Ga naar inhoud
  • 0

wisservloeistof lekt weg in de auto


Martijn77

Vraag

Ik had wat tijd over vandaag en besloot nog maar eens te kijken of ik het probleem kan vinden mbt mijn ruitenwisser op de achterruit (Passat Variant).....

Ruitenwisser zelf werkt prima, alleen de sproeier werkt niet.Pomp onder de motorkap werkt wel.

Het bekende knietje waar de krik opgeborgen zit eens losgemaakt en daar komt wel de vloeistof uit vanuit het reservoir.

Ook het sproei-stuk is niet verstopt, losgemaakt en ik kan er vloeistof uit zuigen, nou het hele verhaal weer in elkaar gezet, en blijkt dat er toch wel vloeistof uit komt, af en toe, een klein straaltje, maar niet genoeg druk om door het sproeistukje te komen....

 

Zag inmiddels wel dat er vloeistof lekt onder de auto, 2 plekken, net voor de linkerachterband, en vanuit een gat in het midden van de auto......

 

Nou ben ik bang dat de slang ergens tussen de motor en het knietje, een lek heeft waardoor de meerderheid van de vloeistof ergens in de auto verdwijnt. Is dat mogelijk, zo ja, wat doe ik eraan? Lekt alle overtollige vloeistof/water weg via het gaatje in het midden, of kunnen er liters water blijven staan tussen het chassis? (leuk in de winter??) :?:

 

Iemand advies? Alvats bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja inderdaad, dat L-verloop stukje achter linkerachterlicht, dat was prima in orde, daar loopt geen vloeistof weg, het is ergens tussen het reservoir voorin en het L-verloop stukje.....er druppelt vloeistof onder de auto vandaan :(

Mijn vraag, hoe kan ik het slangetje controleren? Lijkt mij een enorme klus, zitten er meer verloop stukken her en der?

 

Gr. Martijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Martijn

 

Ik vermoed dat het gat midden onder je auto niets te makenheeft met je achterruitenwissermotorleiding.

 

Deze loopt (als ik het goed onthouden heb) door de auto aan bestuurderskant onder dorpel, onder achterbank door naar zijscherm links achter, daar omhoog je achterklep in.

 

wat wel zou kunnen is dat leiding lekt thv linker achterscherm en dat dat op straat te zien is. Haal je zijklepje in de bekleding even los en kijke of je leiding kan vinden en check die even.

 

suc met zoeken

 

gr Jee

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden