeler: Tandempomp+ opvoerpomp bij 80.000 vervangen, VW Passat 3C Variant 2.0TDi van 6/2006.122k gasklephuis kapot motortype BKP

 

7: Martijnvo: Motorcode BMP:Tandempomp (stijgend oliepeil) vervangen bij 188.000 kilometer (onder garantie wegens 6 maanden BOVAG) voor de rest nog niets. 3C van 11/2006 met 193000. Ik denk wel dat er een verstuivertje of de tankpomp zit aan te komen. Soms een hapering en niet vlot doortrekken. Het lijkt op een (HEEL groot) turbo gat. Is overigens allen van de 2de naar de derde versnelling goed merkbaar. Wordt 3 november bekeken.

 

8: Ice^: verstuiver 4de cyclinder op 92.000 kilometer (onder garantie na aankoop 2de hands) 3c van maart 2006

 

9: meskens54: passat 3c 2.0tdi van 03/2006 kmstand 59.000. tadembox en pompverstuiver kapot. motorcode BMA

 

10: Speedyace:

93.000km tandempomp verhaal incl nokkenas.

96.423km nokkenas weer stuk en oliepomp

99.560km balansassen + oliepomp + verstuiver + lagerschalen krukas te veel schade (blok vervangen)

103.000km alleen maar problemen met het tweede blok weer tandempomp, verstuiver los. DPF aan stront.

103.000km compleet nieuw blok.

Nu 132.159km op de teller en nog steeds goed

 

11: VWflappie: Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar november 2005 motorcode BMP met DPF en handbak.

- Bij 160.000 km Stuurkolom gewisseld i.v.m. storing stuurslot

- bij 190.000 km Nieuwe motor (ketting aandrijving balans-as kapot)

- bij 195.000 km Pomp in Tank kapot

 

12: Ingeborg VW Passat Variant 2.0 TDI van maart 2006.

- Bij 96.000 km pomp, tuimelaar kabelboom en verstuiver 3e cilinder.

- Bij 99.000 km verstuiver 2e cilinder.

 

13. fordford2 3C 2.0TDI BMP

145.000: nieuwe tandempomp

152.000: dieselpomp in de tank defect

 

14. mmartijn Motorcode BKP, 181000km, kapotte pompverstuiver 2e cilinder (inwendige kortsluiting), volgens dealer geen coulance. Nu bezig rechtstreeks met PON.

 

15. Dieselgriezel: tankpomp km stand 174.598, 1.9 TDI BKC bouwjaar 2006.

 

16. hjk: 1 verstuiver, passat variant 2006, 2.0 tdi BKP 206000 km, coulance 50%.

 

17. Tuti 1 verstuiver, 170pk TDI (motorcode ?) november 2006. 122.000km. klein beetje coulance toch nog een rekening van net geen Eur. 1.000

 

18. ponderdrol 2e(?) pompverstuiver, Passat 3C 2.0 TDI/140PK BKP Januari 2006, 213.000km.

 

19. Septunus 3C 2.0 BKP uit 10/2005

1e verstuiver heeft de geest gegeven bij 192000 km. (geen coulance)

2e verstuiver heeft de geest gegeven bij 228000 km. (50% coulance).

 

 

20: Hiddem Passat 3C 2.0 Highline bouwjaar oktober 2005 motorcode BKP en handbak.

nieuwe tandempomp, 145.000 km (vorige eigenaar)

- bij 185.000 km Pomp in Tank kapot

- bij 190.000 km pomp verstuiver N01 vervangen

- bij 205.000 km pomp verstuiver N02 vervangen

- bij 210.000 km pomp verstuiver N03 en 4 vervangen + kabelboom

Storing stuurkolom gehad, melding heeft zich niet weer voorgedaan 20.000km verder.

 

21: savage BKP Motor 2006 2.0ltr Diesel 140.000KM Tandempomp vervangen & EGR Klep (garantie) recent bij 159.300KM Pompverstuiver Cylinder 1 vervangen, ook garantie.

 

22: Anton25 motor 2006; 2.0 TDI ca 181417 km pompverstuiver cilinder1 , 70% coulance op arbeid en materiaal, tuimelaaras bleek ook defect (popnagel welke olie insluit was eruit) vernieuwd, geen coulance, onvrede gemeld bij PON, goede pechhulp door dealer ( niet mijn vaste) ik weet niet wat mijn motor code is, of waar ik die vind

 

23: Jochem de Vries 2005 1.9 tdi comfortline

 

155000 brandstofpomp 70% coulance

165000 abs sensor

165000 handremschakelaar

165000 stuurkolom

185000 verstuiver

 

24: Eric 2008 1.9 TDI Variant Comfortline

 

134Km (!) Nieuwe Cylinderkop i.v.m. slecht aanslaan

50.000Km Waterpomp

55.000Km Warmtewisselaar

70.000Km Koppeling

78.000Km Nieuw onderblok + 1 nieuwe verstuiver i.v.m. zware motor schade (gat in de zuiger)

85.000Km Nieuwe Cylinderkop incl. 4 nieuwe verstuivers en Tandempomp i.v.m. stotteren en slecht remmen

 

Zit nu op 185.000Km en rij al 100.000Km storingsvrij!

 

25: grayson BKP 2006 variant higline 2.0L TDI

Op 154.000 km 2e verstuiver kapot. Wel coulance, geen service. Door eigen dealer laten repareren.

 

26: VW-peter 2007 1.9 TDI 77Kw Variant Comfortline

Tandempomp vervangen bij 70000Km. Pomp lekte waardoor olie in het brandstoffilter kwam.

Onder V-garantie vervangen , geen kosten aan verbonden dus.

 

27: TJB Motorcode BKP.

Bij 20.000 km complete kop vervangen (productiefout??).

Net iets voor de 140.000 km de pakking van de tandempomp vervangen.

Bij 158.000 kleppendeksel met carterontluchting vervangen (13-01-11)

 

28: My1stVW Motorcode BKP Passat Variant 2.0 Tdi okt 2005 (modeljaar 2006)

km 171251 : pompverstuiver cylinder 3, 50% coulance

km 175447: pompverstuiver cylinder 4, 50% coulance

 

29: bacado Passat 3 C Bouwjaar 2005-10 1.9 tdi motorcode BKC

km 210000 kabelboom vervangen

km 210000 pompverstuiver 4e cylinder vervangen (geen coulance)

 

30: Vw ex Passat 3C 11-2005 2.0TDI motorcode BKP.

 

177.760km Kleine beurt en DSG bak olie verv. Voor maar 486,-

179.718km Brandstofopvoerpomp 3C0 919 050 G 349,44

185.372km Homokineethoes binnenste, portierslot linksvoor en linksachter vervangen, remlicht derde vervangen, extra werk in en uitbouwen. Kassa 939,-

200.743km Pompverstuiver van de derde cilinder vervangen en de kabelset die in de olie ligt onder kleppendeksel. Alweer kassa 1083,58

206.417km R.a portier openbreken slot vervangen, ruitmechanisme, portiergreep vervangen, schakelaar ruitbediening. kassa 670,01

208.308km Multiriem is eraf gelopen en tussen de distibutieriem gekomen, cilinderkoprevisie, vermoedelijke kosten bij VW tussen de 3500,- en 4000,-

 

Op geen één rekening heb ik coulance gehad, vandaar Vw ex!!!

Ik ben tweede eigenaar en heb de auto met 168.000km gekocht misschien zijn er wel meer verstuivers vervangen, kan ik niet achterkomen want het betreft een Duitse import.

 

31. Johnny's vw

Brandstofopvoerpomp en tandempomp vandaag laten vervangen; opvoerpomp lag te brommen. olieaanslag op opvoerpomp en in brandstoffilter zat olie. 141.000KM, BMR van mei 2006. Verder heerlijke wagen.

 

32. dionverbocht

Tankpomp (zelf) vervangen bij ca 150000km (n.a.v. stilvallen en advies Martijnvo - nogmaals bedankt! - nu al paar 1000km geen last meer). Dit om te voorkomen dat ik problemen krijg met de tandempomp. Coulance n.v.t. omdat ik het zelf heb gedaan (kosten: ca 100 euro voor pomp en een uur werk).

1.9 TDI, 77kw, motorcode bxe, juli 2006.

 

33. ebouvriie

3c 2.0 tdi motorcode bkp bij 93.000 km kabelboom 4e cilinder bij 164000 1e verstuiver vervangen plus kabelboom

bij 168000 km gasklephuis. niets met coulance geregeld aangezien ik dit nniet wist en bij mijn eigen monteur voor onderhoud ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Als deze regeling "hard" is dan zouden gedupeerden van de periode voor de regeling, die geen coulance kregen, toch ook tegemoet moeten worden gekomen.

 

Heb bij 179K € 1000,- moeten afrekenen voor PD 2e cylinder, wanneer ik volgende week bij 208K weer een PD kapot heb dan moet ik weer het volle pond betalen omdat ik over de 200k heen ben?????

 

Juridisch rammelt dit van alle kanten lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vraagje over olielamp / peil;

Vandaag had ik een rit van ruim 100km. Daar was niet aan de hand. Ging allemaal prima.

Ik had een vergadering om 18.30u. Anderhalf uur later kom ik terug bij de auto, wil hem starten en hij geeft aan dat ik het oliepeil moet controleren.

Gelukkig stond ik naast een tankstation, dus heb ik daar olie gehaald. (long life, maar dat zal vast niet dezelfde zijn als VW)

 

Olie erin gedaan en geen melding meer.

Nu heb ik weer ruim 100km teruggereden en doet het verder prima en ook geen meldingen.

 

Afgelopen week is mijn pompverstuiver van de 2e cilinder vervangen incl de boordcomputer.

Kan dit verband met elkaar hebben?

 

Ik kan het volgende verzinnen;

- Gewoon toeval (peil heb ik nog niet eerder gecontroleerd)

- Heeft de monteur een beetje olie verloren tijdens de reparatie en stond ie daarom op scherp?

- Het heeft met de laatste reparatie te maken en hij verliest ergens olie.

 

Iemand ideeen?

 

Morgen heb ik weer een lange rit te gaan van totaal 300km, dus is het verstandig om deze rit aan te gaan?

Olie heb een litertje extra bij me, gewoon voor het geval dat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij heeft dit niks met elkaar te maken maar is het gewoon toeval.... Wel toevallig inderdaad!

 

Is je brandstoffilter gecontroleerd op olie? Als je olie filter pikzwart is, dan heb je een tandempomp kapot... ik weet niet hoeveel olie deze kan lekken, maar als dit echt zoveel is, moet daar natuurlijk wat aan gedaan worden.

 

Ik denk dat het toeval is geweest hoor... ik zou me er niet zo druk om maken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ik denk het zelf ook, maar vraag het toch nog maar even na bij de specialisten hier.

Geeft me wel een prettiger gevoel.

 

Morgen ook nog maar de garage bellen en vragen hoe zij erover denken. :)

 

Over 15d km moet ik ook weer een beurt laten doen.

Nu heb ik er natuurlijk geen long life VW-olie in gedaan, maar een liter Motul.

Gaat dit mijn onderhoudsinterval nog beinvloeden? Die nieuwe olie moet natuurlijk normaal gesproken ook 15d km meegaan...

 

Of het brandstof filter is gecontroleerd op olie weet ik niet, echter weet ik wel dat ze diverse testen hebben moeten uitvoeren t.b.v de coulanceregeling. Als dat een item is betreft de pompverstuivers, ga ik ervan uit dat ze dat wel gedaan hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ach, olie = olie, denk ik dan.

Ik rij ook motor, daar is olie een veel grotere factor, omdat er gigantische toerentallen gehaald kunnen worden. (16.000rpm bij een 600cc)

Daar kun je ook alles in gooien, zolang je et onderhoud maar gewoon doet volgens boekje.

Dat is dan meestal elke 6.000km olie verversen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Vraagje over olielamp / peil;

Vandaag had ik een rit van ruim 100km. Daar was niet aan de hand. Ging allemaal prima.

Ik had een vergadering om 18.30u. Anderhalf uur later kom ik terug bij de auto, wil hem starten en hij geeft aan dat ik het oliepeil moet controleren.

Gelukkig stond ik naast een tankstation, dus heb ik daar olie gehaald. (long life, maar dat zal vast niet dezelfde zijn als VW)

 

Olie erin gedaan en geen melding meer.

Nu heb ik weer ruim 100km teruggereden en doet het verder prima en ook geen meldingen.

 

Afgelopen week is mijn pompverstuiver van de 2e cilinder vervangen incl de boordcomputer.

Kan dit verband met elkaar hebben?

 

Ik kan het volgende verzinnen;

- Gewoon toeval (peil heb ik nog niet eerder gecontroleerd)

- Heeft de monteur een beetje olie verloren tijdens de reparatie en stond ie daarom op scherp?

- Het heeft met de laatste reparatie te maken en hij verliest ergens olie.

 

Iemand ideeen?

 

Morgen heb ik weer een lange rit te gaan van totaal 300km, dus is het verstandig om deze rit aan te gaan?

Olie heb een litertje extra bij me, gewoon voor het geval dat...

 

zal wel een foutje van de garage zijn om het oliepeil niet te controleren...wel slordig..

Ik moet iedere 15.000km ongeveer een liter olie bijgooien.

Wat betreft de olie : als de waarden hetzelfde zijn ( dat andere ook al hebben opgemerkt) geeft dit

vlgs mij geen problemen. Temeer ook omdat je 1 liter hebt bijgevuld,dit mengt zich met de andere liters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb rond aug/sep 2010 ook het bekende verstuiverprobleem gehad. Er is toen 1 verstuiver en de kabelboom vervangen.

Al met al heb ik toen 70% coulance gekregen, maar desondanks bedroeg de rekening nog goed € 800. Nu de regeling is aangepast naar 100% coulance, bestaat er een mogelijkheid deze rekening van de resterende 30% alsnog ergens te claimen??

 

P.S. Familie van ons heeft een 1.9TDi uit 2006 die hun vorige week ook 3x heeft laten staan. Eerst was de brandstofpomp stuk, nu denken ze ook aan de verstuivers. Geldt deze regeling ook voor de 1.9TDi??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb rond aug/sep 2010 ook het bekende verstuiverprobleem gehad. Er is toen 1 verstuiver en de kabelboom vervangen.

Al met al heb ik toen 70% coulance gekregen, maar desondanks bedroeg de rekening nog goed € 800. Nu de regeling is aangepast naar 100% coulance, bestaat er een mogelijkheid deze rekening van de resterende 30% alsnog ergens te claimen??

 

P.S. Familie van ons heeft een 1.9TDi uit 2006 die hun vorige week ook 3x heeft laten staan. Eerst was de brandstofpomp stuk, nu denken ze ook aan de verstuivers. Geldt deze regeling ook voor de 1.9TDi??

 

Bij mij is in 2011 ook 1 verstuiver en een kabelboom vervangen. totaalkosten inclusief kabelboom waren plusminus € 900. hiervan hoefde ik alleen de kabelboom van +/- 100 euries te betalen. De rest was coulance.

Hoe jouw dealer erbij komt dat je dan voor 30% nog € 800 moet betalen is voor mij een raadsel. Ik zou daar ook eens naar informeren. Lijkt erop dat je behoorlijk bent genept. Welke dealer was dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een soortgelijk iets gehoord

Was voor wat onderdelen bij de vw dealer. Ik sprak daar een service mw. Ik vroeg of er wat bekend was mbt coulance voor de verstuivers vd 140pk 2.0 Tdi. Ik kreeg te horen dat er tot 120000km een coulance regeling was. Daarboven moeten zij een voorstel indienen. Vraag me niet waar. Maar vervolgens gaf hIj aan dat het best mogelijk was vb je hebt 140000km op de teller dat er maar een Bep percentage werd vergoed. Hij gaf aan dat hij niet exact wist hoe de berekening in elkaar zit. Hij gaf nogmaals aan dat elk aangeboden probleem afzonderlijk beoordeelt moest worden

 

Dit kreeg ik te horen bij huiskes kokkeler

 

Niet veel wijzer, maar goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heeft niks met de Passat van doen, alleen met de Siemens injector.. daar kan de Passat zelf niks aan doen..

Wees blij.. alleen ff overleggen met die onderzoekskosten elke keer.. er komen/zitten nu verbeterde exemplaren in..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heeft niks met de Passat van doen, alleen met de Siemens injector.. daar kan de Passat zelf niks aan doen..

Wees blij.. alleen ff overleggen met die onderzoekskosten elke keer.. er komen/zitten nu verbeterde exemplaren in..

 

 

Ze kon mij niet vertellen of de nieuw verstuiver zijn beter versie.

Dan maar hole voor de best

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden