Ga naar inhoud
  • 0

Portier ontgrendelt niet


Willem_1961

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik heb een probleem met mijn Passat variant 6B 140 pk TDI uit 2006.

De afstandbedienning ontgrendelt electrisch gewoon alleen wordt soms (en inmiddels definitief) het linker voorportier niet ontgrendeld. De portiergreep voelt hierdoor helemaal "loos" aan, net zo als het voelt als hij nog op slot zit.

Lijkt op een mechanisch probleem; andere electronische functies van de deur doen het gewoon.

 

Komt dit meer voor en wat is er aan te doen?

Heeft iemand foto's of een handleiding o.i.d. om de deurpanelen te demonteren?

 

Wil dit morgen aanpakken, ben benieuwd naar de reacties.

 

groeten,

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Direct geprobeerd; heb net het bewuste kapje verwijderd. Maar met de noodsleutel kun je hem niet ontgrendelen, electrisch reageert hij overigens wel.

 

De verbinding tussen de uitwendige handgreep en het mechanisme binnenin is en bljjft verbroken. Denk dat het paneel er toch af moet.

 

Wie kan me helpen aan de demontage handleidingen, foto's o.i.d. helpen?

 

groet,

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Komt inderdaad bij de 3c passat (golf V , golf plus, touran)ook voor. Slot hoor je wel electrisch bewegen maar gaat niet van safe af en is dus niet te openen. Wij kunnen dan op het werk drie dingen doen. Allereerst proberen we actuatordiagnose van airbag systeem. Dit wil soms helpen. Tweede optie is op de deur bonken met je vuist. Niet te hard (geen deuken erin) maar wel stevig bonken (op de plek van het slot ter hoogte van de deurvanger) en dan tegelijkertijd aan de deurhendel trekken. Ondertussen moet een tweede persoon de Ab bedienen afwisseld open en dicht. Dit werkt vaak genoeg eigenlijk altijd. Probleem is als je dan de deur weer op slot doet krijg je weer hetzelfde. Dus als je hem open hebt is het zaak meteen het slot te vervangen.

Derde optie is van binnenuit open maken en deurbekleding los. Heb ik nog niet hoeven doen. Optie twee werkt tot nu toe altijd. Wel even vol blijven houden. Meestal is hij binnen vijf minuten open.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor de informatie zover. Heb gisteren het binnenpaneel verwijderd maar kon de metalen binnenplaat (waar de motor v.h. raam aan zit) wel losmaken (schroeven) maar niet demonteren.

Door al het getrek en gedoe aan de deur doet de centrale vergrendeling het opeens weer goed. Probleem is dus (voorlopig opgelost).

 

Toch enigszins bang dat het (mechanische euvel) terugkomt zou ik graag willen weten hoe je de raambediening losneemt zodat die metalen binnenplaat gedemonteerd kan worden. Daarna zou de demontage van de vergrendeling een eitje moeten zijn.

 

Wie heeft hier foto's, beschrijving, manual van?

 

Heeft iemand enig idee wat zo'n vergrendelingsunit kost en waar te koop (in geval dat)?

 

groet,

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden